Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Provisjon, er det penger du får rett i lomma? Har fått et tilbud fra to meglere. Han ene liker jeg godt mens han andre ikke virker noe flink/engasjert. Han flinke er 30.000 dyrere. Jeg vet at man kan prute på honoraret til megler. Men hvis jeg spørr om han kan gå ned 10.000, mister han da 10.000? Eller går noe av honoraret til andre ting? Anonym poster: acdb9b6e10c350d5745bbc5cbd35dd3f
DaTuMa Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Det står i tilbudet du får hva som går rett til megler og hva som går til andre ting. Jeg ville valgt den dyre. Førsteinntrykket har så mye å si
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Ja det vet jeg jo, men jeg lurer på om han får provisjonen rett i lomma eøler om han må "dele den med noen" feks, skatte av den, om noen prosenter går til firmaet han jobber i osv. Selve jobben har jeg fått pris på, altså utlegg til alt det andre. Så det er kun provisjonen jeg lurer på. Jg vet man kan prute, og han sa jeg måtte si ifra hvis han måtte se over tilbudet (han vet jeg får tilbud fra en annen). Kommer til å velge han som er dyrest, men hvis jeg pruter ned 10.000 for at han "bare" blir 20.000 dyrere, er det 10.000 mindre på lønninga hans neste mnd liksom? Vet det er vanlig å prute og media anbefaler det jo nå som markedet er som det er, men synes litt synd på megleren Anonym poster: acdb9b6e10c350d5745bbc5cbd35dd3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå