Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Er nesten ferdig med utredning av ene barnet vårt og alt tyder på at det lander på add. Så jeg har jo lest litt om dette, og jo mer jeg leser, jo mer begynner jeg å lure på om jeg kanskje kan ha dette selv? Jeg har alltid hatt problemer med å konsentrere meg om ting som jeg ikke brenner veldig for, og har liten utholdenhet på alt som jeg ikke selv finner veldig spennende. Altså sånn at det er påfallende og nor jeg vet at mannen min tidvis irriterer seg grønn over. Jeg er empatisk og klarer de sosoale kodene bra sånn generelt sett tror jeg, men jeg har en lei tendens til å avbryte andre når jeg blir ivrig og til å være altfor impulsiv og entusiastisk når noe engasjerer meg. Jeg kjeder meg veldig lett, er veldig vimsete og glemsk og har ikke system på noe og blir nok ofte sett på som litt lat og litt tiltaksløs fordi jeg har sånn problem med å gjøre ting jeg ikke er veldig interessert i. Sitter heller og dagdrømmer meg vekk i flere timer enn å gjøre ting jeg vet må gjøres som å f.eks støvsuge. Har aldri tenkt over at jeg kan ha noen bokstavdiagnose, men add skal jo visst være arvelig og jeg ser jo at barnet mitt og jeg har veldig mange likhetstrekk... Veldig mange! Hvordan går man evt fram for å finne ut av noe sånt når man er voksen da? Og spiller det egentlig noen rolle om man får vite det som voksen? Altså, dere som har funnet ut av noe sånt i voksen alder, har det egentlig endret noe for dere? Anonym poster: f14fd81a1e48c7b82a27f13c83d44450
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Jeg fikk diagnosen ADD i en alder av 23 år. Kjenner meg igjen i alt det du skriver. Helt ærlig så fortalte jeg det kun til samboer og foreldrene mine, men har ikke utgjort noe forskjell ellers i livet mitt. Anonym poster: 6ee84509cd070956219fed43b741626f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Jeg fikk diagnosen ADD i en alder av 23 år. Kjenner meg igjen i alt det du skriver. Helt ærlig så fortalte jeg det kun til samboer og foreldrene mine, men har ikke utgjort noe forskjell ellers i livet mitt. Anonym poster: 6ee84509cd070956219fed43b741626f Men hvordan gikk du fram for å finne ut av det da? Måtte du betale for utredning? Er 32 år, men det er vel aldri for sent å lære noe nytt om seg selv HI Anonym poster: f14fd81a1e48c7b82a27f13c83d44450
*gurimallaika* Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 He, he.. Trodde det var meg du beskrev. Jeg fikk diagnosen mai i fjor da jeg var 35 år. Jeg gikk via fastlegen min og ble henvist til DPS. Jeg hadde med meg ett utfylt skjema som jeg fant inne på forumet til bokstavbarna.no/-.com om typiske trekk ved kvinner med ADD/ADHD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå