Gå til innhold

Hvor lenge kan en fødsel vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin i helga som var. På mandag gikk slimproppen, og i går hadde jeg sånne masrier hele dagen. De var kjempevonde og jeg kjente det aller mest i korsryggen og helt nederst i magen. Det startet sånn rundt kl 06 og så sa det helt stopp i 23-tiden. I dag kjenner jeg bare bitte litt mensmurringer.

Er det her normalt? Er det en mulighet for at det nærmer seg noe, eller kan det gå dagesvis? :( Hvor lenge før din fødsel merket du noe, før det skjedde?

Anonym poster: 0ce4b948cf886907fe40d65fb7c837bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fødsel startet med et pang klokken 6 om morgenen. Ganske sterke rier, men noe uregelmessige 3-7 minutter imellom. Halv ni dagen etter var han ute. Så det tok ca 26 timer. Hadde ingen murringer i forkant.

Anonym poster: b84a74dc67441464dafed60f499d41ee

Skrevet

Slimproppen gikk gjennom hele lørdag,søndag gikk vannet2 ganger, mandag gikk vannet 1 gang, rier på rier, onsdag kl 5 var hun ute etter 70,5 timer med 3 vannavganger med rier innimellom. Hun kom ut med hastesnitt til slutt.

Skrevet

Slimproppen gikk gjennom hele lørdag,søndag gikk vannet2 ganger, mandag gikk vannet 1 gang, rier på rier, onsdag kl 5 var hun ute etter 70,5 timer med 3 vannavganger med rier innimellom. Hun kom ut med hastesnitt til slutt.

:o :o !!! Hørtes veldig tungt ut. Stakkars deg..

5 dager altså.. :(

Skrevet

Du er jo ikke i fødsel enda, dette heter modning og er veldig normalt og ganske nyttig :)

Anonym poster: 2633141ce2c787ea29997f9a1e10859b

Skrevet

ohmy.pngohmy.png !!! Hørtes veldig tungt ut. Stakkars deg..

5 dager altså.. sad.png

Mja, 1 dags modning og 3 dager i fødsel er det vel. Tungt der og da, men er noe man kommer seg gjennom.

Skrevet

Huff.. Hadde så store forhåpninger i hele går. Er kjempeskuffa nå :(

Skrevet

Huff.. Hadde så store forhåpninger i hele går. Er kjempeskuffa nå sad.png

Du kan gjøre to ting, sett deg ned og slapp gooodt av, eller ta deg en laaang gåtur. Er en av delene som skal sette det andre i gang. Her gikk vannet da jeg holdt på å sovne..

Anonym poster: 49cd55c31a5bbdb8bfde68cb8ea9d08e

Skrevet

Her gikk slimproppen torsdag kveld, riene startet så smått lørdag kveld og babyen var ute søndag ettermiddag. Lykke til, håper du føder snart:)

Anonym poster: d0c6985dd373533537037650b4bfbb3b

Skrevet

Vet du er lei, men råder deg til å hvile om du tror det nærmer seg. Å gå tur og gå i trapper og vaske hus osv. er slitsomt. Fødselen og blir slitsom. Hvil mens du kan og prøv å slappe av mens kroppen forbreder en fødsel :)

Masse masse lykke til!! :D

Skrevet

For all del: slapp av og sov så mye du kan! Jeg fikk rier mandagskveld og hadde rier med ca 5 min mellomrom fra mandag til jeg fødte natt til fredag! 75timer, fryktelig slitsomt å gå til en fødsel når man ikke har sovet på flere netter og har traska rundt på dagen for å få fødselen i gang.... Så mitt råd: prøv å slapp av!

Anonym poster: 2318dfa452061846516caf26fe9d0199

Skrevet

Kroppen gjør seg klar til fødsel nå, men du er ikke i fødsel enda. Slapp av, prøv å sov mest mulig og gjør alt klart.

Her gikk slimproppen ca. 6 dager før og hadde mye maserier de siste dagene. Jeg vasket og gjorde alt klart, og når jeg var ferdig med vaskingen og hadde satt meg ned begynte de ordentlige riene. De kan komme og gå en stund før de blir regelmessig. Gikk hele dagen med rier med stopp av og til før de ble regelmessige, da gikk det ca. 2 døgn til ungen var ute. Så tålmodighet må du nok ha:)

Anonym poster: ce175f7b10eb1b8453a44ffc89398e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...