Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har dessverre ikke fått fulgt med så mye. Er han mer liberal? Hørte at han ikke ønsket så mye pomp og prakt i forb. med innsettelsesseremonien.. men hva betyr dette? Noen som kan oppdatere meg litt? Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Har det noen innvirkning på livet ditt om han er liberal eller ikke...? Nei, det er han ikke forresten. Men pavevalg har vel ellers lite å gjøre med de fleste nordmenns virkelighet.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Takk for svar Pashla, men jeg er ikke bare opptatt av ting som har innvirkning på mitt eget liv. Jeg synes det kunne være interessant med litt info om paven fordi han har enorm innvirkning på voldsomt mange mennsker i verden, gjennom sin inflytelse på katolisismens praksis. Men.. ok.. får søke andre steder.. Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Synes han ser ut som en søt gammel mann, thats it
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Synes han ser ut som en søt liten pedo jeg... Anonym poster: c1cb438725259538809da5212d723b97
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #6 Skrevet 19. mars 2013 Takk for svar Pashla, men jeg er ikke bare opptatt av ting som har innvirkning på mitt eget liv. Jeg synes det kunne være interessant med litt info om paven fordi han har enorm innvirkning på voldsomt mange mennsker i verden, gjennom sin inflytelse på katolisismens praksis. Men.. ok.. får søke andre steder.. Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d Avisene er et sted å begynne for dem som brenner for andres vilkår i verden
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #7 Skrevet 19. mars 2013 Du er ganske artig du Pashla Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2013 #8 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave.
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2013 #9 Skrevet 19. mars 2013 Synes det var litt fint at han takket nei til limo og kjørte buss hjem sammen med de andre kardinalene, jeg da Når det er sagt tror jeg ikke at han kommer til å bli den store reformatoren, slik mange tror, men jeg tror absolutt han vil gjøre en brukbar jobb. Han skal heller ikke ha noen større "svin på skogen" jfr. gamle-pavens ... ehh ... tvilsomme fortid som medlem av Hitlerjugend. Det blir nå spennende å se
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #12 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Fullt mulig å være en sympatisk mann selv om man er imot homofili. Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Fullt mulig å være en sympatisk mann selv om man er imot homofili. Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Homofile diskrimineres, mobbes og risikerer livet i de landene der paven har innflytelse. Frans har en gyllen sjanse til å gjøre deres liv bedre, men velger å gjøre dem verre. Det regner jeg ikke som sympatisk.
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Nei, sorry. Ikke sint, oppgitt. Skal skjære ned på utropstegnbruken fra nå av.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Hvorfor så spydig Pashla? Om du ikke vil diskutere paven så hopp over tråden. Nå lurte HI på hva vi syns om paven,ikke nrk eller aftenposten!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Trodde det var omvendt jeg? Trodde han var for prevensjon? Anonym poster: ab152c05f1d4bf42ca82da44ec48c981
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Jeg skrev jo at jeg dessverre ikke har fått fulgt med på det.. du virker jo direkte aggressiv! Hi Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Hvorfor så spydig Pashla? Om du ikke vil diskutere paven så hopp over tråden. Nå lurte HI på hva vi syns om paven,ikke nrk eller aftenposten! Nei, jeg skal ikke være spydig. Jeg er bare veldig , veldig lei av pavevalget og hele fokuset på en religiøs leder som om han skulle være en betydningsfull person. Areligiøs som jeg er syns jeg norske medier har gitt det altfor mye fokus. Imponert over at HI klarte å slippe unna alt pavestoffet. Men jeg leste altså HI som at hun ville ha konkret info om paven, ikke våre personlige meninger, så da er mammaforumet feil adresse altså.
