Gå til innhold

Hvordan var nå dette igjen?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt servert Napoleonskake i lunsjen (ihvertfall én ting Napoleon var god på - å bake ;)

Den er jo bredfull av tomme kalorier.

Vil det si at hvis jeg nå spiser to slangeagurker så har jeg fyllt opp de tomme kaloriene og står på null igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det vil veie opp, ja. Da står du på null sånn kalorimessig, men har heldigvis fått i deg masse gode næringsstoffer fra den vanvittig næringsrike agurken :)

Skrevet

Åh, godt å høre og det var vel det jeg mistenkte.

Så hvis det mot all formodning skulle vanke marsipankake i morgen så kan jeg altså bare gnafse i meg en pakke stangselleri etterpå.

Skrevet

Hvis du topper det hele med et glass vann så er du i balanse vil jeg tro ;)

Skrevet

Ikke spør meg, jeg har bare nøtter i nista mi i dag... Mandler, peanøtter og peppernøtter :D (jula varer bare til påske!)

Skrevet

Næ... ikke stangselleri. Den utsondrer noen stoffer som gjør marsipankalorier lettere å oppta. Gå for paprika, helst en rød, DA ligger du godt an! Da kan du faktisk spise to kakestykker og fremdeles gå ned i vekt, om ønskelig.

Skrevet

Næ... ikke stangselleri. Den utsondrer noen stoffer som gjør marsipankalorier lettere å oppta. Gå for paprika, helst en rød, DA ligger du godt an! Da kan du faktisk spise to kakestykker og fremdeles gå ned i vekt, om ønskelig.

Ajajajaj, stalltips tas i mot med åpne hender.

Takker!!!

Rød paprika herved notert.

Skrevet

Ikke spør meg, jeg har bare nøtter i nista mi i dag... Mandler, peanøtter og peppernøtter :D (jula varer bare til påske!)

Åh, peppernøtter er godt!!! Jula varer alltid til påske.

Her fikk julecookiesrestene bein å gå på sist helg.

Skrevet

Husk også at om du spiser det i sosialt lag så teller det ikke, fordi det er en del av det sosiale. Spiser du agurk eller paprika i etterkant så er du rett og slett kjernesunn!

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Tar du ikke eget fat, men spiser av en vennine eller mannen dins fat blir kaloriene værende igjen hos den personnen.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Jeg trodde det var sånn at de kaloriene man spiste alene ikke telte jeg?

Litt sånn "hvis et tre faller langt inne i skogen uten at noen er der, lager det lyd da?"

Hvis det er fritak i sosiale settinger skal jeg be huset fullt av mennesker og fråtse som bare det :D

Skrevet

Jeg trodde det var sånn at de kaloriene man spiste alene ikke telte jeg?

Litt sånn "hvis et tre faller langt inne i skogen uten at noen er der, lager det lyd da?"

Hvis det er fritak i sosiale settinger skal jeg be huset fullt av mennesker og fråtse som bare det :D

Godt mulig! Kaloriene du spiser til film er i alle fall ikke tellende fordi de er en del av underholdningen. Så sett på en film neste gang du er alene, så er du safe til å dukke ned i snopskåla!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Godt mulig! Kaloriene du spiser til film er i alle fall ikke tellende fordi de er en del av underholdningen. Så sett på en film neste gang du er alene, så er du safe til å dukke ned i snopskåla!

Woho, da har jeg kveldens planer klare :D

Skrevet

Woho, da har jeg kveldens planer klare :D

Du har forresten rett, kaloriene du spiser teller ikke når ingen ser det :)

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Hvordan blir det med trenning da? Teller trenning man gjør alene like mye som trenning med vitner?

Som en del i min reduser vekten plan skal jeg trenne 30 day shred, men hvis jeg ikke forbrenner kalorier når mannen ikke er vitne orker jeg ikke.:)

Gjest pupp and go
Skrevet

Hvordan blir det med trenning da? Teller trenning man gjør alene like mye som trenning med vitner?

Som en del i min reduser vekten plan skal jeg trenne 30 day shred, men hvis jeg ikke forbrenner kalorier når mannen ikke er vitne orker jeg ikke. :)

Trening teller definitivt når man trener alene. Hver armheving regnes som tre, rolig/moderat løping regnes som intensiv - når man trener alene, teller man som det føles. I likhet med kaloriinntaket.

Skrevet

Som en del i min reduser vekten plan skal jeg trenne 30 day shred, men hvis jeg ikke forbrenner kalorier når mannen ikke er vitne orker jeg ikke. :)

Trening teller definitivt når man trener alene. Hver armheving regnes som tre, rolig/moderat løping regnes som intensiv - når man trener alene, teller man som det føles. I likhet med kaloriinntaket.

Det viktige med trening er å telle som det føles. F.eks hvis jeg skal ta armhevinger så vil jeg telle noe sånt som: 1, 25, 348, 500! Og være veldig stolt, fordi jeg har tatt armhevinger helt til 500 :D

Og når man har tatt armhevinger helt til 500, da kan man spise hva man vil, for kaloriene sitter ikke fast på en opptrent kropp :D

Gjest sug lut
Skrevet

Hm, du husker at hvit mat ikke har kalorier, håper jeg? Hvit kan strekkes ganske langt, så alt i alt er det nesten ingen kalorier i Napoleon. Pass derfor på at du ikke overkompenserer.

Skrevet

Oppsummering:

Ved inntak av ett stykke napoleonskake holder det med to slangeagurk og ett glass vann HVIS jeg IKKE har tatt armhevinger alene, spist den alene ELLER sammen med andre. Hvis jeg hadde gjort det ville det vært absolutt best å spise ett stykke napoleonskake til for ikke å komme i totalt ubalanse.

Har jeg forstått alt riktig nå?

Bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...