Gå til innhold

Prolaps/utposning på tarmen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt dette og vært gravid? Min venninne har slitt med tarmen i flere år, og er nå gravid. Hun har vært på sykehuset og fått beskjed om at hun selv kan velge KS eller vaginal fødsel, og er nå veldig i tvil. Noen erfaringer?

Anonym poster: 26f4e6be86fd98e8f196ab32079c588a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte vaginalt med det, men jeg fikk ikke vite det før etter fødsel at det var det jeg hadde.

Fødselen gikk greit, men noen dager etterpå begynte et smertehelvete som jeg håper jeg aldri opplever igjen. Det er ikke fødselen som skremmer meg, men å oppleve de smertene jeg fikk etterpå...

Det var som å ha koldbrann i rompa, en smerte som tok helt over og jeg lå i senga i 3 dager og gråt non-stop. Eneste smertelindring som hjalp litt var paralgin forte, de gjorde så jeg kunne krabbe til dusjen for å tisse der med lunkent vann. Å sitte på en do var helt umulig.

Hadde jeg hatt valget og visst det jeg vet nå hadde jeg valt keisersnitt!

Anonym poster: b5a7ac1aa704054f00fe490230fb3585

Skrevet

Takk for svaret:) hun lurer på om legene har sagt noe om hvorfor det ble så vondt til deg? Og hvordan ble det senere, merket du noe til det da?

Skrevet

Dytter litt her jeg:)

Skrevet

Har fått veldig lite info senere, men det er jo presset du får der nede under fødselen som gjør at det blir så ille...

Jeg har problemer ukentlig enda, år etter fødselen, og eneste mulighet for meg til å bli bedre er operasjon. Holder på å samle krefter og mot til å gjennomføre det...

Hun kan risikerer å være plaget selv med keisersnitt fordi den ekstra vekten man bærer på i et svangerskap er med på å belaste tarmene, men sjansen for så store plager som ved vaginal fødsel er ikke like stor.

Anonym poster: b5a7ac1aa704054f00fe490230fb3585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...