Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #1 Skrevet 20. mars 2013 Hadde hest da jeg var mindre og vet hvor mye tid som kreves. Bor nå på et sted hvor det hadde vært mulig å skaffe hest igjen, men jeg ser ikke hvordan jeg kan få tid til det uten at barn og mann vil 'lide' for det. Så hvordan er egentlig livet med jobb, mann, barn og hest? Hvordan er rutinene deres? Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #2 Skrevet 20. mars 2013 Det krever en god del, men det vet du jo allerede Jeg gikk på skole og jobbet da jeg hadde hest. Var noen ganger jrg måtte forlate skolen for hesten var syk. Ene gangen fikk jrg bare 2 timers søvn på natta pga kollikk, og måtte på jobb. Jeg fikk sjeldent tid til en skikkelig treningsøkt med hesten. Det var kun når barna mine var hos faren. Nå var mine så store at de var med i stallen å hjalp til. Nå venter jeg en liten en, og har ikkr hest lengre. Han måtte avlives. Men jeg kjenner det blir ikke lenge til ny hest det er jo utrolig koselig og morro å holde på med Anonym poster: dd81c676629a976df2470851f2081203
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #3 Skrevet 20. mars 2013 Hadde hest da jeg var mindre og vet hvor mye tid som kreves. Bor nå på et sted hvor det hadde vært mulig å skaffe hest igjen, men jeg ser ikke hvordan jeg kan få tid til det uten at barn og mann vil 'lide' for det. Så hvordan er egentlig livet med jobb, mann, barn og hest? Hvordan er rutinene deres? Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e Mannen er med i stallen ca 3 ganger i uken, det kommer vi til å fortsette med etter fødselen, og at han da triller/bysser babyen mens jeg trener hesten på banen. Og så er jeg der alene et par ganger i uken og f.eks. rir tur med de andre. Har hesten i fullpensjon for å spare tid, da MÅ jeg heller ikke i stallen hver dag, men det koster jo. For meg er hesten helt nødvendig, så det spiller ingen rolle at det er dyrt, får spare inn på andre områder. Kjenner mange som har full jobb, et par barn, mann og hest som klarer det fint, men dersom mannen ikke er støttende tror jeg det er vanskelig. Min mann er veldig glad i dyr og synes det er kodselig å være med selv om han ikke har noen interesse av å ri selv. For meg er hest så nødvendig at jeg hadde om jeg måtte gått ned i 70-80 % stilling for å kunne dra til hesten mens ungen var i barnehage/skole dersom mannen var lite samarbeidsvillig. Sånn bortsett fra at jeg ikke kunne levd med et menneske som ikke er glad i dyr. Hvis familien din er helt uengasjert er det kanskej bedre å ha en hest på alvfor et par dager i uka, slik at du ikke blir borte i 1-3 timer (alt etter hvor lang vei til stallen du har og hva du må gjøre når du er der) hver kveld? Anonym poster: 611c4d8f66461e36de0f82d97f18be0d
♥Madam Mim♥ Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Har ikke hest nå, men har planer om å kjøpe når jeg er ferdig med permisjon med lillebror. Har ei jente på 3 år som har fullstendig hestedilla så hu blir nok med i stallen stadig. Stallen har vi her på gården hvor vi bor. Mannen min hjelper mye til med stell samt at han har interesse for både skogsarbeid og kjøring med hest. Til kjøring skaffer vi stor nok kjerre til at hele familien kan bli med. Vi ønsker stor og kraftig hest :-) Jeg jobber skift så har store muligheter for å trene hesten på dagtid de dagene jeg ikke jobber/ jobber ettermiddag og iallefall sommerhalvåret er det ingen problem å trene hest etter barna har lagt seg! Har hatt hest før og vet hvor mye jobb det er, men når hele familien deltar så tror jeg nok det blir veldig bra! Sunn hobby er det også :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Takk for svar! ) Mannen min er dyrevenn, men har ingen erfaring med hester og ganske lat pluss sliten etter jobb så spørs om jeg får han med meg. Halvfor er nok kanskje en løsning ja... Stallen er 5 min unna, så kaster heldigvis ikke bort tid på veien. Hest er herlig ja, men jeg har alltid sett på hestehold mer som en livsstil enn en hobby....får ta mannen med i stallen noen ganger og se hva han sier :-) Anonym poster: 9e6f934a67aa8e273487d19707ed5d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå