Gå til innhold

tips til høygravid som skal ut og fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35 og skal fly til København til helgen. Med en 3 åring og min mann også da. Har mye kynnere og til dels med murringer, men har fått klarsignal. Er det noen tips for å gjøre turen fra sikerhetskontrollen på Gardermoen og utover lettere? Er det noe jeg bør passe på?

Anonym poster: e24ea065385f0fa03a431b18690629c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er ganske tøff da. Hadde ikke turt å fly på slutten jeg, selv om legen hadde sagt ja.

Skrevet

Har med meg en lege som er i familien og også skal med på same tren. Og alle fødepapirer. Så satser på at det går bra de 4 dagene vi blir borte :). Nesten verre med 3 åringen tenker jeg.......

Skrevet

Men da er det sikkert tryggere ja :)

Skrevet

kompresjonsstrømper!

Anonym poster: be899578ff3049346f1996ccb27ddc03

Skrevet

Har hørt at flyselskapet kan nekte å ta deg med når du er så langt på vei..

Anonym poster: 2a3be3e49ca18475dba926a610edfede

Skrevet

Ta med legeattest som er under en uke gammel, trenger ikke stå så mye annet på den enn at du er "fit for flight" og at svangerskapet så langt har vært uten komplikasjoner.

Bruk kompresjonsstrømper, drikk mye vann, pass på å få plass ved midtgangen og gå en tur eller to på do selv om du egentlig ikke er helt nødt. Bevegelse er bra for blodsirkulasjonen, og det som er hovedbekymringen ved graviditet og flyturer er vanligvis blodpropp som følge av at kabintrykket er lavere enn lufttrykket på bakken.

Lykke til, det går kjempefint!

Anonym poster: f2aaeb17756b9a804a8ed75d0c4203c5

Skrevet

Har hørt at flyselskapet kan nekte å ta deg med når du er så langt på vei..

Anonym poster: 2a3be3e49ca18475dba926a610edfede

Ja, det er sant. Har du klarert det med flyselskapet?

Skrevet

Det står i deres retningslinjer at jeg kan fly frem til 38. uke. Har en attest på normalt forløp som er noen uker gammel, samt at legen som skal være med sjekker inn med meg samtidig. Og de kan evt ringe til min behandlende lege og få det bekreftet at jeg kan fly. Og alle svangerskapspapirene er med. Så det går bra. Men skal kjøpe støttestrømper ja

Skrevet

Det hjelper jo ikke at legen sier det er greit hvis vannet går når du er på flyet.... Men nå er det jo ikke så langt å fly til Danmark.

Jeg hadde nok vært mer bekymret for om fødselen gikk i gang mens jeg var i utlandet fremfor å være bekymret for selve flyturen..

Støttestrømper og godt med vann bør en god start, ha med papirer i tilfelle noe skjer mens du er der og kanskje avtal med mannen at han tar hovedansvar for tre-åringen så du slipper ekstra belastning...

Anonym poster: 23333d7bfa17e7277e8a26965f2667a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...