Thalila Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Når begynner dere med det på de små? Guttungen er nå 1 år og lurer på når vi skal begynne å hvordan vi skal gå fram? Hvordan gjør dere det?
September<3 Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Vi gjor D på min stedatter i sommer, da var hun 2, og vi begyntenrett og slett med å sette henne på do, og ingen bleie på dagen, D gikk tre uker, så var hun bleiefri dag og natt, og hun hadde ingen flere uhell etter det men klistremerk på en tavle funket veldig bra for min niese, hver gang hun tisset på do, fikk hun velge seg ett klistremerke, etterkvart kom hun med tørr bleie og sa, mamma eg må tisse på do
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Når han er så liten er det jo ikke noe stress, men mot sommeren kan dere la han gå mye naken eller med bare en løs bukse, slik at han kjenner at han tisser seg ut. Kan være for liten til å bry seg da, men.. Også ha ei potte i nærheten, der han kan ta initiativ til å sette seg selv når han kjenner at han trenger det. Det funket kjempebra på jenta vår da hun var 2 år og 4 mnd. Men med gutten vår har det ikke vært like enkelt. Han har litt vegring når det kommer til bæsjing.. Så det er et styr i seg selv..
2apekatter og en ... Skrevet 20. mars 2013 #4 Skrevet 20. mars 2013 Husker ikke helt hvordan det var med nr 1, kom bare fra ferie med faren og var bleiefri med nr to lot vi han gå uten bleie på dagtid, og brukte truse inni bleia nattestid, så han kunne kjenne han var våt. 90% av bleiene trekke jo all fuktighet, så uten trusen inni bleia, kjente han jo ikke han var våt. etter en uke to var han tørr på dagtid, nattestid en to uker etter det igjenn. fikk klistremerker når han gikk på do og hadde tørr nattbleie. Og når han hadde tre fulle ark fikk han sparkesykkel ?) (han var 2)
Spire nr.2 <3 Skrevet 20. mars 2013 #5 Skrevet 20. mars 2013 Når begynner dere med det på de små? Guttungen er nå 1 år og lurer på når vi skal begynne å hvordan vi skal gå fram? Hvordan gjør dere det? Her gikk det egentlig av seg selv..Gutten vår var 15mnd. da han selv fant ut at det var nok med bleie. Vi hadde introdusert potten for han, og den sto på stuen, slik at han ble vant med den, og ble nysgjerrig på den. Vi prakket den ikke på han, ssatt han ikke på den ufrivvilig eller noe...så var han hjemme noen dager han var litt syk, og da ville han selv gå uten bleie! Det gikk kjempefint med en gang, og vi drøyde det 3 netter, sjekket bleie på morgenen, og altså etter 3 tørre netter sluttet han med blei på natten også! Tror det er velig viktig at barna får styre det selv, da går det nok som oftest raskt og greit Lykke til
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 22. mars 2013 #7 Skrevet 22. mars 2013 Hvordan gjør dere det på morgenen? Jeg rekker ikke ta av bleia engang før han tisser,og viser ingen interesse for å gå på do om morgenen heller. Hvordan få inn en god rutine på det?
September<3 Skrevet 22. mars 2013 #8 Skrevet 22. mars 2013 Hvordan gjør dere det på morgenen? Jeg rekker ikke ta av bleia engang før han tisser,og viser ingen interesse for å gå på do om morgenen heller. Hvordan få inn en god rutine på det? Hvor gammel er han da? Vi sto opp litt før, og bare satte hennepå do om morgenen, så etterkvart kom hun og sa hun ville tisse, men vi hadde ikkje bleie på henne om natten etter en uke, så hvis hun tisset før hun blei satt på do, så var D jo ekkelt med masse tiss i pysjen og sengen, men ka med å gjøre som ene skrev her, ha en truse inni bleienså D blir litt "ekkelt" og tisse i bleien??
2skjønnasser Skrevet 22. mars 2013 #9 Skrevet 22. mars 2013 Du kan vente til han er 2,5 eller 3. han må være moden i hodet først. Og gutter er senere enn jenter
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 22. mars 2013 #10 Skrevet 22. mars 2013 Han har akkurat fylt 3 år,og vi begynte med bleieslutt i februar. Han kan fort både tisse og bæsje på seg,og ikke si fra. Lang tid tar det før man er helt bleiefri?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 22. mars 2013 #11 Skrevet 22. mars 2013 Sønnen min var 2,5 og det tok en uke fra vi begynte til han var tørr og at han endelig turte og bæsje på do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå