Gå til innhold

Kan mitt barn ha blitt skadet av vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn som ikke utvikler seg som jevnaldrende. Er 5 år og har veldig lite språk, omtrent 40 ord og kan si opptil 4 ord i en setning. Forstår en god del mer enn h*n kan snakke.

Akkurat sluttet med bleier på natt, sluttet med bleier på dagtid i høst, men bæsjer i trusen som oftest.

Henger etter motorisk og kognitiv, henger etter på de fleste områder.

Legene sier h*n er ett mysterium, de trodde først det kunne være en psykisk utviklingshemning, men det har de slått fra seg.

Barnet er oppmerksomt, og hvis man ikke kjenner barnet kan man tro h*n er normal.

Født til termin og 8, 9, 9 på apgar score. Klarte ikke å ta bryst, snudde seg fra rygg til mage ved 4 mnd. Som baby bablet h*n som alle andre babyer, hadde pinsettgrepet(?) ved normal alder, men etter baby stadiet så ser jeg nå at h*n ble senere med utviklingen enn jevnaldrende.

Legene har tatt mr av hjernen, eeg test, urinprøver, blodprøver og testet for enkelte sykdommer, men de finner ingenting gale.

Det jeg lurer på, kan vaksinen ha hatt skyld i at h*n er blitt som h*n er?

Har fulgt vanlig vaksinasjons program pluss så fikk h*n Hepatitt b og bcg vaksine som baby pga far er ikke norsk.

Anonym poster: 56a0aa9cdb23f0a8638440f965ba0845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Autisme? Utredet mtp syndrom? Hva skårer han på evnetest?

Anonym poster: b82e85a4af90ab1ed74858215791658d

Skrevet

Vanskelig for oss å svare på:/ ta kontakt med fastlegen hennes om du har spørsmål. . Han har vel kontroll på alt som har skjedd h*n oppver med sykdom sov.. er h*n utredet skikkelig? Klem til deg

Anonym poster: 10d97ce2a0f66b00b8e48487a4e51989

Skrevet

Ingen her inne kan gi deg et skikkelig svar på det, dette må legene finne ut av.

Skrevet

Autisme? Utredet mtp syndrom? Hva skårer han på evnetest?

Anonym poster: b82e85a4af90ab1ed74858215791658d

Skal utredes for autisme, men har ikke fått time før i sommeren. De har testet for praderwille, fragil x og de andre " vanlige" syndromene.

Har ikke tatt evnetest, fikk beskjed om at dette skal taes rett før skolestart så det blir en gang i løpet av mai-juni.

Skrevet

Det er nok lite sannsynlig at dette er vaksinens skyld. Kan være mye forskjellig dette. Har ei niese som har problemer med en del ting også, og er veldig lett psykisk utviklingshemmet (omfattende tester plasserer henne såvidt utenfor normalfeltet). Her har vi heller ingen årsak. Kan være genetisk, uten at det er noe å sette fingeren på.

Stå på og be fastlegen henvise videre, han/hun har ikke kompetanse til å komme til bunns i dette.

Anonym poster: 5788663e927846d5d053ee84f43eae02

Skrevet

Ingen her inne kan gi deg et skikkelig svar på det, dette må legene finne ut av.

Ja jeg vet ingen kan gi svar på det, men det jeg lurere på om det er mulig at barnet blir skadet pga vaksine,? Og evt hvor kan jeg finne artikler om dette?

Har snakket med legen, men de sier det ikke er mulig å bli skadet av vaksine siden den er utprøvd over mange år osv, men klarer ikke helt å stOle på de :s

Hi

Skrevet

Det er nok lite sannsynlig at dette er vaksinens skyld. Kan være mye forskjellig dette. Har ei niese som har problemer med en del ting også, og er veldig lett psykisk utviklingshemmet (omfattende tester plasserer henne såvidt utenfor normalfeltet). Her har vi heller ingen årsak. Kan være genetisk, uten at det er noe å sette fingeren på.

Stå på og be fastlegen henvise videre, han/hun har ikke kompetanse til å komme til bunns i dette.

Anonym poster: 5788663e927846d5d053ee84f43eae02

Vi har kontakt med habilitringen for barn og er på kontroll hver 6 mnd. Har også kontakt med bup og skal utredes for autisme

Hi

Skrevet

Ja jeg vet ingen kan gi svar på det, men det jeg lurere på om det er mulig at barnet blir skadet pga vaksine,? Og evt hvor kan jeg finne artikler om dette?

Har snakket med legen, men de sier det ikke er mulig å bli skadet av vaksine siden den er utprøvd over mange år osv, men klarer ikke helt å stOle på de :s

Hi

Hehe, så du tror ikke på det legene sier, eller åresvis med forskning og erfaring, men du ville trodd på det om noen her inne hadde sagt at det skyldes vaksinen?

Beklager, jeg forstår at dette er en vanskelig og frustrerende situasjon for deg, men dette blir poengløst. Jeg skjønner at du leter etter en forklaring, men det kan være et hav av forskjellige årsaker bak.

Alle forskning som er knyttet til sykdom og vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet, da spesielt autisme, er tilbakevis da det er tuklet med forskningsresultater o.l.

Du finner garantert artikler som vil knytte sammen sykdom og vaksine, og det er sikkert noen her inne som kommer til å si at det kan være en sammenheng, men forhold deg til troverdig fakta.

Håper de finner ut av det!

Skrevet

Vaksineskade KAN være grunnen, men umulig å "bevise". Jeg har lest en del om vaksiner og må si jeg er skeptisk til mye. Det virker som det er nesten er umulig å få medhold i at en eventuell skade kan linkes til vaksinen. Så om det er vaksinen i ditt tilfelle skal det mye til for å få noen til å innrømme det. Vaksiner er hellige i helsevesenet. Uansett lykke til videre.

Anonym poster: 289bdd83d681468747625b1679854abd

Skrevet

Hi

Hehe, så du tror ikke på det legene sier, eller åresvis med forskning og erfaring, men du ville trodd på det om noen her inne hadde sagt at det skyldes vaksinen?

Beklager, jeg forstår at dette er en vanskelig og frustrerende situasjon for deg, men dette blir poengløst. Jeg skjønner at du leter etter en forklaring, men det kan være et hav av forskjellige årsaker bak.

Alle forskning som er knyttet til sykdom og vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet, da spesielt autisme, er tilbakevis da det er tuklet med forskningsresultater o.l.

Du finner garantert artikler som vil knytte sammen sykdom og vaksine, og det er sikkert noen her inne som kommer til å si at det kan være en sammenheng, men forhold deg til troverdig fakta.

Du ta i grunn feil. Alle vet at vaksiner gir skade i noen få tilfeller.

Her er som et eksempel et utdrag fra felleskatalogen på bivirkninger på hepatitt b vaksinen:

(≥1/10 000 til <1/1000): Blod/lymfe: Lymfadenopati. Hud: Urticaria, kløe, utslett. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi. Nevrologiske: Parestesi. Etter markedsføring: Blod/lymfe: Trombocytopeni. Hjerte/kar: Vaskulitt, hypotensjon. Hud: Erythema multiforme, angionevrotisk ødem, lichen planus. Immunsystemet: Anafylaksi, allergiske reaksjoner inkl. anafylaktoide reaksjoner og serumsykelignende symptomer. Infeksiøse: Meningitt. Luftveier: Apné hos svært premature spedbarn (≤28 uker av svangerskapet). Muskel-skjelettsystemet: Artritt, muskelsvakhet. Nevrologiske: Encefalitt, encefalopati, krampeanfall, paralyse, nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose), nevropati, hypoestesi.

Skrevet

troll !

Anonym poster: 592b4bfbb2f0106349cd026c0252c476

Skrevet

Hi

Jeg spør om det finnes seriøse artikler om hva sjansen er for å bli skadet av vaksine, sier ikke at jeg stoler på hva dere sier og mener, men er greit å høre om hva andre tror og lese artikler hvis det er skrevet noe om dette.

Legene tar meg ikke seriøs, jeg sier ikke at dette er grunnen til at min barn er slik h*n er, men dette er veldig sårt for meg og jeg vil gjerne vite hva grunnen til at min barn er som h*n er, slik at jeg kan komme meg videre..

Og mitt barn ble tydelige hengende etter mtp utvikling etter vaksinene var tatt. Sier ikke at dette er grunnen, men er det det så vil jeg vite det. Om det er mulig å få vite det..

Skrevet

Les på felleskatalogen.no Det er den leger bruker. Hvor mange er klar over bivirkninger som:

Encefalitt, encefalopati, krampeanfall, paralyse, nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose), nevropati, hypoestesi.

Skrevet

Hi

Du ta i grunn feil. Alle vet at vaksiner gir skade i noen få tilfeller.

Her er som et eksempel et utdrag fra felleskatalogen på bivirkninger på hepatitt b vaksinen:

(≥1/10 000 til <1/1000): Blod/lymfe: Lymfadenopati. Hud: Urticaria, kløe, utslett. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi. Nevrologiske: Parestesi. Etter markedsføring: Blod/lymfe: Trombocytopeni. Hjerte/kar: Vaskulitt, hypotensjon. Hud: Erythema multiforme, angionevrotisk ødem, lichen planus. Immunsystemet: Anafylaksi, allergiske reaksjoner inkl. anafylaktoide reaksjoner og serumsykelignende symptomer. Infeksiøse: Meningitt. Luftveier: Apné hos svært premature spedbarn (≤28 uker av svangerskapet). Muskel-skjelettsystemet: Artritt, muskelsvakhet. Nevrologiske: Encefalitt, encefalopati, krampeanfall, paralyse, nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose), nevropati, hypoestesi.

Men barnet til HI har ikke fått noe av dette? Og legene sier at det som feiler barnet, hva det nå er, ikke kan linkes til vaksine?

Hepatitt B er forøvrig ikke i barnevaksinasjonsprogrammet da, bare sånn til de som nå får helt hetta av den listen av bivirkninger.

Skrevet

Hepatitt b-vaksinen finnes i barnevaksinasjonsprogrammet, men kun for de som har større sjanse for smitte. Men bivirkningene er tilsvarende på de andre barnevaksinene. Her er feks. MMR:

(<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktoid reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artritt og/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinge-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet.

Skrevet (endret)

Dette fremstår litt irrasjonelt på meg.. Legen din har påstand om at det ikke er letter psyksik utviklingshemming, ei heller vaksine. Du har full tillitt til at legen har rett i at det ikke er utviklingshemming, men du har ikke tillitt når det kommer til vaksinen? Rasjonelt sett bør du enten ha tillitt til legen din, eller ikke. Har du ikke det bør du også få en ny vurdering av andre utelukkede årsaker.

Jeg skjønner at å ha et barn med et åpenbart problem, og samtidig stå igjen uten svar er helt forferdelig! Jeg var selv syk en periode uten å vite hva det var, og holdt på å gå fra vettet. Hadde det vært barnet mitt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Slike bivirkninger av disse vaksinene helt ukjent. Så vidt jeg vet er det ingen registrerte tilfeller. Men jeg har ikke full oversikt. Når det er sagt, gjør gjerne egne undersøkelser, les artikler og alt du kan. Mange har funnet ut noe legen har oversett. Men gjør dette for alt du tror det kan være. Både autisme, utviklingshemming, vaksiner etc. Da vil du også bli tatt mer på alvor vil jeg tro.

Endret av <3 smj <3
Skrevet

Les på felleskatalogen.no Det er den leger bruker. Hvor mange er klar over bivirkninger som:

Encefalitt, encefalopati, krampeanfall, paralyse, nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose), nevropati, hypoestesi.

Hvor mange er det egentlig som har gitt barnet hepatitt B-vaksine og dermed burde være klar over disse bivirkningene?

Anonym poster: b979f9f9da780059e4abb37e33811ee3

Skrevet

Dette fremstår litt irrasjonelt på meg.. Legen din har påstand om at det ikke er letter psyksik utviklingshemming, ei heller vaksine. Du har full tillitt til at legen har rett i at det ikke er utviklingshemming, men du har ikke tillitt når det kommer til vaksinen? Rasjonelt sett bør du enten ha tillitt til legen din, eller ikke. Har du ikke det bør du også få en ny vurdering av andre utelukkede årsaker.

Jeg skjønner at å ha et barn med et åpenbart problem, og samtidig stå igjen uten svar er helt forferdelig! Jeg var selv syk en periode uten å vite hva det var, og holdt på å gå fra vettet. Hadde det vært barnet mitt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Slike bivirkninger av disse vaksinene helt ukjent. Så vidt jeg vet er det ingen registrerte tilfeller. Men jeg har ikke full oversikt. Når det er sagt, gjør gjerne egne undersøkelser, les artikler og alt du kan. Mange har funnet ut noe legen har oversett. Men gjør dette for alt du tror det kan være. Både autisme, utviklingshemming, vaksiner etc. Da vil du også bli tatt mer på alvor vil jeg tro.

Ukjent? Hvordan kan du si det etter jeg har vist deg hva som faktisk står i felleskatalogen.

Skrevet

Hvor mange er det egentlig som har gitt barnet hepatitt B-vaksine og dermed burde være klar over disse bivirkningene?

Anonym poster: b979f9f9da780059e4abb37e33811ee3

Er jo ikke noe særlig bedre på de andre vaksinene heller se feks MMR vaksinen.

Skrevet

Ukjent? Hvordan kan du si det etter jeg har vist deg hva som faktisk står i felleskatalogen.

Det sto ikke et ord i felleskatalogen om den type utfordringer som HI beskriver. I felleskatalogen står at det kan forekomme bivirkninger, det har jeg ikke nektet for..

Skrevet

Hvis ditt barn har fått skade pga vaksiner så kommer du trolig aldri til å få et sikkert svar på dette noen gang, HI.

Som alltid når vaksinespørsmål kommer opp her på forumet så blir det sterke kommentarer hvor enkelte hevder vaksiner ikke gir bivirkninger, at vaksinene er utprøvd over lang tid og derfor er trygge og at folk som mener noe annet er hysteriske og tilhengere av konspirasjonsteorier.....

Dessverre er det sjeldent mulig å få en nyansert og saklig diskusjon ang vaksiner her inne.

Men, når det er sagt, så synes jeg du gjør rett i å stille spørsmål. Spesielt siden barnet ble hengende etter etter at første vaksine ble tatt. De fleste leger (og andre) vil bare avfeie muligheten, og man kan egentlig bare spørre seg hvorfor. Kanskje er det frykt som spiller inn. Det er jo engang slik at de svært mange vaksiner kan gi akkurat samme bivirkninger som man kan få av å få den aktuelle sykdommen. Det er svært få som får dem, men det er bivirkninger som er kjente og som også produsentene av vaksinene anerkjenner. Men siden det er så få som får disse bivirkningene/skadene så ses vaksinene på som trygge. Men det at svært, svært få får slike bivirkninger/skader betyr at det en sjelden gang også er noen som får det. Og det er det siste ingen har lyst å forholde seg til.

Dessverre er det også veldig vanskelig å bevise slike skader, spesielt siden helsevesenet ofte ikke ønsker å anerkjenne dem.

Som et lite innspill på siden så synes jeg f.eks. det er pussig at det på folkehelseinstituttet siden om vaksiner konsekvent kun nevnes de aller, aller vanligste bivirkningene av vaksinen, de ufarlige bivirkningene. Hvorfor de konsekvent nesten aldri nevner de alvorligere bivirkningene som en svært sjelden gang kan opptre, det synes jeg er å frata folk en del informasjon. Det er ikke alle som er i stand til å finne tak i informasjon fra Felleskatalogen, eller forstå det som står der. Men likevel burde informasjonen ikke "holdes tilbake", synes jeg. Det at det ikke opplyses om dette vil jo være med på at man risikerer at flere alvorlige bivirkninger aldri blir rapportert som følge av vaksiner, og at man ikke kan være helt sikre på hvor stor risikoen faksisk er. Men det var en liten digresjon...

Hvis du er villig til å bruke en del tid på dette, så er faktisk Felleskatalogen god å bruke som en oppslagsbok. Men forbered deg på masse fagspråk og medisinske uttrykk (du lærer mye i prosessen). Søkemotoren er ikke den beste, så av og til trenger man produktnavnet før man finner det man leter etter. Det er interessant å sammenligne de bivirkningene og forsiktighetsreglene som står i Felleskatalogen med det som Folkehelseinstituttet skriver om det samme - sistnevnte skriver bare en brøkdel...

Ellers så har du flere steder du kan lete etter informasjon angående vaksiner. Vil bare advare deg om at det garantert kommer noen her inne etterpå med tildels svært usaklige og også feilaktige påstander om noen av disse kildene, men ikke hør på dem. Les heller informasjonen selv med et kritisk blikk - både det som er for og det som er mot vaksiner.

Det som trolig kommer til å få mest motstand her inne er at jeg anbefaler deg å søke etter vaskineinformasjon på mercola.com. Men faktum er at dette er et sted som trekker frem helseinformasjon som ofte ellers er svært vanskelig tilgjengelig for vanlige folk. I motsetning til hva enkelte her inne hevder, så kan man som regel finne linker der til det som skrives. Svært ofte når det gjelder vaksiner så brukes det f.eks. der kilder og statistikk fra amerikanske offentlige helsemyndigheter, samt annen seriøs forskning. De som står bak siden var ganske alene om å hevde de store skadevirkningene som har vært av en del medisiner - ble kalt for konspirasjonsteorier og hetset.... inntil det viste seg at de medisinene faktisk hadde tatt livet av svært mange folk over hele verden (det er snakk om 40-60000 i USA, 4-600 i Norge).

Hvis du bruker linkene på mercola.com godt, så finner du fort informasjon fra offentlige statistikker, offentlige register over vaksineskader osv fra USA. Du vil også finne linker til informasjon om de som faktisk har fått påvist skader etter vaksiner og fått erstatning for dette. I motsetning til hva enkelte her inne hevder, så er det ektremt vanskelig å få erstatning for vaksineskader i USA - informasjon om dette finner du om du linker deg videre fra mercola og inn på de offentlige sidene til amerikanske helsemyndigheter. Jeg husker ikke hva disse sidene heter i farta og har ikke tid til å lete dem frem. Men du finner dem i noen av artiklene på mercola.com.

Ellers finner du en del tankevekkende informasjon på nvic.org.

En non-profit organsisasjon som forsøker å spre den informasjonen som er vanskelig tilgjengelig og å samle informasjon om de tilfellene som ellers ofte bare blir dysset ned.

Dette er i hvert fall noe du kan begynne med. Begge steder kan du finne linker videre til offisielle tall, seriøs forskning, forskning som enda ikke er ferdig osv. Les det med et kritisk, men åpent blikk. Les også informasjonen på Folkehelseinstituttet samt det verdens helseorganisasjon kommer med av informasjon.

Da får du både informasjon fra de som er for vaksiner og de som er mer skeptiske til dem.

Helsemagasinet Vitenskap og Fornuft (Vof) har tidvis også en del bra vaksinestoff. Her kan du evt også kontakte dem om tidligere utgaver, vil jeg tro. De har hatt flere gode artikler med gode linker.

Når alt det er sagt - synes det er flott at du som mor ønsker å undersøke alt for å finne svar. Barnet ditt er jo allerede mer utredet enn mange andre blir, og det vil jeg tro er mye fordi du selv har stått på. Det er viktig å søke informasjon når man føler man trenger det. Når du begir deg inn på informasjon om vaksiner, så trer du inn i et vepsebol - i hvert fall om du spør for mye her på forumet. Det er et stort felt, et felt som til og med er vanskelig for "ekspertene". Men det er også et spennende felt å sette seg inn i, så bruk litt tid på det.

Bare pass på at du gjør det på en fornuftig måte og at du ikke sliter deg helt ut i din søken etter informasjon.

Til slutt vil jeg bare si at du også bør sette deg inn det med proteinintoleranser! Dette kan du også finne mye informasjon om både på mercola.com og i tidligere utgaver av helsemagasinet Vof.

Dette er faktisk det jeg ville tatt tak i aller først om jeg var deg! Det fordi hos noen så kan proteinintoleranser kun gi seg slike utslag som du forteller, og ingen andre typiske "allergisymptomer". Dessverre er det altfor mange leger som ikke kan nok om dette, og de tester ofte for lite når de først gjør det. Ikke begynn å legge om kostholdet før dere evt har tatt en slik utvidet test, for da får dere ofte feil svar.

BM Lab i Sandvika/Oslo utfører slike tester, og det som trengs for prøvetakning kan sendes direkte til deg. Du trenger en lege eller en godt utdannet terapeut som svarene kan sendes til, for BM Lab har ikke mulighet til å tolke prøvesvarene for alle de server. BM Lab sender prøver til de mest anerkjente laboratoriene i verden. Du finner en del informasjon om dette på hjemmesidene deres. Jeg vet at de også samarbeider med en legeklinikk som blant annet har lege som har samarbeidet med dr Reichelt (Rikshospitalet), som av mange har vært regnet som en av de fremste innen forskning på bl.a. proteinintoleranser.

Hvis barnet ditt skulle vise seg å ha en proteinintoleranse, så er det meget viktig at dette blir avdekket så fort som mulig slik at dere kan endre kostholdet. Da er det mange som "får tilbake" barna sine - fordi de ikke lenger blir "forurenset" og "ruset" av de proteinene som de virkelig ikke tåler.

Så før du kaster deg over vaksinefeltet så få undersøkt barnet ditt ift proteinintoleranse!! Med tanke på at barnet ditt blir skolebarn snart så haster det å komme i gang med denne prosessen.

Ønsker deg lykke til videre! <3

Anonym poster: 6dea86c714340293cbaa5d7259015c42

Skrevet

Sjekket mercola.com. Virkelig? Du tar råd fra en enkelt lege og hans likesinnede? Fra en nettside som omhandler alt fra kreft til kosthold, dyr (?!) husholdningsartikler osv. De selger også, selvfølgelig, en hel del vitaminer som skal kurere diverse, blant annet kreft.

Denne teksten var vel det mest interessante jeg fant på siden;

"These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

If you are pregnant, nursing, taking medication, or have a medical condition, consult your physician before using this product..

Disclaimer: The entire contents of this website are based upon the opinions of Dr. Mercola, unless otherwise noted. Individual articles are based upon the opinions of the respective author, who retains copyright as marked. The information on this website is not intended to replace a one-on-one relationship with a qualified health care."

Skrevet

Sjekket mercola.com. Virkelig? Du tar råd fra en enkelt lege og hans likesinnede? Fra en nettside som omhandler alt fra kreft til kosthold, dyr (?!) husholdningsartikler osv. De selger også, selvfølgelig, en hel del vitaminer som skal kurere diverse, blant annet kreft.

Denne teksten var vel det mest interessante jeg fant på siden;

"These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

If you are pregnant, nursing, taking medication, or have a medical condition, consult your physician before using this product..

Disclaimer: The entire contents of this website are based upon the opinions of Dr. Mercola, unless otherwise noted. Individual articles are based upon the opinions of the respective author, who retains copyright as marked. The information on this website is not intended to replace a one-on-one relationship with a qualified health care."

Til HI..... det var akkurat slike kommentarer jeg sa du kom til å få når jeg anbefalte deg å sjekke ut mercola.com.

Som sagt, der finner du linker til offentlige register og statistikker - og om ikke Pinnus vet noe ingen andre vet, så er vel de offentlige statistikkene og den offentlige informasjonen som mercola skriver om til å stole på.

