Gå til innhold

Hvilken kjøkkenmaskin har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er den god til brødbaking?

Anonym poster: 23646cf47665b93189deb4e3ba006433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kenwood major 1200w. Er kjempefornøyd, men kunne selvsagt tenkt meg den på 1500w i stedet.

Men den jeg har er mer enn nok til mitt bruk :)

Skrevet

Kenwood 1200 her også.

Jeg er superfornøyd, men om du skal bake mange brød om gangen bør du nok opp på den største modellen.

Jeg kan bake tre brød om gangen i min, men da jobber den hardt. Jeg baker sjelden brød og bruker den mest til kakebaking og da er den jeg har mer enn stor nok.

Anonym poster: d4fb4cc9afed51fa22599fbdfd1c72c7

Skrevet

Kitchenaid sin. Ypperlig til kaker, men på gjærbakster hopper den litt rundt på benken, så har en egen større maskin til denslags. Husker ikke hva den heter, men BOLLEN går rundt..

Skrevet

kitchenaid - helt suveren til alle formål, baking så vel som middagslaging.

Den står fremme hele tiden, så tror jeg bruker den til mye på kjøkkenet fordi jeg slipper å dra den ut av skapet :)

Anonym poster: af09da874af581b33da8a4ddca9d90dd

Skrevet

Kenwod major 1500w. And i love it ;)

Anonym poster: 83db37c5dfa8d7bd33c632758b840f2a

Skrevet

Electrolux Assistent. har metall bollen til gjærbakst, den hvite plastbollen med visp til kakebakst og kjøttkvern til den.

genialt. aldri opplevd at noe blir for stort eller for tungt for den.

for mindre ting har jeg en vanlig liten håndmikser

jeg har også brødbakemaskin da, og synes det er deilig med ferskt brød omtrent annenhver morgen... bare å slenge oppi ingredienser og la det skure og gå ;-)

Anonym poster: fef1c3e0ceb697452e255418bed9e170

Skrevet

Skal ikke kuppe tråden din, bare skyte inn med et spm. Kan dere skrive pris også? Jeg er i letingen selv ;)

Skrevet

Kenwood Major her - usikker på om jeg har 900W eller 1200W (har ikke 1500W iallefall). Har ikke noe problem med å bake 4 brød i gangen. Kjempefornøyd med selve maskinen, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte pakken med alt ekstrautstyret med en gang, kjøpte bare basispakken med eltekrok/visp/K-visp.

Har endt opp med å kjøpe ekstra bolle og kjøttkvern i etterkant, og har fortsatt lyst på blenderen :-)

Skrevet

Kichen Aid.

Skrevet

Kitchen aid. Veldig kjekk til å lage en kake osv, men til gjærbakster i litt større mengder er den håpløs. Altfor liten motor, og aaaalt for liten bolle.

Anonym poster: 4339ed4013884471013a32f616f64f5b

Skrevet (endret)

Kenwood Major 800 W, knallbra til baking!

Elter fint en skikkelig grovbrøddeig på 4 kg.

Kunne godt tenkt meg en større, men er veldig godt fornøyd med den vi har.

Har utstyrspakken med kjøttkvern og forskjellige eltekroker.

Fikk den i julegave for ca 6 år tilbake, da kostet den ca 5000 kr (?).

Endret av BellaSuz
Skrevet (endret)

Kenwood Major her - usikker på om jeg har 900W eller 1200W (har ikke 1500W iallefall). Har ikke noe problem med å bake 4 brød i gangen. Kjempefornøyd med selve maskinen, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte pakken med alt ekstrautstyret med en gang, kjøpte bare basispakken med eltekrok/visp/K-visp.

Har endt opp med å kjøpe ekstra bolle og kjøttkvern i etterkant, og har fortsatt lyst på blenderen :-)

Du ser hvor mange W den er på ved å sjekke under, - der står det på en lapp.

