Gå til innhold

Vasker dere nye dyner til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og nokså grønn på dette...

Har kjøpt dyne til vogn og til seng, men skal disse vaskes før bruk slik som alt annet? Eller er det nok med litt lufting?

Og skal helt nye madrasser luftes før bruk, eller er det bare å re opp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare luftet de godt. Samme med madrassen.

Anonym poster: fb5c9a60bea3da39dfdbc6d5dfda8762

Skrevet

Ja, luftet dynene (det er jo sengetøy utenpå som er vasket) og luftet madrassen, men overmadrassene ble vasket.

Anonym poster: b11be1fa1d4a622cab0046248d7f3a09

Skrevet

Takk for svar! Da går vi for lufting her også:)

Rart hvor mange rare spørsmål man sitter med når man aldri har gjort dette før. Hehe.

Skrevet

Kjørte den i tørketrommel med en tennisball, for å fluffe den opp litt :P

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Mulig jeg er litt teit, men det har aldri falt meg inn å vaske ny dyne. Vasker jo dynetrekk...

Skrevet

Mulig jeg er litt teit, men det har aldri falt meg inn å vaske ny dyne. Vasker jo dynetrekk...

Det falt aldri meg inn heller,så du er ikke alene om det :P

Skrevet

Langt fra teit vil jeg tro! ;)

Men merker at jeg omgås såpass mange hysteriske mødre, at jeg begynner å spørre meg selv all slags mulige rare spørsmål fordi jeg føler at jeg ikke er like nøye på alt som disse hønemødrene.

men... ved å spørre om et så banalt spørsmål som dette, så er jeg kanskje på vei til å bli som dem jeg også. Oh no! må jammen ta meg sammen her! orker ikke bli en så hysterisk mamma :P

Skrevet

Vaska og tromla dyna faktisk..

Skrevet

Jeg har kun luftet dyner og madrasser før bruk. Ingen av barna som har tatt skade av det :P

Anonym poster: 716850d83c6883405b967104fe0a4325

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Nei, har ikke luftet en gang, og begge mine to lever ennå....

Skrevet

Det hadde vel tatt mindre tid å vaske de enn du har brukt her inne;-) da er du helt sikker på å få bort Evt skadelige stoffer. Tekstiler pleier å innholde mye sterke kjemikaler som bl.a. hemmer mugg. Barnet blir sikkert ikke syk av det, men sunnere er det å slenge det en runde i vaskemaskinen.

Anonym poster: 694d24e58858db169bbef5a54eb8449e

Skrevet

Har vasket rubbel og bit, alt fra dyner, trekk og madrasser (overmadrasser tar jeg i vaksemaskina mens selve medrassen tar jeg i dusjen med grønnsåpe og Mmilo, så får den stå og tørke i en uke før den brukes.

Liker å bli kvitt alle de kjemiske stoffene i nye produkter før jeg omringer ungene med det. I tillegg har mine barn kraftig atopisk eksem og astma så her er det forholdsregler på alt...

Anonym poster: 86fd472bd7ddaa1d6cc73f5c90fd6aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...