Så lenge man bruker sunn fornuft og sin kritiske sans sammen med at man faktisk går etter informasjon som kan sjekkes, så er faktisk mercola en fin side for å finne informasjon som ellers hysjes ned og er vanskelig tilgjengelig.

Bare som et eksempel, så tar f.eks. mercola opp det at selv om det er forsket på de enkelte vaksinene individuelt så er det ikke forsket på hva coctailvaksinene gjør ift enkeltvaksinene. Han forteller også at det ikke finnes en eneste - ikke en eneste!!! - langtidsstudie over langtidsvirkninger og -bivirkninger av vaksiner. Dette er fakta, men et faktum som normalt ikke opplyses om.

Mercola har også vært en av pådriverne for å få ut informasjon fra amerikanske helsemyndigheters statistikk over vaksineskader og offentlig erstatninger etter vaksineskader - informasjon som ellers for det meste er tiet ihjel i både helseinformasjon og i media.

Man kan jo spørre seg hvorfor mange er så redd for denne informasjonen? Og det er mulig å ta til seg det som er nyttig og sikker informasjon selv om man ikke nødvendigvis tar alt for god fisk.

Til Pinnus.... det du har hentet ut er ikke stort annet enn det som står på de fleste lignende helsesider, enten de er skrevet av ufaglærte eller av fagpersonell. Det ville bl.a. vært uansvarlig å si at informasjonen erstatter en-til-en-kontakt med en lege.

Hvorfor har man total tiltro til f.eks. norske helsemyndigheter, som i årtier har gitt direkte skadelig kostholdsråd til diabetikere. Eller samme helsemyndigheter som helt skråsikkert gikk ut og sa at svineinfluensavaksinen var HELT TRYGG.... selv om det var det de trodde, så visste de at de ikke kan si det med sikkerhet om et produkt som ikke var utprøvd på forhånd. Hadde myndighetene da sagt at "vi anbefaler alle å vaksinere seg, selv om denne vaksinen ikke har vært utprøvd tidligere mener vi likevel at sansynlige risikoer ikke er så store og at å ta vaksinen er det som er det tryggeste ut fra det vi vet i dag..." ....da hadde de i hvert fall vært ærlige. Men de gikk ut og var skråsikre på et produkt de faktisk ikke kunne være skråsikre på. Hvorfor har man likevel absolutt tiltro til at det er de som sitter på den fulle og hele sanheten?

Saken er at ingen kan sitte med den fulle og hele sanhet! Man kan hevde man vet, men man kan ikke vite alt.

Problemet er at vi er så forskjellige at det som er riktig for en person kan være farlig for en annen person.

Jeg stoler mer på de som tør stille kritiske spørsmål, som oppfordrer folk å søke informasjon selv, og som samtidig forholder seg bredt til det som er av forskning, som ikke hevder å ha den fulle å hele sannhet.

Men.... for min del så avsluttes diskusjonen her.

Til HI - følg din egen intuisjon i din søken etter informasjon. Det jeg over skrev om proteinintoleranse er som sagt det jeg ville tatt tak i før jeg gikk mer inn i det med vaksiner. Det er konkret og det kan vises på tester. Jeg ville gått gjennom BM Lab ift dette fordi jeg vet av erfaring i nær familie at vanlige leger ofte ikke utfører alle tester når det gjelder dette, selv om de gjerne påstår at de har gjort det.

Hvis barnet ditt skulle ha en proteinintoleranse så kan dette påvises og gjøres noe med, og jo raskere man får snudd det jo bedre vil resultatet være.

Er det skade etter vaksine er det trolig ikke så mye man kan gjøre fra eller til. Derfor er det viktigere å undersøke det man evt kan gjøre noe med først.

Takk for meg i denne diskusjonen :)

# 22

Anonym poster: 6dea86c714340293cbaa5d7259015c42

Skrevet

Jeg har sjekket litt rundt på bivirkningene til HPV vaksinen og det viser seg at det er like mange alvorlige bivirkninger på den som svineinfluensavaksinen. Det er ikke hemmelig, men det er heller ingen som forteller deg det. Du må lete frem statestikkene selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...