Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Mitt barn på 9 år har en stund nå dratt ut øyenbryn og øyenvipper. Hvordan få h*n til å slutte med dette? Har nesten ingen øyenvipper igjen :-( Husker både jeg og min bror gjorde det samme da vi var barn. Anonym poster: cc6d8d8fc117120e9a90444ff8423de5
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #2 Skrevet 18. mars 2013 Mange barn gjør det fordi de da får en reaksjon fra foreldrene og bruker det som form for manipulering.. La hun nappe ut bryn og vipper..hun vil etterhvert finne ut hvor kjipt det er.. Gir du henne null reaksjon på det så vil det slutte. Anonym poster: 4e67e43375da72812ab20be179975e09
Junimage Skrevet 18. mars 2013 #3 Skrevet 18. mars 2013 Jeg gjør dette som voksen, og det er ikke for å manipulere eller få oppmerksomhet. Det er som om ett hår er betent, vondt og sårt når jeg blunker. Prøver å få nappet ut det vonde håret, men ender jo opp med at et stort område er fritt for hår. Ikke spesielt pent, og ikke lett å dekke til. Startet vel for noen år siden for meg, og har snakket med lege om det. Hun ba meg dryppe øynene med noen dråper, for å unngå at det skulle virke så tørt og irritert.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. mars 2013 #4 Skrevet 18. mars 2013 http://www.google.com/m?hl=no&gl=no&client=ms-android-samsung&source=android-launcher-widget&action=devloc&q=h%C3%A5rnapping+lidelse
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. mars 2013 #5 Skrevet 18. mars 2013 Hm, teksten min forsvant...det sto at hårnapping også er en lidelse, og at det kan være lurt å være oppmerksom på det.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Hm, teksten min forsvant...det sto at hårnapping også er en lidelse, og at det kan være lurt å være oppmerksom på det.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Hm, teksten min forsvant...det sto at hårnapping også er en lidelse, og at det kan være lurt å være oppmerksom på det.
SokkeLaila Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Men da kan du jo spørre deg selv -hvorfor gjorde DU det som barn? Hva ville du oppnå? Hva hadde fått deg selv til å kutte ut nappingen? Vil hun egentlig slutte selv eller har det blitten form for tvangshandling? Får du ikke til adferdsendring, så kan du ta plastertape på fingertuppene hennes. Det vil umuliggjøre å få tak i hårstråene. Les også om fenomenet -ser link er lagt ut.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #9 Skrevet 18. mars 2013 Jeg husker ikke hvorfor jeg gjorde det som barn selv. Har snakket med h*n om det. Barnet sier bare: jeg klarer ikke la være, eller jeg glemmer meg... Skal lese linken og se om jeg blir noe klokere. Virker ikke som barnet har et problem, bare en dårlig vane. HI Anonym poster: cc6d8d8fc117120e9a90444ff8423de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå