Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har akkurat gjort det slutt med typen. Jeg snakket om det å få barn når jeg er ferdig med utdannelsen min. Vi begge har ett barn fra tidligere forhold som er 6 år og 12 år. Han ønsket ikke barn! Det er ennå tre år til jeg er ferdig med utdannelsen min. Målet mitt her i livet er å stifte en familie - hus, hytte, stasjonsvogn, jobb, barn, mann, hund osv. :-) Kjæresten og jeg har vært sammen i tre år, uten at vi har kommet noe steg videre. Jeg føler vi har stagnert (??) og ikke kommer oss noe vei. Sa til ham at han fikk heller finne seg ei som kunne gi ham det HAN ønsket her i livet, så kunne jeg finne meg en som kunne gi meg det jeg ønsket her i livet. Vi er tydelig på to forskjellige planeter. Anonym poster: c59868437bdd46cea1b50840c92b5be7
HoneyBooBoo Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Jeg kunne ikke vært sammen med en som ikke ville ha flere barn.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Det kommer litt an på, men i din situasjon hadde jeg kanskje ikke ventet 3 år heller hvis jeg visste. Barn har vært viktig for meg, og vi var enige om 2 (-3) barn når vi begynte å prate om barn. Hadde ikke gitt meg på 1 barn da jeg egentlig hadde lyst på 3-4 selv. Vi har nå 2 og er veldig fornøyd med det. På den andre siden hadde jeg heller ikke blitt sammen med en mann som ville ha barn om jeg ikke ville ha. Samboeren og jeg var fra hverandre en stund, da vi hadde 2 barn. Jeg ville ikke ha flere og hadde ikke blitt alvorlig sammen med en som absolutt ville ha barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Det hadde jeg garantert gjort dersom jeg ikke hadde noen barn, litt mer usikker dersom vi hadde ett barn hver. Da hadde nok andre ting blitt vurdert. Men det hadde absolutt vært med på vektskåla hvis andre ting også manglet. Anonym poster: cea85f357c2a0aaa97a5fc374e15e0eb
Guttaboys Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Ja, helt klart. Det var vel noe av det første vi avklarte da vi ble sammen. Tull å kaste bort flere år sammen, når man ikke vil det samme.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 ..eller som meg som ville ha flyktet med halen mellom beina dersom jeg møter en mann som VIL ha barn. Å ville ha barn/ikke ville ha barn er så essensielt for forholdet og livet at det er viktig å være enige på dette punktet. Anonym poster: f64b3ede65429eb9e4f51c1b8da2aa18
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Nei, min mann er mye viktigere enn et hypotetisk barn. Du har heller ingen garanti for at du finner en ny mann du esker, som elsker deg, og gidder å ta ungen du allerede har på kjøpet. For meg er kjærlighet hellig, ikke alle finne ekte kjærlighet flere ganger i livet. Men dersom det er greit å bare trives greit sammen uten de store følelsene klarer du sikkert å finne en fyr som synes det er greit å få et kull til på deg. Anonym poster: 2fff078fc9e81e53b84581fa01cefc5e
Siljewa Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Ville gjort det samme, liten vits å bruke mange år på å få han på andre tanker...
Jada-har fire små Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Ja, det hadde jeg, og garantert om jeg ikke hadde barn fra før.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 18. mars 2013 #11 Skrevet 18. mars 2013 Før jeg fikk eget barn ja. Skal ikke ha barn med flere fedre så blir det slutt med gubben. Ville jeg dumpet en som ville ha barn.
