Gå til innhold

noen nav ansatte her som kan hjelpe meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn med barneautisme og adhd,jobbet 100 % ,men for å klare oppgaven med å være alene m ett handikappa barn,valgte jeg å gå ned litt i stlling.etter at jeg gikk ned i stilling har jeg gått ned ca 30tusen i året,kan jeg få dekt det opp m feks omsorgslønn?

merker på økonomien at jeg har gått ned,men har forløbig ikke overskudd til å øke til 100 igjen.

Anonym poster: 80165beb33851bc12e4cea5ec2a84cdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke nav ansatt, men svarer lell ;)

Regner med du har søkt hjelpestønad? Den skal jo dekke endel av ekstra arbeidet. Ellers kan du og BØR du søke omsorgslønn av kommunen snarest.

Jeg er ikke veldig inne på de forskjellige stønader, men anbefaler bokstavbarna.no , der kan du få mye hjelp :)

Anonym poster: 6c0072cac089e052fc0593d619e1d4e3

Skrevet

Det spørs jo hvor sterkt rammet han er..legen bør jo ha nevnt noe om dette om det er sktuelt..er legen som må dkrive erklæring uansett..har du grunn-og hjeloestønad da ? Det er nok enklere å få iallefsll..omsorgslønn er mer omfattende..

Anonym poster: f47c110e6527766ac42c25dbe5f8f781

Skrevet

Ved varig pleiebehov er det hjelpestønad fra nav og omsorgslønn fra kommunen som skal dekke inntektstap.

Pleiepenger fra nav får man kun i kritiske perioder der sykdommen er å anse som svært alvorlig/livstruende eller ved kortvarig økt pleiebehov i forbindelse med innleggelse/poliklinisk behandling.

Anonym poster: bfdbb1c8272c5e6328f9862dc9875983

Skrevet

Det spørs jo hvor sterkt rammet han er..legen bør jo ha nevnt noe om dette om det er sktuelt..er legen som må dkrive erklæring uansett..har du grunn-og hjeloestønad da ? Det er nok enklere å få iallefsll..omsorgslønn er mer omfattende..

Anonym poster: f47c110e6527766ac42c25dbe5f8f781

Er dessverre ikke alle i hjelpeapparatet som er like flinke til å informere om hva man kan søke og hva man overhodet har krav på.

Tok lang tid før noen fortalte oss at vi kunne få både ekstra penger, ledsagerbevis og bleier på blå resept..

Jeg har ikke omsorgslønn, mest pga kommunen er vanskelig der og jeg går på aap så har ikke orka å stressa med det. Men får i overkant av 5.000 pr mnd i grunn og hjelpestønad. Hjelper absolutt på økonomien :)

Anonym poster: 6c0072cac089e052fc0593d619e1d4e3

Skrevet

Du kan søke omsorgslønn via kommunen.

Men de fleste kommuner har begrensede midler og det kan være vanskelig å få innvilget omsorgslønn. I realiteten vil kommunene i de fleste tilfeller kun dekke omsorgslønn dersom det gjør at det hindrer andre utgifter for kommuen - f.eks at de slipper å dekke assistent, institusjon etc.

Anonym poster: 38fae86893b6b060be192acde971db52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...