Gå til innhold

Jobbintervju...HJELP!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innkalt på intervju på torsdag, og trenger litt hjelp.

Dette er som sykepleier og jeg er flink til det jeg driver med. Så mye er det vel lov å si;)

Men problemet mitt er at jeg blir helt forandret i slike situasjoner. Snubler i ord, mister ord og høres ut som hakke hakkespett...

Sitter og skriver ned stikkord nå, slik at jeg ikke skal glemme noe.

Men hva tar jeg med når jeg skal presentere meg selv?

Hva slags positive egenskaper er det liksom greit å si noe om?

Og hva med negative? Synes det er utrolig vanskelig å skulle si noe om meg selv uten å høres teit ut...

Anonym poster: 85454c5bf38905af19f6c78e5750449b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil hjelpe meg?

Anonym poster: 85454c5bf38905af19f6c78e5750449b

Skrevet

Dytter for deg:)

Anonym poster: 900b80dd81d9ac6d6095354080ec1286

Skrevet

Det viktigste er å puste godt, ikke vær for masete. De ser hovedsaklig etter en person de skal være sammen med 7-8 timer for dagen 5 dager i uken. En som skal være tilstede i lunsjen, og ved morgenmøter og bidra til et sosialt fellesskap på jobben.

I tillegg til dette ser de etter en omsorgperson, en som bryr seg om arbeidet sitt og pasientene. Jeg synes dette skal nevnes som positive egenskaper, at man brenner for dette arbeidet, det høres mindre skrytende ut enn at "jeg er flink med sånn og sånn".

Vi fikk inn en kandidat med alle de rette referansene og egenskapene, men hun ble ikke valgt pga at vi ble rett og slett helt ør i hodet etter en time med henne. Kjeften gikk i ett bankande kjør. Så snakk rolig, svar enkelt og ikke virk masete.

OG, spør spørsmål. Veldig viktig å virke mer interessert. Spør gjerne om en omvisning på avdelingen. Da virker du genuint interessert.

Lykke til.

Anonym poster: ee9a0f0d8c6585a476190cd2a50d0d12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...