Elsker livet Skrevet 18. mars 2013 #13 Skrevet 18. mars 2013 Ja, det var en av de viktige tingene jeg fant ut av med det samme. Vi var enige om antall barn før vi bestemte oss for å dele livet. Nå er vi ikke helt enige lengre. Mannen kunne tenke seg flere, men foreløpig forholder vi oss greit til avtalen.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. mars 2013 #14 Skrevet 18. mars 2013 Hadde jeg møtt en mann som ikke ville ha (flere) barn så hadde jeg mest sannsynlig giftet meg med han. men nå har jeg også fire barn selv og det er mer enn nok for min del. Og si han hadde hatt et eller to barn selv... ohhhhh loooord!! Men hadde jeg ikke hatt barn eller ønsket meg flere, så hadde jeg ønsket å heller bruke tiden på å finne meg en mann som ønsker det samme som meg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #16 Skrevet 18. mars 2013 Ja, dette er noe som er viktig for de fleste, enten de vil eller ikke vil ha barn. Min mann hadde barn fra før når vi møttes, og vi tok diskusjonen tidlig. For meg var det helt uaktuelt å gå inn i et seriøst forhold til en mann som ikke ville ha barn sammen med meg. Han var ikke sikker, men jeg sa klart ifra om at jeg ville ha barn, minst to om jeg kunne, helst tre. Heldigvis ble vi enige, selv om nr en kom som en overraskelse. Anonym poster: 13048c5e6171c8c1d6e527c8800bef20
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #17 Skrevet 18. mars 2013 Absolutt. Kunne ikke tenke livet mitt uten barn. Hadde vi hatt ett hver fra før ville jeg nok tenkt meg om noen flere ganger, men kunne nok komme til samme konklusjon. Anonym poster: 101d8dd9e73e6e545029a22d7556d053
Cat_Woman Skrevet 18. mars 2013 #18 Skrevet 18. mars 2013 Nei. Jeg ville valgt ham over et eventuelt framtidig barn. Jeg kunne aldri tenke meg å finne en annen å lage barn med - det er jo mannen min jeg elsker. Ville dere dumpet mannen deres dersom han var steril også?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #19 Skrevet 18. mars 2013 Mannen min ble etter flere år som samboere plutselig usikker på om han ville ha barn eller ikke. Vi hadde riktignok ikke diskutert det direkte, men hadde snakket såpass om det å ha barn at han burde ha sagt fra tidligere hvis han ikke ville ha det. Da ga jeg klar beskjed om at hvis han ikke ble sikker ganske raskt, så var det like greit at vi gjorde det slutt med en gang, for jeg ville ha barn. Da var vi ca 25 år, så jeg hadde mange år på evt å finne meg en annen. Heldigvis så bestemte han seg raskt for at han ville nok ha barn, bare ikke helt akkurat da og det var jeg enig i. Nå nesten 10år etterpå, bor vi fortsatt sammen og har to barn og nå er vi fornøyde begge to Anonym poster: 6ed6f65d71bf01b431d6f1f685b81b12
Gjest yrild Skrevet 18. mars 2013 #20 Skrevet 18. mars 2013 Hvis jeg hadde funnet mannen i mitt liv og jeg allerede hadde barn hadde jeg neppe droppet ham nei, men hvis jeg ikke hadde hatt barn hadde det vært en vanskelig problemstilling...
Pinnus Skrevet 18. mars 2013 #21 Skrevet 18. mars 2013 Nei. Jeg ville valgt ham over et eventuelt framtidig barn. Jeg kunne aldri tenke meg å finne en annen å lage barn med - det er jo mannen min jeg elsker. Ville dere dumpet mannen deres dersom han var steril også? Steril handler ikke om vilje. Man kan fremdeles få barn, om så ikke biologiske.
Gjest Gullguttene Skrevet 18. mars 2013 #22 Skrevet 18. mars 2013 Ja, hvis jeg ikke hadde hatt barn fra tidligere forhold hadde jeg dumpet han. Hadde han vært steril hadde saken selvfølgelig vært en annen. Og da finnes det andre muligheter, uten at man må ende forholdet av den grunn.
☆☆☆ Skrevet 18. mars 2013 #23 Skrevet 18. mars 2013 Om eg allereie hadde barn hadde eg mest sansynleg slått meg til ro med å ikkje få fleire. Som barnlaus ville eg gått frå ein mann som ikkje ønskte barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #24 Skrevet 18. mars 2013 Ja om jeg ikke hadde noen. Har to nå og ønsker ikke flere med annen mann men dette ville jeg vært ærlig på fra start så kunne en mann droppe involvere seg med meg om han ømsker flere. Anonym poster: 276c0e3b10a227cdf87508943c1f3796
Cat_Woman Skrevet 18. mars 2013 #25 Skrevet 18. mars 2013 Nei. Jeg ville valgt ham over et eventuelt framtidig barn. Jeg kunne aldri tenke meg å finne en annen å lage barn med - det er jo mannen min jeg elsker. Ville dere dumpet mannen deres dersom han var steril også? Steril handler ikke om vilje. Man kan fremdeles få barn, om så ikke biologiske. Det er det i hvert fall mange menn som motsetter seg, de vil ha egne biologiske barn, eller ingen i det hele tatt. (sier ikke at alle er sånn, men tror det er vanlig). Problemstilligen blir mye den samme uansett; hva om du har en steril mann + en eller annen grunn til at dere ikke kan adoptere (alder, økonomi, diagnose, legning, vilje hos mannen...)? Jeg hadde et veldig sterkt ønske om barn før vi fikk det, men jeg var aldri i tvil om hvem jeg skulle dele resten av livet mitt med - med eller uten barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå