Gå til innhold

Lykkelig alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange innlegg om at man sliter økonomisk og krangler om samvær etc. Aleneforeldre har mange bekymringer, men der er fordeler også :)

Jeg har kontroll over økonomien fordi det er bare min inntekt og mine utgifter. Det kommer ingen kjipe overraskelser fordi den andre voksne har vært uansvarlig eller korttenkt.

Det husarbeidet som ikke er gjort er bare min skyld så jeg slipper å krangle med en annen om hvem som skulle gjøre det ;) Ingen sure miner!

Jeg velger tv-program - hver kveld!

Ingen som kjefter på deg eller ungene.

Ingen klager over at jeg bruker tid på mine interesser, venner eller annet som måtte falle meg inn.

Full oversikt over hva som skjer for hvem og når - vel og merke frem til ungene er så store at de lager egne avtaler ;)

Jeg lager middagen så da bestemmer jeg menyen.

Generelt føler jeg meg mye lykkeligere nå enn da jeg var i et forhold. Nå var jeg i et forhold som jeg i ettertid tydelig ser ikke var bra for meg. De som har hatt et godt forhold, eller trodd at de hadde det, vil nok føle dette annerledes. Men både jeg og ungene har det veldig mye bedre nå. Og det er jeg glad for :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Herlig innlegg :)

Det er mye slit, men det er jaggu mye positivt og det må man ikke glemme :)!

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Takk for et oppløftende innlegg! Ble alene da jeg var 13 uker på vei, og det har vært en lang vei å gå, men for første gang i mitt liv lever jeg i nuet, og trenger ikke gå å glede meg til noe, annet enn neste dag med min hærlige sønn! :)

Er veldig fan av at vi er "singel-mammaer", ikke ALENEmødre!

Ha en fantastisk dag! :) Klem fra meg

Gjest Josephin
Skrevet

Kan skrive under på dette! Er lykkelig alenemamma på 11.året her :-) Jo da, noen ganger kan jeg savne noen å dele saker og ting og unger med, noen å være glad i, noen ganger kan jeg bli lei av å ha lite penger.... men du verden så deilig det er å ha senga si for seg selv, styre økonomi selv, ikke måtte forsvare enda et skokjøp på salg (vet ikke menn at sko varer myyye lenger når man har mange??), kunne gjøre hva jeg vil med fritiden, la rotet ligge, innrede som jeg vil, prioritere som jeg vil, slippe å irritere meg over hva en annen voksenperson i huset gjør eller ikke gjør(!!!) osv osv osv Det største savnet er vel det at AS familieprosjekt ikke funket. Sånn er det bare. Det funker ikke med ny mann heller, bare så dere vet det! Mine og dine barn.....grøss! Nei, jeg har tatt avgjørelsen; singel eller særbo på meg! Mine fordeler som aleneboende har jeg ikke tenkt å gi slipp på! Ikke så lenge jeg har barn boende i hvert fall... hva jeg gjør etter det får tiden vise. Da er jeg nok såpass sær at det blir særbo uansett, hehe ;-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja Josephin, det har du helt rett i. Blir særbo her også en stund om jeg finner en ny mann. Seriøst, ta inn en mann der det er 5 barn og fungerende rutiner, for det første skulle jeg likt å se den mannen, og for det andre er det ingen grunn til å endre på det som fungerer. Men når ungene har flytta ut, vel, da får vi se ;)

Jeg synes i alle fall vi har det mye bedre :)

Og jeg sier helt sikkert det stikk motsatte om jeg finner den virkelige drømmeprinsen ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Morsomt å lese dette! Jeg er også singel mamma på snart 4 året, gikk fra BF da sønnen vår var 4 mnd. Det er så herlig å få bestemme alt selv i hverdagen, så klart så savner man det romantiske, det koselig og ikke minst intime noen ganger, men da er det så flott at vi har Tv, internett, venninner og noe som hjelper til på sengekosen ;D haha, dette ble sikkert litt teit, men man hadde jo nesten ikke trengt menn ;)

Anonym poster: 3e6603c022e39e7d47787dc386b7f530

Skrevet

også slipper vi sexpress når vi egentlig er så trøtt og sliten at sex er det siste vi tenker på.

Anonym poster: 4da8fec2747332f7b8e0d75eb1fb3339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...