Gå til innhold

Hva er den gjengse mening her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En tenkt case: mor har blitt fratatt omsorgen for alle sine barn, pga umodenhet og manglende evne til å se barnas behov. Mor vil arbeide med barn, og utdanner seg dermed til barnehagelærer.

Ville dere sett dette som et problem at en som ikke evner å ta seg av egne barn skal ta seg av deres?

Anonym poster: fb7e7f0e7756fcb632414e97573bfb58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner fortsatt ikke dette med eaktør jeg.

Hvordan måtte vi bli det? Og kan jeg eventuelt bli det nå for neste år.

Skrevet

Ja, så absolutt. Som arbeidsgiver (om arb.giver vet det da) hadde jeg også sett på det som et problem.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

En tenkt case: mor har blitt fratatt omsorgen for alle sine barn, pga umodenhet og manglende evne til å se barnas behov. Mor vil arbeide med barn, og utdanner seg dermed til barnehagelærer.

Ville dere sett dette som et problem at en som ikke evner å ta seg av egne barn skal ta seg av deres?

Selvfølgelig!

Skrevet

For meg ville det ha mye å si hvor lang tid som har gått. Uansett er det ikke noe jeg som forelder hadde fått vite, sansynlig vis ikke arbeidsgiver heller.

Mange kan være umodne som 19 åringer med problemer med å se barnas behov, men likevell være fornuftige og flinke når de blir 30.

Anonym poster: c091fb02aac55109dc2e55f227bdbd9b

Skrevet

Takk for svar. Dette gjelder noen jeg vet av fra før, som har mistet omsorg for egne barn. Jeg vet bakgrunnen, og kjenner jeg ikke er komfortabel med at vedkommende etterhvert skal jobbe med barn. Jeg kan jo ikke si noe til en eventuell arbeidsgiver, men jeg er glad mine er over barnehagealder når vedkommende skal ut i jobb. Det er en del år siden hun mistet omsorgen, men lite er forandret i både tenkesett og væremåte.

HI

Skrevet

Absolutt.

Som privatperson hadde jeg uten hemninger slarvet til (potensiell) arbeidsgiver. Som barnevernansatt kan jeg ikke det, i lignende tilfeller jeg er kjent med.

Anonym poster: 400b670ea24d5d63db768cf1bef48fd8

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Ville blitt svært skeptisk som forelder, men hvis vedkommende nettop er begynt utdannelsen og er så umoden som su sier er det vel gode sjanser for at hun ikke fullfører.

Skrevet

Barnehagelærer? Er det et annen tittel for førskolelærer? Ja, det hadde vært problematisk.

Anonym poster: c4e841012a47616ca254eca258c49244

Skrevet

Stort sett blir mennesker uegnet til å bli barnehagelærer/førskolelærer/lærer plukket bort i løpet av studiene, enten fordi de selv innser at det ikke fungerer eller fordi de feks ikke klarer å passe inn i praksis mv. Det skal faktisk litt til å komme seg gjennom studiene også, og her må man stole på de som evaluerer vedkommende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...