Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Hvis jeg er gravid ønsker jeg abort pågrun av min livssituasjon. Hvordan foregår en medisinsk abort? Må jeg dra til sykehuset eller får jeg tablettene på apotek? Erfaring? Anonym poster: 6f49bfa66db9e465b5840fbb0b84e56c
HH80 Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Du må dra til fastlegen som henviser deg til sykehuset. Så tar de ul på sykehuset for å se hvor langt du er på vei. Tror du kan velge medisinsk abort hvis du er kortere enn 10 uker på vei. De fleste jeg har hørt om har da fått en tablett for å stoppe fosterutviklingen. Så kommer de tilbake noen dager etterpå som setter i gang mini rier som støter ut fosteret. Er litt ulik praksis på ulike sykehus om du blir på sykehus under denne prosessen. Så må du vel trolig på etterkontroll med ul for å se om alt er ute
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Ja, har desverre erfaring Du må inn til sykehuset, du blir undersøkt, og deretter får du en tablett der og da som du må svelge som stopper hjertet til fosteret, og to dager etterpå kommer du inn igjen og får 4 tabletter oppi skjeden som skal starte "fødselen". Viss du er mer enn 12 uker på vei, må dette godkjennes av abortnemnda... Lykke til! Anonym poster: 04738b6fdea642424cde7ac5d1740cb1
Sint naken biltyv Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 For min del fikk jeg med de fire pillene man putter opp i skjeden for å støte ut fosteret med hjem. Og tok de to dager etter jeg svelget den pillen som dreper fosteret på sykehuset. Den for drepe fosteret må man ta på sykehuset. De andre kan man ta hjemme. Du kan selv ringe sykehuset for å få abort. Trenger ikke gå gjennom fastlege...
Bananahammock Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Hehe, du får nok ikke tabletter til abort på apotek. Du må på sykehuset for undersøkelse og ultralyd, og der vil du få en tablett som stopper graviditeten. Du kan som oftest velge om du vil ta aborten hjemme eller på sykehuset. Om du velger å gjøre det hjemme får du med deg medisiner og smertestillende. Disse skal tas to dager etter at du var på sykehuset, og settes vaginalt. Eventuelt må du dra tilbake til sykehuset og gjøre det der. Alt dette kan du snakke med fastlegen din om - men først er det sikkert greit å vite om du er gravid eller ikke. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå