Gå til innhold

Noen som har opplevd at smokk har forstyrret ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang hadde jeg en baby med et enormt sugebehov. Siden jeg hadde blitt fortalt at man måtte vokte seg vel for å gi smokk før etter tre uker, torde jeg ikke å ta sjansen, og dermed fikk jeg en baby som brukte meg som smokk i steden. Jeg prøvde sikkert 15-20 ulike smokker, men han ville aldri ha noen av dem.

Siden han hele tida skulle ha pupp, ble han skikkelig diger og hadde masse magevondt, noe jeg tror hadde vært bedre dersom fordøyelsen hans kunne fått litt fred innimellom og jeg kunne ha gitt ham smokken.

Nå får jeg snart en til, og da tenker jeg at det må da være bedre å dytte inn smokken tidligere (kanskje allerede etter få dager) enn å være smokk selv. Hva tror dere? Er det noen som faktisk har opplevd at smokken har spolert ammingen? Vil jo så klart passe på at amminga funker først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Min fikk smokk da han var 2 dager gammel og ikkje noe problem å få i hqn mat etter det. Tror det er mange delte meninger om det, jeg fikk beskjed på føden av smokk sku de ikke ha de første dagene, men når vi ble flytta på barneavdelingen so var smokk det første han fikk :)

Anonym poster: 81e8a1636c64e5b0bd89e91f02a0776b

Skrevet

Mine fikk smokk når de var 3 og 1 dag gamle. Med eldste var der i utg.pkt litt ammeproblemer, men å innføre smokk ødela ingenting, heller tvertimot.

Yngste ble derimot sugeforvirret når hun var 3 uker gammel og måtte begynne å få flaske med mme i tillegg til mm. Men varte bare et par uker, så tok hun bryst og flaske like godt.

Anonym poster: e29193aa0818126999555e011e072217

Skrevet

OK, tror jeg putter med en smokk i fødebagen for sikkerhets skyld. Så får jeg se hva slags baby jeg får... :-)

Skrevet

Min fikk smokk fra dag 2, ingen problemer. Bortsett fra at han ikke ville ha smokken lenger etter et par uker, så jeg ble brukt som smokk likevel. ;)

Anonym poster: 7885463a9c8ec5dcde5939eb1f49d1e0

Skrevet

Har gitt begge mine smokk etter 1 uke.

Dersom det skulle forstyrre ammingen er det jo bare å ta den bort?

Anonym poster: 214b275d19d84aa66180f7ff6e21f5a7

Skrevet

For meg var det tvertom. De første ukene var jeg tvunget å la han suge litt på smokken før hver amming. Virket som at han glemte sugeteknikken å trengte en påminnelse (smokk) før å huske at han var tvungen til å SUGE før det kom melk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...