Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Har gått ut i svangerskapspermisjon, 2 uker igjen til termin. Ikke nok med at jeg har vært plaga med maserier HVER dag i snart 3 uker (altså, maserier er noe annet enn kynnere, de er vonde, lange og opphører ikke når man går/står osv). Så har man bekkenløsning fra helvete, og alt er vondt. Går rundt, gjør husarbeid a la støvsuging, rydding, gulvvask, og griner. Mannen gjør minimalt med tungt husarbeid, noe jeg synes er urettferdig. Han ser at jeg går rundt og støvsuger og gidder ikke hjelpe, selv om han fikk klar beskjed fra jordmor om at jeg IKKE skulle støvsuge for da kunne bekkenløsningen bli mye verre. Argh!!! Anonym poster: 787b373eba7189ecf46cdd5bb22910d7
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Har du ikke ny kontrolltime snart? Ta med mannen din og la lege/jm banke litt vett inn i skallen hans!
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Men hvorfor hører ikke DU på jordmor i det minste? Du skal ta smerter ved bl alvorlig ellers kan du måtte slite med det i evigheter. Du får gi mannen din beskjed om å skjerpe seg da, friske, voksne folk klarer fint å støvsuge selv om de har vært på jobb:) Lykke til med babyen, husk at nå er det bare innspurten igjen
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 Men hvorfor hører ikke DU på jordmor i det minste? Du skal ta smerter ved bl alvorlig ellers kan du måtte slite med det i evigheter. Du får gi mannen din beskjed om å skjerpe seg da, friske, voksne folk klarer fint å støvsuge selv om de har vært på jobb:) Lykke til med babyen, husk at nå er det bare innspurten igjen Han jobber ikke, er for tiden på AAP. Og jeg må nesten støvsuge soverommene og rommene til barna så ikke hele familien utvikler astma og blir tett om natten... HI Anonym poster: 787b373eba7189ecf46cdd5bb22910d7
DaTuMa Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Ta med deg ungene og reis til familien din? Så kan han sitte der i møkka.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Dropp husarbeidet! Jeg vet det er vanskelig å sitte og se på at det er støvete/rotete/skittent når du likevel er hjemme og gjerne skulle gjort noe med det. Men det går ikke nå - din jobb er å slappe av, pleie deg selv og forberede deg til fødselen. Nyt tida med TV, bøker, internett eller andre rolige aktiviteter du koser deg med og orker - snart får du babyen og en ny og travel hverdag. Mannen din får ta husarbeidet etter jobb. Fortell rolig og med et smil at han må bidra mer enn vanlig nå. Det er mulig han prøver seg med å ikke gjøre noe, men ikke fall for fristelsen til å gjøre det selv! Gjør bare det som absolutt virkelig må gjøres. F.eks. vaske (bare dine egne) klær. Det er godt mulig mannen din tenker at nå er du i permisjon, så da kan du gjøre alt husarbeidet. Jeg vil anbefale deg å være bevisst på dette. Kommer dere i et mønster gjennom permisjonen der du gjør alt er det vanskelig å bli kvitt dette mønsteret når permisjonen er slutt. Jeg er i permisjon med baby nå, men nekter å gjøre alt husarbeid (mannen forventer det ikke heller). Jeg gjør noe mer enn vanlig, men jeg vil også ha god tid til å kose meg med babyen, dra på barseltreff/andre sosiale aktiviteter med babyen og slappe av etter søvnløse netter. Anonym poster: c1bf930d4aa225abcabb408f73f19a2a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Han er hjemme med AAP og gidder ikke å gjøre husarbeid delv om jordmor eksplisitt har fortalt at du skal holde deg unna det? Oi ja han høres jo ut som et kupp.. Jeg hadde aldri funnet meg i slik behandling men vi er jo alle forskjellige. Anonym poster: e989caf3e108a9f25fa193934ac6ccc9
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Dropp husarbeidet! Jeg vet det er vanskelig å sitte og se på at det er støvete/rotete/skittent når du likevel er hjemme og gjerne skulle gjort noe med det. Men det går ikke nå - din jobb er å slappe av, pleie deg selv og forberede deg til fødselen. Nyt tida med TV, bøker, internett eller andre rolige aktiviteter du koser deg med og orker - snart får du babyen og en ny og travel hverdag. Mannen din får ta husarbeidet etter jobb. Fortell rolig og med et smil at han må bidra mer enn vanlig nå. Det er mulig han prøver seg med å ikke gjøre noe, men ikke fall for fristelsen til å gjøre det selv! Gjør bare det som absolutt virkelig må gjøres. F.eks. vaske (bare dine egne) klær. Det er godt mulig mannen din tenker at nå er du i permisjon, så da kan du gjøre alt husarbeidet. Jeg vil anbefale deg å være bevisst på dette. Kommer dere i et mønster gjennom permisjonen der du gjør alt er det vanskelig å bli kvitt dette mønsteret når permisjonen er slutt. Jeg er i permisjon med baby nå, men nekter å gjøre alt husarbeid (mannen forventer det ikke heller). Jeg gjør noe mer enn vanlig, men jeg vil også ha god tid til å kose meg med babyen, dra på barseltreff/andre sosiale aktiviteter med babyen og slappe av etter søvnløse netter. Anonym poster: c1bf930d4aa225abcabb408f73f19a2a Han jobber ikke, men liker ikke husarbeid. Det gjør ikke jeg heller, bare så det er sagt, men klærne må vaskes, gulvene må støvsuges ellers plages jeg med støvallergi og er redd for at barna utvikler astma. Bad og do må vaskes, jeg fikser ikke å sitte på en skitten do eller bade i et badekar full av hår og diverse. På annen side, bedrive tiden med TV og internett i 2 til 4 uker (i tilfelle man går 2 uker over) hele dagen er kjedelig... :S HI Anonym poster: 787b373eba7189ecf46cdd5bb22910d7
123pannekake Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Menn (og vi kvinner også) har ofte fryktelig dårlig hukommelse når det gjelder ting de ikke liker, så i stedet for å begynne å støvsuge selv må du minne han på hva jm sa om støvsuging/vasking etc og si fra om at det nå er så støvete at han er nødt til å støvsuge. Hva du enn gjør - IKKE utsett deg selv for risikoen for å bli verre på grunn av at du synes det er støvete. Jo verre bekkenløsningen blir før fødsel, jo lengre tid vil det gå før du blir bra igjen etterpå. Jeg er helt sikker på at du ikke er interessert i å humpe rundt på krykker i månedsvis etter fødsel. Om du absolutt ikke klarer å få mannen til å støvsuge, så drit i hele støvsugingen. Ungene får ikke astma av 2-3 uker med støvete hus, og jeg ville heller vært snufsete og nyse en del enn å være mer eller mindre invalid av bekkenløsning i lengre tid etter fødselen. Finn deg en rolig hobby - strikking for eksempel? Eller lån bøker på biblioteket, finn fram tegnesaker, begynn å lese deg opp på et emne som interesserer deg, slektsforskning - hva som helst! Bare ikke gjør deg selv den bjørnetjenesten det er å pådra seg verre bekkenløsning enn strengt tatt nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Dropp husarbeidet! Jeg vet det er vanskelig å sitte og se på at det er støvete/rotete/skittent når du likevel er hjemme og gjerne skulle gjort noe med det. Men det går ikke nå - din jobb er å slappe av, pleie deg selv og forberede deg til fødselen. Nyt tida med TV, bøker, internett eller andre rolige aktiviteter du koser deg med og orker - snart får du babyen og en ny og travel hverdag. Mannen din får ta husarbeidet etter jobb. Fortell rolig og med et smil at han må bidra mer enn vanlig nå. Det er mulig han prøver seg med å ikke gjøre noe, men ikke fall for fristelsen til å gjøre det selv! Gjør bare det som absolutt virkelig må gjøres. F.eks. vaske (bare dine egne) klær. Det er godt mulig mannen din tenker at nå er du i permisjon, så da kan du gjøre alt husarbeidet. Jeg vil anbefale deg å være bevisst på dette. Kommer dere i et mønster gjennom permisjonen der du gjør alt er det vanskelig å bli kvitt dette mønsteret når permisjonen er slutt. Jeg er i permisjon med baby nå, men nekter å gjøre alt husarbeid (mannen forventer det ikke heller). Jeg gjør noe mer enn vanlig, men jeg vil også ha god tid til å kose meg med babyen, dra på barseltreff/andre sosiale aktiviteter med babyen og slappe av etter søvnløse netter. Anonym poster: c1bf930d4aa225abcabb408f73f19a2a Han jobber ikke, men liker ikke husarbeid. Det gjør ikke jeg heller, bare så det er sagt, men klærne må vaskes, gulvene må støvsuges ellers plages jeg med støvallergi og er redd for at barna utvikler astma. Bad og do må vaskes, jeg fikser ikke å sitte på en skitten do eller bade i et badekar full av hår og diverse. På annen side, bedrive tiden med TV og internett i 2 til 4 uker (i tilfelle man går 2 uker over) hele dagen er kjedelig... :S HI Anonym poster: 787b373eba7189ecf46cdd5bb22910d7 Jeg som svarte deg over her. Ja, er enig i at man kan bli lei av å ligge i sofaen foran TVen Men tenk på deg selv nå. Som du selv skriver, ingen av dere liker husarbeid, men det må likevel gjøres. Hvorfor er det du som skal gjøre det? Du som faktisk har fått beskjed om å ikke gjøre det? Synes du høres litt for snill ut jeg. Anonym poster: c1bf930d4aa225abcabb408f73f19a2a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #11 Skrevet 18. mars 2013 Gjør som jeg gjør: sett ungene til å støvsuge.... Har også Vaskedame annenhver uke og det gjør vidunder verker. Da har vi rydde dag dagen før... Hilsen en annen støv allergiker ; p Anonym poster: f7f4b4411cd3485ea513874af00f68b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå