Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Dette er IKKE et innlegg om at jeg skal nekte samvær, ta barnet bort fra far osv, men jeg er rett og slett bekymret. Har et barn på 4 år sammen med min X. Ble slutt når barnet var 1,5 år og det har vært lite samvær etter fars ønske. Han har blant annet bodd på andre kanten av verden i over ett år. Når vi var sammen i 2 år hadde han flere uhell med bil. Kjørte i grøfta hele 5 ganger, og han kjører som et svin. Desverre er han aldri blitt tatt. Nå har han bedt om å bli kjent med barnet og jeg er kjempeglad for barnet sin del. MEN senest igår så jeg noen hadde tagget han på FB, og der lå bilen på taket i en grøft. Så lange bremsespor, og han lo og spøkte med det. Det er andre gangen denne vinteren og sist var det ganske alvorlig. Han brakk blant annet benet, fikk kraftig hjernerystelse og bilen ble totaltvrak. Jeg er livredd. Hvordan fungerer dette med prikker på sertifikatet? Får en det om en kjører utfor? Min "drøm" hadde jo vært at han mistet hele lappen for å være helt ærlig. Anonym poster: 35f66442c1da67c53a37ff3ae8ddda95
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Hadde han sluttet å kjøre bil selv om han mistet lappen? Anonym poster: 26713b327ebceedbdb07db6b1f02d72c
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Hvilket forhold har du og barnefar? Er det mulig at du kunne tatt en prat med han om at dette bekymrer deg? Og er det muligheter for at han ville endret kjørevanene sine om han hadde ungen med i bilen? Om du prøver å vinkle det fra et "jeg dømmer deg ikke", men "nå som du evt har barn i bilen" perspektiv, vil han ta det til seg og etterkomme dine ønsker om at han ikke tar med deres barn på biltur? Om han ikke er i stand til det, ville jeg satt meg fullstendig på bakbeina i forhold til samvær, grunnet barnets trygghet, og koblet inn familievernkontoret++ for å få tilsyn når barn hadde samvær med far. Må bare legge til at jeg synes lite om denne mannens kjøring uansett hvem han har som medpassasjer. Han setter så utrollig mange andre trafikanters liv i fare med sin uværenhet! Ønsker deg masser av lykke til Anonym poster: 07400d0c6e3db9f07ef11e7f3a2aab85
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Veldig forståelig bekymring, antagelig ikke så mye du får gjort. Sånn med mindre du får til å snakke med ham om saken og gå med på f.eks å redusere kjøring med barnet eller skjerpe seg som sjåfør, selvsagt. Anonym poster: 6b52d7ab9830467bae7bff9be36b6ce2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå