Gå til innhold

Inspirert av ski-innlegget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke norsk, kom til Norge i voksen alder og kan ikke gå på langrennsski. I tillegg har jeg problemer med balansenerven slik at jeg faller hele tiden. Har vært på turer med eksen og hans familie i 2 år uten at det hjalp noe som helst på læringa. Mener dere da at jeg er dårlig mor som ikke kan gå på ski med ungene? De er forresten overhode ikke interessert i ski, og driver med andre uteidretter, der foreldre MÅ være ute og hjelpe, og ikke bare sende ungene på aktiviteten og sitte hjemme selv.

Anonym poster: f350033a16cea4499a81b91b6f098d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er du ikke en dårlig mor fordi du ikke går på ski. Hvor får du det fra?

Anonym poster: f0691a89f672143c99b8bfb8f6f4b052

Skrevet

Nei, selvfølgelig er du ingen dårlig mor. Jeg har en ødelagt hofte og går heller ikke på ski, men noen dårlig mor er jeg da ikke for det...

Men jeg mener likevel at barn som vokser opp i Norge bør ha en viss skitrening da, det er skidager hvert eneste år på skolen og etterhvert blir det hytteturer med venner o.l. Det er liksom forventet at de skal ha et minimum av øvelse ihvertfall.

Så mine barn har ski, og de går litt med pappaen hver vinter. Mye blir det ikke, men litt, så de har littegranne peil på hvordan det er å ha ski på beina og kan overleve en skidag på skolen, kunne takke ja til å bli med en venninne på hyttetur i vinterferien o.l.

Anonym poster: f89d641bfd9eaf12743e5ff43f2673ee

Skrevet

Selvsagt er du ikke en dårlig mor fordi du ikke går på ski. Hvor får du det fra?

Anonym poster: f0691a89f672143c99b8bfb8f6f4b052

I det andre innlegget der mange skrev at foreldrene har ansvar for å lære ungene sine norsk kultur og de grunnleggende ferdighetene i skigåing. Vel, jeg har ingenting å lære bort der. Mine barn kan imidlertid svømme begge to, selv om jeg er elendig på det selv, siden jeg meldte dem på alle mulige kurs her i nærheten og fulgte dem opp der. Fordi jeg anser det å kunne svømme som livsnødvendig ferdighet, mens det å gå på ski er ikke livsnødvendig, derfor gjennomfører jeg ingen skiturer med barna med masse skader, fall og frustrasjon for meg selv.

HI

Anonym poster: f350033a16cea4499a81b91b6f098d55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...