Gå til innhold

Anbefal en god skibukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kraftig/lubben, og føler meg så lite vel i boblebukser. Har en som jeg har fått av noen, og den er så boblete...Ærlige klær blir det rett og slett. Noen her som kan anbefale en god, ikke for tykk skibukse? Jeg bruker nok str large.

Anonym poster: 5b9cb352f3adeb50406f659d1b3bce7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du bruke den til da? Bortoverski eller nedoverski?

Skrevet

Tror min er fra McLaren, god bukse som ikke er for "boblete". Vil tro den passer for både bortover og nedover.

Skrevet

Bergans sine med seler er veldig gode, da lar jeg bare buksen være ukneppet, (får ikke lukket den uansett pga magen, men nå blir det i alle fall ikke synlig) selene holder den oppe. Dermed kan buksa være i en strl mindre og ser ikke så vid ut.

Anonym poster: fe4906372c5f17877fcbbf1242e512a8

Skrevet

Hvis det er til langrennsski, synes jeg swix (på tilbud på gmax og xxl til ca 400 kr nå nettopp) sin er kjempegod, veldig flexibel samt vindtett. Sjekk ut: http://www.gmax.no/produkt/264061(BC_2)/swix-star-advanced-bukse-dame/

En bør jo ikke benytte "boblebukse" til langrenn, da smelter en jo nesten før en har startet. Får fint plass til ullundertøy under swix sin, den er ikke vanntett men jeg personlig går ikke på ski i regnvær og har ikke tenkt å base i snøen i den.

Om du tenker til slalom, ville jeg valgt goretexbukse og variert tøyet under etter temperatur. Personlig har jeg Bergans goretex og regulerer heller tøyet under og jeg kan benytte den som regnbukse i sommerhalvåret.

Anonym poster: 4a323d2f14ca78b9dcb8f6165c0e289c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...