Julie Angelica:) Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Har så sinnsykt lyst på en god salat med fetaost i, men fikk beskjed av en venninne om at jeg ikke kan spise fetaost når jeg er gravid. Gjelder dette hele svangerskapet, eller kun det første trimesteret? Jeg er snart 30 uker på vei, og klarer snart ikke å vente lenger på salat med deilig ost og cherrytomater
vææææ Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Las en annet forum, kanskje på kvinneguiden. Hun hadde ringt til Tine og de hadde sagt at norsk fetaost var greit. Viktig at den var helt fersk.
Snellamedto Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Jeg har fått beskjed om at fetaost er greit.. det har iallefall ingenting med trimester å gjøre uansett, så enten kan du spise det, eller så kan du ikke :-) Jeg har spist det litt, men tør liksom ikke helt...
robot Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Fetaost er litt tvilstilfelle. Man kan i utgangspunktet spise harde oster produsert av pasteurisert melk, og en del fetaprodusenter bruke pasteurisert melk (derunder Arla). Men helt trygt regnes det likevel ikke for å være. Matportalen, hvor du finner offisielle kostholdsråd for gravide, gir følgende svar på et spørsmål om hvorvidt gravide kan spise fetaost: "Listeria kan vokse i noen typer fetaoster, avhengig av hvordan fetaosten er produsert. Det generelle rådet er: Dersom du vil være på den sikre siden bør du unngå fetaost. Ønsker du likevel å spise fetaost, kan du ta kontakt med produsenten og forhøre deg om de har utført holdbarhetstester for listeria i produktet." Jeg hadde latt være.
Julie Angelica:) Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2013 Takk for svar jenter Var optimist helt til jeg leste siste svaret her Men da lar jeg være. Skal nok klare å vente noen uker til Tar ingen sjanser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå