Gå til innhold

Tror dere dette vil gå greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student ved universitetet og har en journal som skal leveres i morgen. Vesla har vært syk siden søndag og derfor har jeg ikke fått den ferdig. Har heller ikke muligheten til å levere den i morgen siden jeg ikke kan forlate henne hjemme.

Skrev en e-post til emneansvarlig og skrev akkurat disse tingene, og spurte om å få utsette fristen noen dager, har ikke fått svar. Blir super stressa for jeg vet at de egentlig ikke tolererer slikt, men huff, tror dere det er greit?

Anonym poster: cec4dab3621599c7691772e0ec16cbaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også student på høgskole og vi får ikke utsatte frister. Leverer vi ikke inn innen fristen så er det ikke godkjent oppgave og en ekstra oppgave + den opprinnelige oppgaven må leveres inn. De er super strenge ved skolen her.

Du får krysse fingrene og håpe på det beste.

Anonym poster: 77b05fc7f2d264ee2673b0e00f288d94

Skrevet

Er det ingen mulighet for at du får den ferdig i kveld/natt? Her jeg går pleier dem å være greie (universitetet i nordland) når det kommer med innleveringer. Tror det varierer veldig, og hvilke grunner du har for utsettelse. Men ville ikke stolt på at det gikk greit, du får bare gjøre ditt beste i kveld, og heller se over det imorgen om du får litt bedre tid.

Masse lykke til :)

Anonym poster: 939a54b69c59e08788038d69012e837e

Skrevet

Kan du ikke skrive den ferdig nå da? Så kan du levere den på Mail.

Tviler på du får utsatt fristen

Skrevet

Jeg har jobbet med den i kveld, men jeg blir nok ikke helt ferdig med den. De er veldig firkantet på at journalene må føres i egne journalbøker så jeg tror det er vanskelig å levere per mail.

Skrevet

Jeg har jobbet med den i kveld, men jeg blir nok ikke helt ferdig med den. De er veldig firkantet på at journalene må føres i egne journalbøker så jeg tror det er vanskelig å levere per mail.

MEn få den nå bare ferdig, og så leverer du den på mail, og sier de får originalen når du er tilbake. Da har du ihvertfall bevist at du rakk fristen.

Anonym poster: aedb193f42f5a8af8746ad0f5bdeed50

Skrevet

Med legeerklæring går det vel greit?

Skrevet

Det er som regel helt greit at vi leverer oppgaver for sent,så lenge vi gir beskjed og så lenge det ikke er en eksamen :)

Jeg går også på høyskolen.

Anonym poster: fe1abf9a2efe68c9366b99f27aa86b08

Skrevet

MEn få den nå bare ferdig, og så leverer du den på mail, og sier de får originalen når du er tilbake. Da har du ihvertfall bevist at du rakk fristen.

Anonym poster: aedb193f42f5a8af8746ad0f5bdeed50

Jeg har null sjanse å få den ferdig før fristen. Jeg er ikke ferdig med alle utregnelsene engang, bruker minimum effektive 12 timer til på den. Og datteren min vokner hele tiden for å spy, eller at hun bæsjer seg ut og deretter gråter hun lenge før hun sovner.

Vurderer uansett å gå til legen med henne imorgen siden hun har hatt omganssyken så mange dager, ber om en legeerklæring da og håper på det beste.

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Du må nok ha legeerklæring

Skrevet

Du har rett til å få utsatt fristen, sykt barn regnes på lik linje som om du var syk selv, men mulig du må ha legeerklæring, det kommer an på hvor strenge lærerne dine er.

Det er også vanlig praksis at du få ny frist, dersom du leverer. men ikke får bestått, så det kan være lurt å levere selv om du ikke er helt ferdig. (Men skjønner jo at det blir vanskelig ettersom du har barn som kaster opp.)

Uansett, lykke til!! (Er selv studentmamma så skjønner hvor vanskelig slike sitasjoner er).

Skrevet

Noen ganger går det og andre ganger ikke. Jeg liker å strekke meg lenger for studenter som ellers er pliktoppfyllende, så hvis læreren vet at du er det har du større sjanse. Det enkleste for læreren (og deg) er å bare utsette fristen litt, men hvis resultatene skal brukes i undervisning og det fører til at du vil få en enklere oppgave (e.l.) enn de andre kan det være du må levere en annen oppgave. Som lærer hadde jeg nok likt å få dette spørsmålet litt før dagen før innlevering slik at jeg kunne legge om undervisning hvis jeg hadde planer om å bruke prosjektet til noe osv, men du håpte jo sikkert at du kunne bli ferdig. Med legeerklæring har du nok uansett rett på å få levere en ny oppgave slik at du kan gå opp til eksamen. Lykke til

Anonym poster: 2ccc1e3b800d316eda8bfc100df2e3da

Skrevet

Jeg hadde godtatt det som emneansvarlig, om du hadde kontaktet meg på forhånd :) Håper det ordner seg for deg, og at du får levert journalen din, lykke til!

Anonym poster: 680e7456ec53af02fe70be3239ffcd2d

Skrevet

Vi har null problemer med å få utsatt slikt, de er ofte greiere på masternivå o.l. Men ring emneansvarlig og hør.

Skrevet

Er student ved universitetet og har en journal som skal leveres i morgen. Vesla har vært syk siden søndag og derfor har jeg ikke fått den ferdig. Har heller ikke muligheten til å levere den i morgen siden jeg ikke kan forlate henne hjemme.

Skrev en e-post til emneansvarlig og skrev akkurat disse tingene, og spurte om å få utsette fristen noen dager, har ikke fått svar. Blir super stressa for jeg vet at de egentlig ikke tolererer slikt, men huff, tror dere det er greit?

Hvis du har frist i morgen har du jo mye mer enn de 12 timene du trenger på å bli ferdig. Finnes det ingen som kan se etter ungen, faren for eksempel? Jobb effektivt i kveld og i natt så klarer du det nok.

Anonym poster: 8fda1f4125ece29f5fd85cde4bb7eb5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...