Endret av BellaSuz
Skrevet

Assistent, elskar den maskina..

Skrevet

Har en Elektrolux som er ca 35 år gammel;) Fikk den etter bestemor.

Bruker den til brødbakst, er kjempesterk motor... Har eltekrok, men går ikke å vispe noe med den. Har ingen visp, og vet ikke om det finnes. Men kjøttkvern har jeg;) Og utstyr for å lage pølser. Min bestemor var en kløpper på pølser.

Ser ganske lik ut Elektrolux'en i dag :)

Anonym poster: 3f5be37875069e55e08cde9f75d38328

Skrevet

Bruker den til brødbakst, er kjempesterk motor... Har eltekrok, men går ikke å vispe noe med den. Har ingen visp, og vet ikke om det finnes. Men kjøttkvern har jeg;) Og utstyr for å lage pølser. Min bestemor var en kløpper på pølser.

Finst plastbolle og visp til den. Mamma og pappa kjøpte og brukar på sin 30 år gamle assistent.
Skrevet

Har en kitchen aid,så fikk jeg assistenten til jul. Lykkelig! Assistent til store brøddeiger,og ka til kaker..

Skrevet

Finst plastbolle og visp til den. Mamma og pappa kjøpte og brukar på sin 30 år gamle assistent.

Åååå, tusen takk!

Jeg har ikke sjekket en gang!

Skrevet

Har kitchen aid. Min fyller ti år i år, og oppfører seg fremdeles eksemplarisk til alle oppgaver. Minuset med den er at jeg må bake ut brød, boller ol i 3-4 omganger. Egentlig en vanesak, men skulle gjerne plumset oppi en svær brøddeig og eltet i en operasjon.

Til kaker er den helt super.

Den er også så fin at den alltid kan stå lett tilgjengelig på benken, slipper å ha skapplass til den som man må til kenwood, og slipper å dra frem og pakke sammen.

Ønsker meg den store kitchen aiden, men har bare sett den i USA. Noen som vet om den finnes i Norge? I tilfelle anbefaler jeg den!!!

(Kenwood er god, men lite pen. Electrolux er fin, men ikke så kul som kitchen aid. Godt alternativ om du tenker å ha den stående fremme, og behøver mulighet til gjærbakst i store kvanta)

Anonym poster: 835225fbe99f4d9ce62e00ed9a623795

Skrevet

Hehe, jeg har en elektrolux assistent fra (hold dere fast) 1958! Bruker den til å bake brød med. Har til og med alt ekstra utstyr og instuksjonsheftet med ei skikkelig husmor på fra 50-tallet. I heftet beskriver de hvordan man kan bruke maskinen bl a til å vaske potet med, Hehe.

Da kan man snakke om lang holdbarhet :)

Skrevet

Hehe, jeg har en elektrolux assistent fra (hold dere fast) 1958! Bruker den til å bake brød med. Har til og med alt ekstra utstyr og instuksjonsheftet med ei skikkelig husmor på fra 50-tallet. I heftet beskriver de hvordan man kan bruke maskinen bl a til å vaske potet med, Hehe.

Da kan man snakke om lang holdbarhet :)

Tror min er fra midt på 70-tallet. Mine foreldre har akkurat lik den jeg arvet fra bestemor, og jeg husker at de fikk den...

Skjønner iallfall at jeg skal investere i visper og plastbolle, for jeg har jo vurdert å kjøpe helt ny maskin fordi jeg ikke hadde det...

Skrevet

Jeg har denne typen : http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kjokkenmaskin/kenwood-km080/183211.3409/

Fikk den i julegave, og til å begynne med så jeg overhode ikke nytten i en så komplisert og fancy kjøkkenmaskin. Nå derimot, hadde nesten ikke overlevd uten :P

Den funer kjempefint til både røre og gjørbakst, og middagen er ypperlig å sette på om man ikke har tid til å røre hele tiden. For min del er dette en av de smartere tingene som er påfunnet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...