Gå til innhold

Trygt å "hoppe av" i svingen?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Haha, kjempetrygt. Akkurat like trygt som sikre perioder. Jeg har en svingen-nevø og en sikkerperiode-gudsønn.

Linus i svingen? ;)

Du har nå gjort noe radikalt med mitt forhold til Linus, faktisk. Jeg har aldri skjønt hva fine Agneta skulle med ondskapsfulle, egoistiske Marvin, men nå skjønner jeg.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en trygg prevensjon. Det er prevensjon for oss som kan tåle at det kommer en oooopser.

Skrevet

Det er ikke en trygg prevensjon. Det er prevensjon for oss som kan tåle at det kommer en oooopser.

Jepp, det er jeg enig i! Svingen/sikre perioder er supert når man tåler hormoner dårlig og egentlig bare trenger å utsette neste søskens ankomst litt.

Ang sikre perioder: Jo, man kan bli gravid like etter mens. Fordi sædceller kan overleve i opptil 5 døgn inne i kvinnen, og fordi man oftere får eggløsning tidligere enn vanlig enn senere enn vanlig. Kjenner man at man får eggløsning er det tiden fra ett døgn etterpå til mens som er tryggest.

Anonym poster: 4390dc9de89cf9c36123dfe3b19648c5

Skrevet

Hva er DIN mening?

Har mange venniner som sier de gjør det, og de mener det er trygt..

Jeg tar ikke den sjansen-men hva mener du?

Jeg har blitt gravid, selv om jeg har regelmessig syklus og ikke ønsket det. Om man ikke blir gravid, er det kanskje fordi man ikke er så fruktbar.

Anonym poster: d44afbd07bb85ee70e7a6ae4dfd114f6

Skrevet

Vi hoppet av i svingen i nesten ti år uten uønsket graviditet, og da vi bestemte oss for å prøve satt den på første forsøk, så forholdsvis trygt er det jo om mannen har kontroll.

Synes det er verre at metoden ødelegger hele sexlivet, etter å ha blitt påminnet om hvor bra sex skal være er det ikke snakk om å gå tilbake til den fæle avbryte-akkurat-når-det-er-best-metoden etter fødselen.

Anonym poster: 3e992a0cddd25ac3f76926166a284c40

Men mannen kan umulig ha kontroll. At det kommer litt sædceller under akten kan han ikke kontrollere eller merke.

Skrevet

Klart det ikke er trygt. Jøje meg, det er mange som har sovet i timen. Men på den andre siden, det er mange herlige barn som ikke hadde vært i verden i dag dersom alle var klar over realitetene rundt det å hoppe av i svingen ;)

Skrevet

Vi har praktisert avhopp i svingen lenge.. Funka veldig bra, helt til vi plutselig venta nr 4 :-)

Anonym poster: 675b8e577592d58053b46ce84d69e676

Skrevet

Vi praktiserer forresten ikke hoppe av i svingen, men jeg bruker ferilitetsapparat, så har i grunnen veldig god kontroll på syklusene mine. For min del kommer eggløsning tidligere enn hva det står i lærebøkene.

Skrevet

Det ironiske er at jeg ble gravid med p-piller, men å hoppe av i svingen har det aldri blitt barn av.

Vi holder oss til svingen metoden, men igjen så hadde det ikke gjort en ting om jeg ble gravid.

Anonym poster: da2d784fc03346d1a5bcda02b5a57683

Skrevet

Vi hoppet også av i svingen i mangen år.....før nummer 5 (ups!) satt ;) Nå er mannen sterilisert, så trenger ikke tenke mer på det. Deilig!

Anonym poster: ef9943025e542186e0d0003d32f74ab8

Skrevet

Vi gjorde det i 9 år. Første gangen vi prøvde blo gravid gikk det.. men tror ikke det er det tryggeste. .

Anonym poster: c7737e83bbe084cee2a00ae0c5713aca

Skrevet

Min mening er at det er trygt. Har praktisert det hele livet. Aldri blitt gravid uten å ønske det. Har tre barn med mannen nå.

Men, har også hørt og lest om at denne metoden ikke fungerer på alle.

Anonym poster: 12ea0ca96949a74af24787f336f56acc

Skrevet

Vi har brukt det når det ikke gjorde noe å bli gravid. Gikk i noen år (2-3?), men så kom hun. Etter dette har det ikke blitt graviditeter utenom når det var ønsket selv om vi fortsatte(i 7 år). Satt da på 1. og 4. forsøk. Vil tippe sikkerheten avhenger av hvor mye mannen lekker før utløsning. Noen vil dermed oppleve dette som helt sikkert mens andre har "flaks" en stund.

Skrevet

Nei. Vi har en 6 åring her som er bevis på det:P

Anonym poster: 4152753eb7733c325ea1d6e5641557a0

Skrevet

Det har ingenting med mannens kontroll å gjøre, men det er faktisk forskjell på hvor mange celler som lekker fra mannen før orgasmen.

Alle menn produserer "smøring" fra penis når de er opphisset, og i denne smøringer er det sædceller, men det er stor forskjell på hvor mange sædceller det er i denne smøringen.

Om man har en mann som ikke har så mange svømmere og du selv har regelmessige sykluser så dere holder dere på hver deres side av sengen under eggløsning kan metoden fungerer fint i mange år. Men så plutselig en måned kommer din eggløsning litt sent eller tidlig, eller mannen har plutselig litt fler svømmere i smøringen sin en ellers, og vips er du gravid.

Du kan ikke stole på denne metoden, for du har ikke kontroll på ekstakt når eggløsningen din er eller om mannen har mange eller få sædceller i smøringen sin akkurat i dag..

Vi hadde sex uten beskyttelse en gang, men han var bare inne i meg littegranne under forspillet. Var ikke snakk om å hoppe av i svingen i det hele tatt, for orgasmen sin fikk han mye senere og et helt annet sted ;)

Men resultatet skal jeg snart hente i barnehagen nå, hun er 4 år gammel.

Søsteren min tåler ikke hormoner hun heller, og har praktisert svingen metoden som prevensjon fra hun var 20 til hun var 35 år, det gikk bra alle de årene bortsett fra to ganger. Hun har altså 2 barn som ikke var planlagt, men det synes hun og samboeren hennes er greit. Nå har han sterilisert seg.

Anonym poster: bf492969b1fc0bd4981f5ba0bb14b2a9

Skrevet

Det har ingenting med mannens kontroll å gjøre, men det er faktisk forskjell på hvor mange celler som lekker fra mannen før orgasmen.

Alle menn produserer "smøring" fra penis når de er opphisset, og i denne smøringer er det sædceller, men det er stor forskjell på hvor mange sædceller det er i denne smøringen.

Om man har en mann som ikke har så mange svømmere og du selv har regelmessige sykluser så dere holder dere på hver deres side av sengen under eggløsning kan metoden fungerer fint i mange år. Men så plutselig en måned kommer din eggløsning litt sent eller tidlig, eller mannen har plutselig litt fler svømmere i smøringen sin en ellers, og vips er du gravid.

Du kan ikke stole på denne metoden, for du har ikke kontroll på ekstakt når eggløsningen din er eller om mannen har mange eller få sædceller i smøringen sin akkurat i dag..

Vi hadde sex uten beskyttelse en gang, men han var bare inne i meg littegranne under forspillet. Var ikke snakk om å hoppe av i svingen i det hele tatt, for orgasmen sin fikk han mye senere og et helt annet sted wink.png

Men resultatet skal jeg snart hente i barnehagen nå, hun er 4 år gammel.

Søsteren min tåler ikke hormoner hun heller, og har praktisert svingen metoden som prevensjon fra hun var 20 til hun var 35 år, det gikk bra alle de årene bortsett fra to ganger. Hun har altså 2 barn som ikke var planlagt, men det synes hun og samboeren hennes er greit. Nå har han sterilisert seg.

Anonym poster: bf492969b1fc0bd4981f5ba0bb14b2a9

Du ga meg mer håp, du, # 40..... he-he.... ;)

# 7

Anonym poster: 8f80c7f4d39f94ed7c83f4d4fe842ea2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...