Gå til innhold

Alenemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat sånn det ser ut nå, er jeg redd det kommet til å bli slutt mellom meg og barnefaren. Vi har to barn sammen. 3,5 år og 1,5 år.

Det jeg lurer på er:

- kan han kreve å ha barna 50/50?

- hvordan dere klarte dere økonomisk?

- hvor gamle var barne og hvordan taklet de det?

- hva har jeg rett på?

Anonym poster: 4e8dccafa691495dfcf2257daad2d8cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ingen kan kreve 50/50 eller en annen fordeling. Fordelingen av barna er noe du og far må bli enige om. Hva som er best for akkurat deres barn er ikke noe vi vet så mye om.

Dere må bestille time til mekling og når du har meklingsattesten så drar du innom NAV. Der kan du snakke med en saksbehandler som kan sette deg inn i rettigheter og plikter som alenemamma, dersom du skal ha hovedomsorgen for barna.

Skrevet

Akkurat sånn det ser ut nå, er jeg redd det kommet til å bli slutt mellom meg og barnefaren. Vi har to barn sammen. 3,5 år og 1,5 år.

Det jeg lurer på er:

- kan han kreve å ha barna 50/50?

- hvordan dere klarte dere økonomisk?

- hvor gamle var barne og hvordan taklet de det?

- hva har jeg rett på?

- nei tviler på at han får 50-50 når barna er så små.

- minste var baby når jeg ble alene så jeg fikk:

overgangsstønad rundt 13600 brutto

Bostøtte

Barnebidrag

En ekstra barnetrygd

Stønad til barnetilsyn fra NAV, de dekker 64% av bhg regningen

- minste var baby, eldste var 2,5. Taklet det bra

- du har rett på overgansstønad, en ekstra barnetrygd, altså barnetrygd for 3 barn, barnebidrag, stønad til barnetilsyn hvis du er i jobb eller under utdanning( dekker 64% av bhg regningen) småbarnstillegg frem til barnet blir 3 år, tror det er 660kr mnd

Og du kan søke om bostøtte gjennom kommunen.

Du får også skatteklasse 2, eller heter vel ikke det nå lengre, men du betaler mindre skatt.

Anonym poster: 5eab8bd17744b49519163a6a4e6a5d7b

Skrevet

Om han har bodd sammen med barna og vært delaktig frem til nå, så er det ikke sikkert 5050 er så dumt. Tror det må være fælt for barn som er vandt til å se far hver dag, å bare få se far annenhver helg..

men dette var litt generelt sidden jeg ikke aner noe om din situasjon.

Anonym poster: f78674672c80f7e115458ca8fe592e20

Skrevet

Han jobber offshore. Har det noe å bety?

Skrevet

Da er det vel helt umulig å ha barna 50/50

Anonym poster: 0ceb3eacef61b86e2a36e6afabf16b54

Skrevet

Om han har bodd sammen med barna og vært delaktig frem til nå, så er det ikke sikkert 5050 er så dumt. Tror det må være fælt for barn som er vandt til å se far hver dag, å bare få se far annenhver helg..

men dette var litt generelt sidden jeg ikke aner noe om din situasjon.

Anonym poster: f78674672c80f7e115458ca8fe592e20

Ikke så dumt? 50/50 anbefales ikke for barn under 7-8 år.

Og når han jobber offshore så har han ikke sjans!

Dessuten tror jeg de fleste fedre som har denne ordningen med så små barn angrer seg litt. For det er hektisk;-)

Lykke til:-)

Anonym poster: 45be4f6c85a6a7b347820fd2f0d3e3b0

Skrevet

Det med 50/50 e vel ikke barebare å gjennomføra vis han jobbe i nordsjøen men om har ikke gjer seg å dokke ikke blir enige havne det mest sansyligt te retten å det e ikke godt å sei kem så vinne den saken, om dokke har 50/50 e der veldigt lite økonomiske rettighetar te deg barnetrygd blir delt på begge, ingen får overgangstønad osv, mine taklet ikke 50/50 å vi har vert gjennom to rettrunder pga vi ikke ble enige om hvor barn skulle bo mest som heller ikke er barebare,

besta hadde nokk heller vert å overbevist far om at det besta for ongane æ å ver mest hos deg nå når di er så små åsså heller utvide senere, mot han heller har utvidet samvær di ukene han er hjemme, det er like mye ditt ansvar at barna har kontakt med far og....

Anonym poster: 603bbbde846108dd6593242606b15bee

Skrevet

Ville bare sende deg en "trøste-klem"

...vet det er vanskelig når et brudd er et faktum,..er der selv nå, og har det tøft ... Ikke bare det praktiske og det økonomiske som skal ordnes, men også føleser og savn etter det man kanskje trodde skulle vare livet ut ....

Lykke til :-)

Anonym poster: e0606a1300280c574e5461cf848d3e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...