Gå til innhold

Fått diagnose ME+ fibromyalgi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere med begge eller en av diagnosene? Isåfall hvordan har dere det i fht Nav? Hva slags tiltak er dere i?

Anonym poster: fa1a0023ac0ca0e44e49a313751f9e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fibromyalgi, hatt diagnosen i over ti år. Klarer meg fint i livet, så lenge jeg tar litt hensyn til kroppen min. Er akkurat nå sykemeldt på grunn av en betennelse i armen, har ikke vært sykemeldt på mange år. Har ikke behov for NAV annet enn akkurat nå :)

Anonym poster: 90b3a448c520cea4f348a21db9007f18

Skrevet

Jeg har også både ME og fibromyalgi.

Det vanskelige med å ha begge deler er at ME krever hvile og det er umulig å trene, mens fibromyalgi krever trening og en sterk muskulatur for å ha mist mulig plager. Vanskelig kombinasjon med andre ord...

Jeg har arbeidsavklaringspenger, også jobber jeg ca 30% hos den samme arbeidsgiveren som jeg har hatt i 15 år. De er heldigvis kjempegreie og vil ikke gi slipp på kompetansen min så jeg jobber så mye jeg orker.

Ellers passer jeg på å få nok hvile, jeg trener ikke, men går små turer ute i frisk luft for ikke å visne helt hen. Jeg går jevnlig til naprapat og jeg passer på kostholdet. Det er viktig med gode tilskudd av antioksydanter og D-vitamin. Få også legen til å sjekke de andre lagrene dine, vi med fibromyalgi bruker mye bensin og lagrene med jern, B12-vitamin osv blir ofte lave.

Anonym poster: 184ce2e9ffea8d77f37256f22de3103d

Skrevet

Jobber 60 % i en overgangsperiode, AAP resten. NAV kan gjøre dette hvis arbeidstaker ønsker å jobbe mer enn 50% og legen anbefaler det. Synes kontakten og hjelpen fra NAV fungerer veldig bra. Usikker på om formen egentlig er blitt bedre, bare dagene som fungerer bedre når man jobber mindre totalt sett.

Anonym poster: 493339d2cc13ba1b113a025d503add79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...