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #21 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Jeg skrev jo at jeg dessverre ikke har fått fulgt med på det.. du virker jo direkte aggressiv! Hi Anonym poster: 71e5ff26b1f72898cfe53c5367fb081d Det var ikke meningen, unnskyld. Håper du ikke er katolikk i tillegg, for da har jeg sikkert fornærmet deg på flere plan
Catlady Skrevet 19. mars 2013 #22 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Hvorfor så spydig Pashla? Om du ikke vil diskutere paven så hopp over tråden. Nå lurte HI på hva vi syns om paven,ikke nrk eller aftenposten! Nei, jeg skal ikke være spydig. Jeg er bare veldig , veldig lei av pavevalget og hele fokuset på en religiøs leder som om han skulle være en betydningsfull person. Areligiøs som jeg er syns jeg norske medier har gitt det altfor mye fokus. Imponert over at HI klarte å slippe unna alt pavestoffet. Men jeg leste altså HI som at hun ville ha konkret info om paven, ikke våre personlige meninger, så da er mammaforumet feil adresse altså. Paven er jo faktisk uhyre betydningsfull for mange,mange millioner av mennesker. Norge er jo ikke et katolsk land, men katolisismen er faktisk den religionen som vokser mest i Norge, så kanskje derfor det skrives mye om det. Ellers er det faktisk en stor begivenhet i verden, religiøs eller ei.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. mars 2013 #23 Skrevet 19. mars 2013 Han er en pave for det fattige folket. Han vil for eksempel ikke at folk i Argentina (hvor han er fra)skal bruke penger på å komme til Vatikanet,men heller gi pengene til de fattige. Han er humoristisk. Jeg syns han virker som en sympatisk pave. Han skal være blant dem som vil innskjerpe kirkens forbud mot prevensjon og homofili. Sympatisk much? Om du visste dette,hvorfor ga du ikke det svaret til HI? Det har ikke akkurat vært en statshemmelighet som jeg fikk greie på via mine agenter i Vatikanet, da!! Si meg, har folk fortsatt NRK, eller virker den bare hjemme hos meg? Vi ble tuta ørene fulle om pave Frans hele forrige uke, jeg vet til og med at han ble prest da dama hans slo opp... Klikk dott enno er ikke stedet å sjekke, men Aftenposten har visstnok en utmerket nettside. Er du sint ? Anonym poster: 4497a4c1e96f0008828074157c26038a Hvorfor så spydig Pashla? Om du ikke vil diskutere paven så hopp over tråden. Nå lurte HI på hva vi syns om paven,ikke nrk eller aftenposten! Nei, jeg skal ikke være spydig. Jeg er bare veldig , veldig lei av pavevalget og hele fokuset på en religiøs leder som om han skulle være en betydningsfull person. Areligiøs som jeg er syns jeg norske medier har gitt det altfor mye fokus. Imponert over at HI klarte å slippe unna alt pavestoffet. Men jeg leste altså HI som at hun ville ha konkret info om paven, ikke våre personlige meninger, så da er mammaforumet feil adresse altså. Men han er jo en betydingsfull person for alle de hundre tusener katolikkene her i verden. Det er en veldig stor nyhet over hele verden og jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan diskutere det her inne?
Gjest Antarctica Skrevet 19. mars 2013 #24 Skrevet 19. mars 2013 Klart man kan. Men religiøse ledere har for mye makt. Deres innvirken på verdenssamfunnet er nå det ene. Det at også vårt sekulære norske samfunn skal påvirkes, det har jeg vondt for å finne meg i. Pavekirken er et klassisk eksempel på hvordan en organisasjon overlever seg selv. Bytt ut en pave og systemet er likevel forsteina. Så hva betyr et slikt valg? I praksis ikkeno. Undertrykkelse i systemet vil fortsette, av folk med annen legning, kvinner (især ugifte mødre), leger som tilbyr abort og prevensjon... Nei, don't get me started. Er bare lykkelig for at han ikke har makt over oss i Noreg.
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2013 #25 Skrevet 19. mars 2013 Klart man kan. Men religiøse ledere har for mye makt. Deres innvirken på verdenssamfunnet er nå det ene. Det at også vårt sekulære norske samfunn skal påvirkes, det har jeg vondt for å finne meg i. Pavekirken er et klassisk eksempel på hvordan en organisasjon overlever seg selv. Bytt ut en pave og systemet er likevel forsteina. Så hva betyr et slikt valg? I praksis ikkeno. Undertrykkelse i systemet vil fortsette, av folk med annen legning, kvinner (især ugifte mødre), leger som tilbyr abort og prevensjon... Nei, don't get me started. Er bare lykkelig for at han ikke har makt over oss i Noreg. Ah! Dette er som musikk i mine ører, Pash *liker-liker-liker*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå