Gå til innhold

Dere som har litt peiling på allergi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en med melkeproteinallergi. Det er jo greit nok. Vi takler det greit med Neocate og Sinlac og alle vennene deres :P

Men i går fikk han utslett etter å ha fått en smoothie. Ella's "The yellow one"

Er det normalt å reagere på aprikos eller mango?

Eple og banan har han da fått mye før uten å reagere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg tåler ihvertfall ikke aprikos og mango. Men ikke ele så godt heller. Det er kryssallergi mot bjørkepollen

Anonym poster: e50821f6d76a30e00888b51a0f6c3027

Skrevet

Ok, så det er faktisk mulig å reagere på aprikos og mango?!

Det var det jeg ikke var sikker på, tusen takk for svar :)

Skrevet

mango er vanlig å reagere på. Den anbefalingen som var gjeldende i 2012 var å vente med dette til 10 måneders alder for barn som allerede har andre allergier, og dermed kan ha dette også. Gutten min reagerte da han var mindre (rundt 6-7 mnd). Sluttet da å gi det til ham etter å ha fått beskjed om anbefalinger. Nå er han 1 år og reagerer ikke i det hele tatt.

Melkeintolleransen har også gitt seg ser det ut som, men vi tester kun i det små foreløpig.

Anonym poster: c4e37133791b4b2986f39960cb9e74f4

Skrevet

forresten så er det ofte at slikt utslett ikke er allergi, men rett og slett bare en reaksjon fra huden på syren. Altså i grunn ikke et problem. Er du usikker, så få barnet testet :)

Anonym poster: c4e37133791b4b2986f39960cb9e74f4

Skrevet

Takk for svar du siste her :)

Da skal jeg legge mangoen på hylla inntil videre. Tenker liksom ikke over det når det står fra 6 mnd på pakken.

Reaksjonen på huden var den samme som når han får i seg mek, utslett på steder der det ikke har vært kontakt mellom varen og huden :( Også slår det ut i atopisk eksem. Utrolig kjedelig!

Men skal være litt forsiktig med sitrus generelt fremover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...