Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Er sammen med en mann med 2 barn fra før. Vi har en sammen. Han har de 2 andre barna med 2 forskjellige kvinner og det er så vanskelig. Begge de kvinnene bryr seg ikke om barna og har ved flere andledninger hatt barnevernet på besøk:S Synd på unga, men jeg orker snart ikke mere!!! Jeg visste ikke at det kom til å bli slikt et sirkus da vi ble sammen...(de ringer, lyver, setter opp unga mot oss..osv) Hvor mye skal jeg egentlig takle fra dem...:-( Jeg orker ikke blande meg, prøver å ha minst mulig kontakt med mødrene pga de er som de er... uff jeg kan jo liksom ikke bare dra heller.... noen stemødre/mødre med gode tips?:-( Anonym poster: 3e3e19fbd0a764b593eac4c6f20efb0d
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har ikke så mange gode råd å komme med, i hvert fall ingen erfaringer personlig. Men kanskje faren kan få hjelp ift ny mekling med mødrene for å komme til enighet. Da kan det gjøres konkrete avtaler, og så kan dere notere alle ganger mødrene bryter avtalene.... og legge dette frem på neste meklingsmøte igjen. Hadde det vært bedre om dere fikk hovedomsorgen for alle barna, f.eks.? Hva sier og gjør mannen din ift dette da? Synes han det er vanskelig, hva gjør han for å bedre kommunikasjonen mellom han og mødrene til barna sine? Kanskje han også kunne hatt godt av å lære seg ulike kommunikasjonsteknikker for å avverge for store diskusjoner/krangler med de andre mødrene? Hvor gamle barna er spiller jo også inn ift hva man kan og bør gjøre? Hvor mye får barna med seg av kranglingen? Hvis mødrene spiller barna opp mot dere så er det noe av det vanskeligste barn opplever, sett bort fra mishandling/overgrep. Det gir en enorm lojalitetskonflikt inni barnet som tross alt er glad i begge sine foreldre. Det kan påvirke barna resten av livet hvis mødrene er så vanskelige som det kan virke som. Jeg synes mannen din skal be om ny mekling, evt at han snakker med barnevernet for å få hjelp. For slik situasjonen er nå er den skadelig for barna hans. Og det hjelper jo ingen om du også går fra ham. Om du velger å gå fra ham så må han likevel ta tak i saken og rydde opp ift disse mødrene før de ødelegger barna! Spørsmålet er om han tar tak i det mens han fremdeles har deg ved sin side, eller om han venter til du har fått nok og flytter fra ham. Si til ham at du støtter ham så lenge han tar tak i saken NÅ, med mekling og barnevern (siden de allerede har vært inne hos begge mødrene) slik at dere får en ordning som fungerer for barna hans OG for dere som familie. Lykke til! Anonym poster: c4e08b9f93efc3a084c568b3787fb35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå