Gå til innhold

Fortelle de kommende besteforeldrene den gode nyheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Hvordan fortalte dere besteforeldrene nyheten om at dere ventet barn?

2) Når gjorde dere det?

3) Hvordan tok de det?

Vi er ikke gravide enda, men jeg og mannen min er litt uenige på når den store nyheten (om den kommer) skal deles med våre foreldre. Ser for meg at det blir vanskelig å holde dette inne i 3 mnd. På en annen side, dersom det skulle gå galt, er det ikke det verste som kan skje at foreldrene våre vet om det. Heller tvert i mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på tidlig ultralyd i uke 12, og fortalte de kommende besteforeldre det ved at vi viste frem bilde :) Vi syns det var en kjempefin måte å gjøre det på, og det syns besteforeldrene også :) Ble gledestårer fra alle. Vi synes det var best å vente til den "trygge tiden", men det velger man jo selv.

Skrevet

Vi sa i fra til begges foreldre med en gang! De ble kjempe stolte og glade, gråt:):) De har dermed fulgt oss hele veien også! Ville jo vært værre å si det etter man hadde mistet evt, og vanskelig å holde på det å ha vært gravid og mistet! Jeg snakker om stort sett alt med min mamma i alle fall, så det ville vært værre for min del!

Skrevet

med nr.1 og 2 sa vi det muntlig i uke 12.

med nr.3 lagde vi tskjorte til de to vi hadde, med teksten "inni mammas mave,ligger det en gave". sa det i uke 13

Er med nr.4 nå, var på UL idag,18 uker. Sendte bilde til foreldrene våre med tekst bakpå "tro det eller ei, nr.4 er på vei" :) Blir spennende å høre hva de sier, tror deblir litt sjokkert, ettersom jeg fortsatt er i permisjon med minsten ;)

Skrevet

her fortalte me da i uke 6, var veldig dårlig og skulle vera hos mamma og dei i 6 veker, så ville vore veldig vanskelig å holda da skjult. Neste håpe eg me kan venta til etter evt tidlig ul eller etter veke 12 hvertfall :) når da no enn skjer ;)

Skrevet

Vi fortalte det samme dag vi fikk positiv test.

Mye pga at de hadde vært utrolig støttende i prøverørsprosessen og visste når vi hadde innsett, så for oss føltes det naturlig ut :)

Skrevet

Fortalte det i påsken. La "bestemor" og "bestefar"-krus inni hver sine påskeegg og ga dem. Dette var vel i uke 10. De ble helt fnisete og rørt og glad, for dette hadde de gledet seg lenge til!

Skrevet

Med nr 1 skrev jeg det på ei julekule som jeg ga til den kommende mormor. Da var jeg mellom 6 og 7 uker på vei.

Med nr 2 pakket jeg inn en genser der det stod: storesøster, med ett kort; jeg har hørt du er så flink ei mormor og lurte på om du vil være min og? Ps. Kan du gi denne genseren til storesøsteren min? Da var jeg litt over 6 uker.

Med nr 3 skrev jeg det i filofaxen hennes på termindato: mye mulig du blir mormor igjen... Også 6 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...