Gå til innhold

Det særeste du har fått servert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyvende Jacob. Skikkelig ekkelt med de bananene.

Anonym poster: 6fad514b9a5d6caf056beaeaf1b65177

Det er jo kjempegodt!! :D

Anonym poster: de51752a1afb063aa5d58a1317399a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studietur til Øst-Europa på sent 90-tall:

Fikk servert ca.1 kg gråaktig polentagrøt til middag - meget kompakt sådan. Grøten var dynket i kefir. Den bitre polentaen sammen med den sure melken skapte full "skjærings" i min gane - huttetu!!

Skrevet

Vann fra vannautomat hvor det vokste grønne alger på innsiden. Syns det smakte veldig rart av vannet og kunne ikke helt skjønne hvorfor - ikke før jeg gikk forbi kjøkkenet og så vanntanken.. Den var jammen meg grønn! Ble brus resten av den kvelden ;)

Skrevet

Jeg har ikke fått servert slike sære ting dere nevner her, men samboer fortalte at han ble servert hjemmelaget pizza med leverpostei på for mange år siden :-o uggh...

Skrevet

En stor pannekake (søt) i langpanne med alskens typisk taco/pizzafyll i! :-O

Vemmelig. En venninne serverte dette på jentekveld.

Ellers så må jeg si at jeg synes rognebærgele uten noggo attåt er rimelig sært å servere til dessert!

Anonym poster: 33fb8d42cd27a5d8092249d26656eef3

Hvis det var en vanlig pannekake, så er vel det helt vanlig mat? Pannekake fylt meg kjøttdeigfyll, ostesaus og revet ost på toppen som gratineres har jeg fått mange ganger

Anonym poster: 6aeeaf3c93fba5cfcbfb7f95245aeb2e

Ja ja, vanlig pannekake! Er det seriøst vanlig for enkelte?

Holdt på å spy av sammensetningen. Usj!

Trodde det hadde tørna for venninna mi ;)

Men så er jeg også av den oppfatning at pannekake skal serveres alene. Dvs uten suppe el.l, som jeg har forstått at er vanlig noen steder i landet...

Skrevet

Noe som så ut som en marsipankake, men viste seg å være et lokk av lever og fyllet var majones og løk og andre ting som jeg har fortrengt. Fyyyyy faen!!! Visstnok mat fra Tsjetsjenia.

Skrevet

Flyvende Jacob. Skikkelig ekkelt med de bananene.

Anonym poster: 6fad514b9a5d6caf056beaeaf1b65177

Hva? Det er jo helt nydelig! Det skal jeg søren meg lage til helgen:)

Gjest Antarctica
Skrevet

De aller særeste tingene er mine egne produkter fra studietiden eller hektiske småbarnsmor-dager. La meg tenke:

Forsøk på grøt kokt av hvetemel og vann. Det blir egentlig melklister, men jeg håpte jeg skulle kunne koke den om til fløyelsgrøt.

Surmelk i stedet for søtmelk i hvit saus (ren nød) - ingen behøver prøve den etter meg.

Ertesuppe med ketchup som middagsrett. Ikke bra.

Joikakaker med makaroni. Det er bare ikke godt.

Skrevet

Krokodille eller innvoller av ymse slag.

Skrevet

Oversalta reinsskav med tyttebær og pitabrød. Og da mannen en gang skulle lage "romantisk middag" til oss serverte han fiskepudding i terteskjell ;) syns det var litt rart matvalg :P

Anonym poster: f645942cbfeaf99f84cc58c62ab93e67

Om du bytter ut fiskepuddingen med teskjeboller så har du livretten min :-)

Skrevet

Makrell i tomat (oppvarmet) med ris.

Smakte ok.

Skrevet

Terteskjell med fiskpudding, hvit saus og reker var typisk fancy klubbmat min mor laget da jeg var liten.

Det særeste jeg har fått servert er fleskepannekaker med makaroni og poteter som tilbehør.

Hadde hun ikke asparges?

Hvit fra boks/glass er godkjent men aller finest er dampet fersk asparges :-)

Skrevet

De aller særeste tingene er mine egne produkter fra studietiden eller hektiske småbarnsmor-dager. La meg tenke:

Forsøk på grøt kokt av hvetemel og vann. Det blir egentlig melklister, men jeg håpte jeg skulle kunne koke den om til fløyelsgrøt.

Surmelk i stedet for søtmelk i hvit saus (ren nød) - ingen behøver prøve den etter meg.

Ertesuppe med ketchup som middagsrett. Ikke bra.

Joikakaker med makaroni. Det er bare ikke godt.

jaja, du manglet jo bare smøret i grøten da:-P

Anonym poster: 5cd593a3f7083d35baef9bc2f02d7f0a

Skrevet

Da jeg var på språkreise i England som tenåring, fikk jeg servert corn flakes med varmt vann til frokost, ikke noe annet.

Ellers serverer svigermoren min mye ekkelt. Tror pizza med brunost topper lista. Hn hadde ikke mere gulost...

Pizza med skikkelig geitost kan være fantastisk godt! Vi lagde en viltpizza en gang, med restene av en vitlgryte med fløtesaus,og hadde masse geitost på. Mmmm, det var knallgodt :) Men skjønner det mister litt piffen om det er vanlig pizzafyll på og brunost på toppen.

Ellers har jeg fått servert grandiosa med overkokt spaghetti og potet til, det var jeg litt mindre begeistret for. Ifølge noen skal nemlig spaghettiens serveres i kokevannet, av en eller annen grunn, sånn at den blir skikkelig soggy og god.

Skrevet

Jeg har spist god pizza med chevre og kan tenke meg at viltpizza med brunost også kan være godt, men tomatsaus og kjøttdeig og brunost var ikke godt!

Skrevet

Svigerfar serverte grønnsakssuppe. Han var tom for poteter så han puttet pommes frites oppi istedet.

Han var en mester i å lage cowboy gryte. Dette var å fylle stekepannen med det som måtte være av rester i kjøleskapet. Litt pølse, potet, gjerne en fårepølsesnei eller to, litt pasta osv osv. En gang var det såpass villt at når han gikk ut av kjøkkenet en tur så tok vi bilde av maten ;-)

Han har servert makaronisuppe i alle år. Mannen min digger det og han serverer det til ungene våre (de digger det også) men jeg brekker meg.

Makaronisuppe : kokt makaroni som varmes opp i melk og et godt lag med sukker.

Skrevet

En stor pannekake (søt) i langpanne med alskens typisk taco/pizzafyll i! :-O

Vemmelig. En venninne serverte dette på jentekveld.

Ellers så må jeg si at jeg synes rognebærgele uten noggo attåt er rimelig sært å servere til dessert!

Dette var også vanlig på 90 tallet tror jeg. Er en egen restaurant for det, google pannekakehuset på bærums verk;) veldig godt!

Anonym poster: f60d46560a0e51d8587d77a2d9c57148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...