Gå til innhold

Når er barn store nok til

Anbefalte innlegg

Skrevet

å sove på eget hotellrom på ferie?

Vi skal reise nå snart, og jeg sliter med å finne egnet rom. Det står ikke på penger, det er rett og slett bare ikke tilgjengelig. Er fristet til å bestille to rom, og at barnet sover på eget rom. Hun synes nok dette er litt skummelt som første reaksjon (det gjør hun med alt), men kommer nok til å synes det er helt topp når hun bare får tygget litt på tanken.

Hvilken alder mener du det ville være greit å prøve?

Anonym poster: 86a581bfc3ae2ecb2a62e64808230baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10-15 år,kommer vel an på barnet også

Anonym poster: 8a279b486ad86b0e110b7871a265bec9

Skrevet

Hvis det er rom med dør mellom kan de jo gjøre det fra de er ganske små. Slike rom er det mange hoteller som har selv om det ikke står på nettet. Ring og sjekk. Ellers vil jeg si rundt 10 årsalderen hvis det er trygge barn.

Anonym poster: 11831732b501bfc895b1e85e5c9d3970

Skrevet

Vi vurderer neste år å la de to eldste, som da er 12 og 10 år få dele et rom alene dersom vi får det til slik at det er naborom. Litt usikker på om jeg synes de er store nok, men tror det skal gå greit. Så tenker at grensen ligger på rundt 12 år jeg da. Er noe med at de skal være store nok til å vite hva de skal gjøre i tilfelle brann, krisesituasjoner osv dersom man selv ikke kommer seg inn på rommet til barnet.

Anonym poster: ef99fbbec3edf9eeac235049c60a17fe

Skrevet

Hvorfor kan ikke barnet ligge sammen med en av dere foreldre om hun synes det er skummelt..?

Anonym poster: eadb7e78d4ec9224f4307299ca8f59af

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ville ikke latt barn på 13-16 hatt eget rom med mindre det var med en sladrete lillesøster.

Akurat i den aldern er hormonene litt sterkere enn vettet. Kan være veldig lett å snike seg ut hvis man trur man slipper unna med det.

Skrevet

Vi har fire barn og sliter ofte med å få hotellrom med plass til hele familien, men om vi ringer hotellene har de ofte rom med dør mellom som de kan låse opp.

De gangene vi har vært nødt til å ha to hotellrom har vi to voksne delt oss og vært på hvert vårt rom og fordelt ungene mellom oss.

De eldste ungene våre er nå 9 og 12 år og det er nok snart så de to kan dele rom uten en voksen på rommet, men vi har ikke gjort det enda.

Anonym poster: 70b9404d871d04639f5d0888bdb27aca

Skrevet

Vi har fire barn og sliter ofte med å få hotellrom med plass til hele familien, men om vi ringer hotellene har de ofte rom med dør mellom som de kan låse opp.

De gangene vi har vært nødt til å ha to hotellrom har vi to voksne delt oss og vært på hvert vårt rom og fordelt ungene mellom oss.

De eldste ungene våre er nå 9 og 12 år og det er nok snart så de to kan dele rom uten en voksen på rommet, men vi har ikke gjort det enda.

Anonym poster: 70b9404d871d04639f5d0888bdb27aca

Slik gjør vi det også, vi er en voksen på hvert rom, og fordeler ungene. Litt kjedelig på kvelden da, men det går nå greit ;)

Anonym poster: 746847cce9bc107e717a26f4a9cc34e5

Skrevet

Kan du ikke sjekke om hotellet har "connekting rooms" da får dere litt privatliv, men har likevel kontroll.

Anonym poster: 272d34a6e90f7140969445d4b5cf1309

Skrevet

Jeg kunne fint hatt eget hotellrom da jeg var 7, men ikke da jeg var 15. ;) Før det var jeg veldig selvstendig, ordentlig og ansvarsbevisst.

Søsteren min sov med mamma til hun var 12 og hadde ikke turt å ha eget rom. Så det kommer an på barnet ja...

Anonym poster: 12ef10f90b856eef520694ca7ee04f88

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis to hotellrom ville jeg hatt en voksen i hvert rom....du klarer deg uten sex den natten eller de nettene.

Fryktelig stusselig å legge barnet på eget hotelrom, da....

Skrevet

Jeg vil si det avhenger mye av om det er en eller flere, og minst to må være store nok til å finne veien til foreldrene og si i fra om det skulle være noe.

Anonym poster: 06178f29bd256f3ab10cd43fea1247db

Skrevet

Hvor skal dere reise? Om dere bestiller gjennom hotels.com, går det an å søke etter ferieleilighet, om det kunne vært et alternativ? Da kan dere bestille 2 eller 3 roms leilighet, så er problemet løst :)

God tur!

Anonym poster: 77ce09e1a5e2b6f5b5d265fe93910680

Skrevet

16-17 år. Har selv en 14. åring, stoler ikke på at han greier låse dør a på et hotellrom og ikke finne på noe dumt.

Anonym poster: d4474e5ecb0653587f2fd9a445ee8d7c

Skrevet

Jeg var 16 og lillebroren min 14 da vi hadde eget rom i syden. Ingen problem. Kommer til å se jentene an når de er større.. Så ikke lett å gi et konkret svar..

Skrevet

Mine på 12 og 7 (ifjor) fikk tilbudet da vi skulle til Tyrkia. Eldstemann ville ikke. Følte seg ikke trygg og på et nytt sted ville han vi skulle være sammen. Vi løste det med at de lå i "stua" på rommet vårt (ekstraseng og sovesofa) og minsten lå i reiseseng inne hos oss.

Anonym poster: f9547ac24f28d7cd537ec33fc34c2b19

Skrevet

Det kommer nok ann på ungen ja, og om det er nabo rom eller ikke (da tenker jeg på nabo rom uten dør i mellom). Er det nabo rom, kunne jeg lagt en mye mindre unge der en om det var i 2 forskjellige etg. Jeg å broren min fikk dele eget rom i en annen etg en foreldrene mine når jeg var 8 og han 10, var ikke noe problem for noen av oss... Når jeg var 14 reiste jeg alene med tog, båt og så tog igjen til en venninne i Danmark. Ikke noe problem det heller... Men, har hørt i ettertid at foreldrene mine fikk mange spørsmål fra vennene sine og mine venners foreldre når jeg reiste. Svaret de ga da var bare at de kjente meg, de fikk kjenne sine barn. Så om du tror ditt barn synes det er ok, og stoler på at h*n ikke forlater rommet utenom å gå til dere så vil jeg si fra 7-8 års alderen.

Skrevet

Det er bare en voksen som reiser.. Kan ikke dere som tror jeg gjør dette for å få sex bruke tiden på noe annet. Jeg har undersøkt, og om vi skal ha stort nok rom eller rom med dør mellom blir det en trade off ifht beliggenhet og kvalitet på hotellet. Dersom jeg lar 11-åringen sove alene får vi et flott, sentralt hotell med masse aktiviteter for henne. De såkalte familiehotellene er skuffende kjedelige ifht. Vi overlever helt fint på de kjedelige hotellene, men tenkte kanskje det var mulig å prøve en vri.. Hun er veldig ansvarsfull, så jeg er ikke bekymret. Men vil jo ikke gjøre noe overilt. Har heller ikke det beste forholdet til jentas far, og vil lødig at ferievalgene mine skal skape unødvendig trøbbel.

Skrevet

Hæ? Reiser du alene med henne? Om det er tilfellet, hvorfor i alle dager kan dere ikke sove sammen på et dobbeltrom?

Anonym poster: 83859b8bd5fac6a47b33ad72a9bf63cd

Skrevet

11 år er altfor tidlig spør du meg!

Anonym poster: 370e1a18cbf13704ba7df08c86409b05

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis dere bare er dere to stykker så sover dere vel sammen?

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Hæ? Reiser du alene med henne? Om det er tilfellet, hvorfor i alle dager kan dere ikke sove sammen på et dobbeltrom?

Anonym poster: 83859b8bd5fac6a47b33ad72a9bf63cd

Kanskje, KANSKJE hun har med flere, yngre barn også?

Bare en tanke altså :)

Men det er så klart ikke så gøy som å anta at hun er helt blåst ;)

Skrevet

Det er bare en voksen som reiser.. Kan ikke dere som tror jeg gjør dette for å få sex bruke tiden på noe annet. Jeg har undersøkt, og om vi skal ha stort nok rom eller rom med dør mellom blir det en trade off ifht beliggenhet og kvalitet på hotellet. Dersom jeg lar 11-åringen sove alene får vi et flott, sentralt hotell med masse aktiviteter for henne. De såkalte familiehotellene er skuffende kjedelige ifht. Vi overlever helt fint på de kjedelige hotellene, men tenkte kanskje det var mulig å prøve en vri.. Hun er veldig ansvarsfull, så jeg er ikke bekymret. Men vil jo ikke gjøre noe overilt. Har heller ikke det beste forholdet til jentas far, og vil lødig at ferievalgene mine skal skape unødvendig trøbbel.

Skjønner begrunnelsen din, og synes i utgangspunktet hun er gammel nok, men litt synd hvis hun synes det er veldig skummelt selv. Kan du spørre henne hva hun synes om det?

Anonym poster: 12ef10f90b856eef520694ca7ee04f88

Skrevet

Hjelp... Jeg trenger ikke andre forslag til løsning. Jeg lurer bare på om folk flest mener hun er gammel nok. Tror dere virkelig at jeg hadde noen utfordring rundt dette om det var kun hun og meg på tur?

Skrevet

Det var ikke vanskelig å skjønne at dere nok var minst to barn til. Jeg mener også at 11 er litt ungt, tenker egentlig mest på brann jeg da.

Anonym poster: a5c6daf481e63542fbceb4d3efbf7c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...