Gå til innhold

har barnahageansatte lov å si dette til andre foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor vidt andre foreldre på samme avd har hjelp fra bv, og at den familien sliter veldig. har bhg lov å si dette til andre foreldre. ??

er ei mor i bhg som sitter med for mye info. hun sier hun har fått det av ansatte. jeg kjenner dette er litt for mye info for henne og vite,. hennes barn og disse andre barna som hun prater om omgås ikke.

jeg lurer på hvor går grensen??

Anonym poster: 93cffa51453ee21b52d3ed78d3372d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!!De har taushetsplikt!Hun får store problemer om noen får vite det!

Skrevet

Ansatte har ikke lov å si noe som helst annet enn at barnet ditt har lekt med x og x for eks. Ellers er det taushetsplikt!

Si gjerne fra til styrer, så kan de ta en runde på denne taushetsplikten.

Anonym poster: e5fe1d861d6207cdaae2b3d87d91537b

Skrevet

Ansatte har ikke lov å si noe som helst annet enn at barnet ditt har lekt med x og x for eks. Ellers er det taushetsplikt!

redd det ikke hjelper å gå til styrer.da hun også har sagt info om et barn til meg. gjelder ikke noe farlig. men er likevell brudd det og.

kjenner dette bekymrer meg.

Skrevet

Da ville ut meldt det til kommunen barnehagen ligger i!! Dette må tas tak i....

Skrevet

redd det ikke hjelper å gå til styrer.da hun også har sagt info om et barn til meg. gjelder ikke noe farlig. men er likevell brudd det og.

kjenner dette bekymrer meg.

hvis styrer også har brutt taushetsplikten sin bør dette taes til kommunen (sersom det er kommunal barnehage. eier dersom det ikke er en kommunal barnehage) taushetsplikten er lovfestet og dermed er brudd på den ett lov brudd.

lov brudd kan (og bør) annmeldes. du bør kreve oppsigelse for de det gjelder. de har brutt foreldrenes tillit.

og jeg jobber i barnehage...

Anonym poster: 9fdced00789447f3715eca76591508a3

Skrevet

Skulle ikke tro det. I vår barnehage fikk de ikke en gang si hvem som flere ganger bet jenta vår da hun var mindre... Noe som ble lettere komisk da de ansatte hver gang bare opplyste om at hun hadde blitt bitt, og at de jobbet med saken - samtidig som jentungen messet om at "XX bet meg" i bakgrunnen;-)

Anonym poster: ca1b088c673216c29cf64b6a7f4efefb

Skrevet

på samme avd har vår unge og flere andre blitt bidt av en annen unge. ingen som holdt tilbake info på det heller. vi fikk vite det av barnet. men fikk vite det av bhg først.

Skrevet

Det ville jeg sagt ifra om. Regner med at dette er et lite sted så de aller fleste opplysningene er vel emr eller mindre offentlige, men barnehageansatte skal holde seg for gode til å sladre om foreldre og barn!

Anonym poster: 57ab07a92083b86a71468f473290bb4a

Skrevet

Nei de har taushetplikt,det er kun de ansatte i barnehagen som skal vite det, da bør du melde det inn til bv,for det er jo ille at de bryter den

Skrevet

Det ville jeg sagt ifra om. Regner med at dette er et lite sted så de aller fleste opplysningene er vel emr eller mindre offentlige, men barnehageansatte skal holde seg for gode til å sladre om foreldre og barn!

Anonym poster: 57ab07a92083b86a71468f473290bb4a

ja er et lite sted på bygda. her er mye offentelig på gata. mannen fikk info på jobben sin også om en far i bhg. så er ganske offentelig mye,.. jeg skal ta dette videre.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

De har taushetsplikt, som de andre sier, og kan kun fortelle det foreldrene har samtykket til.

Skrevet

Det er ikke lov og diskutere enkeltbarn med forelde, ei heller nevne navn uansett sammenheng (bortsett fra om det handler om hverdagens aktiviteter)

Dette er veldig strengt og kan politianmeldes i verstefall.

Jeg ville tatt det videre, for foreldre skal føle seg trygge på at det de forteller til barnehagen forblir mellom de ansatte.

Skrevet

Da ville ut meldt det til kommunen barnehagen ligger i!! Dette må tas tak i....

Ut=jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...