Gå til innhold

ang sykemelding og oppsigelse.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har litt peiling på slikt.. Jeg har nettopp sagt opp jobben som jeg har jobbet i mange år.. jeg mistrives så til de grader og har veldig lite lyst å jobbe der lenger.. er ikke bare det at jeg ikke trives lenger, men jeg går å er redd pga av hendelser som har skjedd som jeg ikke har fått bearbeidet.. Kan jeg få en sykemeldig hos legen ut oppsigelsestiden?? eller ihvertfall til jeg finner meg en ny jobb.. noen som vet?

 

Anonym poster: ee7c4ba6069a0b70f3b17f409b424598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du. Gjorde det samme, men sa opp da jeg var sykemeldt.

 

Anonym poster: 1de8f6a62359776f6fbaa86f2d1e2b1e

Skrevet

Ok, takk for svar.. :) Er det noe regler for hvor mange uker man kan være sykemeldt om gangen også?

 

Anonym poster: ee7c4ba6069a0b70f3b17f409b424598

Skrevet

2 uker om gangen er maks. Men dette burde du prate med din lege om. Jeg var sykemeldt hele perioden pga dårlig rygg og mobbing på arbeidsplassen. Husk at nav kommer inn i bildet etter en måneds sykemelding.

 

Anonym poster: 1de8f6a62359776f6fbaa86f2d1e2b1e

Skrevet

Er det noen som har litt peiling på slikt.. Jeg har nettopp sagt opp jobben som jeg har jobbet i mange år.. jeg mistrives så til de grader og har veldig lite lyst å jobbe der lenger.. er ikke bare det at jeg ikke trives lenger, men jeg går å er redd pga av hendelser som har skjedd som jeg ikke har fått bearbeidet.. Kan jeg få en sykemeldig hos legen ut oppsigelsestiden?? eller ihvertfall til jeg finner meg en ny jobb.. noen som vet?

 

Anonym poster: ee7c4ba6069a0b70f3b17f409b424598

Hvis du er for syk til å jobbe kan du få sykmelding. Du kan ikke begynne i ny jobb i oppsigelsestiden uten tillatelse fra gammel arbeidsgiver.

 

Anonym poster: c194c8e0a30ea5acee5d5c34ccc8618f

Skrevet

Det kommer an på om du er syk som følge av denne redselen. Man kvalifiserer ikke nødvendigvis for sykmelding selv om man er både stresset, sliten og bekymret. Definitivt ikke selv om man mistrives.

 

Om du sykmeldes, vil du likevel ikke kunne ta annet arbeid i oppsigelsestiden uten å ha avtalt med arbeidsgiver at denne skal reduseres.

 

Anonym poster: 3e13ad8c0fda9de6ca160298883832d7

Skrevet

2 uker om gangen er maks. Men dette burde du prate med din lege om. Jeg var sykemeldt hele perioden pga dårlig rygg og mobbing på arbeidsplassen. Husk at nav kommer inn i bildet etter en måneds sykemelding.

 

Anonym poster: 1de8f6a62359776f6fbaa86f2d1e2b1e

Hvordan kommer de inn i bilde?

 

Anonym poster: ee7c4ba6069a0b70f3b17f409b424598

Skrevet

2 uker om gangen er maks. Men dette burde du prate med din lege om. Jeg var sykemeldt hele perioden pga dårlig rygg og mobbing på arbeidsplassen. Husk at nav kommer inn i bildet etter en måneds sykemelding.

 

Anonym poster: 1de8f6a62359776f6fbaa86f2d1e2b1e

Hvordan kommer de inn i bilde?

 

Anonym poster: ee7c4ba6069a0b70f3b17f409b424598

 

Etter fire uker skal det gjennomføres et dialogmøte mellom arbeidsgiver, sykmelder og den sykmeldte. Møtet skal handle om å diskutere muligheter for tilrettelegging på arbeidsplassen. Referat fra møtet sendes NAV.

 

Utover det involverer ikke NAV seg før man har vært sykmeldt i seks måneder. Da er det et dialogmøte hvor også NAV deltar.

 

Anonym poster: 3e13ad8c0fda9de6ca160298883832d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...