Gå til innhold

2 åringen er syk og spiser ingenting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste veldig dårlig på søndag uten at vi skjønte hvorfor. I går spiste hun ingenting, men hadde diaré x 2 og oppkast x 1. I dag har hun ikke kastet opp eller hatt diaré, men spiser ingenting i dag heller. Drikker greit da, og formen er ganske bra.

Men, jeg kjenner jeg blir stresset ang. maten. Hun er for tynn fra før, og null mat over flere dager hjelper jo ikke på den tynne kroppen.

Hvor lenge pleier den dårlige matlysten å henge i etter noe sånt?

Anonym poster: be2022a1025ef9a59f60d3bfc6943da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan henge i ei stund. Her i huset lager og kjøper jeg alt det beste ungene vet i noen dager for å få igang appetitten. Så om det blir potetgull, cheese duddles, kjeks, riskjeks og saft noen dager gjør det ingenting i det lange løp så lenge dette gjør at de får lyst på annen mat etterhvert.

Pannekaker og vaffel er andre tips. Gi henne så mye is og Gele som hin orker for væske.

God bedring til dere.

Skrevet

Bare de får i seg drikke, går det bra noen dager til. Holder med henne over her, når min på 2 er så syk kjøper jeg det jeg vet han liker veldig godt. Får alltid han litt da.

Anonym poster: a6e958a0fced399b891637c724cfd5ea

Skrevet

Gutten min på 2 spiste ikke noe på en uke.. Det lille han takket ja til kom opp igjen. Legen sa at så lenge han fikk i seg nok med væske og ikke "tørket ut " var det bare å regne med en uke uten matlyst.

Anonym poster: 8a8f6528ada4628da7b65d9755f925cc

Skrevet

Kjør på med drikke med kalorier, juice og brus.

Det er væske som uansett er kritisk. Enige med de over, gi f.eks litt potetchips hvis det kan friste. Her i huset har saftis vært populært ved sykdom.

Anonym poster: 44b4fb7b961d88db5157f2bf884b5017

Skrevet

Minimax eller Nutrinikid. Næringsdrikker som du får kjøpt på apotek. Hjelper de dagene barnet ikke spiser. Finnes i gode smaker. Finnes også en fullverdig smoothie.

Skrevet

Huff, ja, venninna mi sin gutt spiste ikke på over en uke, så er redd for at det vil henge i en stund.

Har kjøpt inn sånne Solrik kartonger. Det er egentlig det eneste hun har lyst på. Har prøvd flere forskjellige slike næringsdrikker fra apoteket, men de nekter hun å drikke.

Hun har spist litt chips, 1 youghurt og en kvart pølse i dag.

Får vel bare stålsette meg og forberede meg på noen dager til med lite matinntak...

Hi

Anonym poster: be2022a1025ef9a59f60d3bfc6943da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...