Gå til innhold

Hva gjør mannen din for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gjør du for mannen din?

Anonym poster: 62c4182ce956eaecd1f382915dd49ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt

Det vi gjør er at vi støtter hverandre i tynt og tykt.

Han er den eneste foruten mone og våre barn jeg kunne gått i døden for, og vet han har det på samme måten.

Vi bygger hverandre opp.

Om ikke en av oss er på jobbreise så får han massasje etter middag når ungene er ute og leker/henger med venner.

Han sender gjerne hele gjengen ut på tur og tar full vask av heimen 1-2 ganger i uken når han er hjemme.

Når vi har vært vekke på jobbreise om det så bare er ett døgn har vi alltid kjøpt noe til den andre (og noe til ungene selvfølgelig)

Han nekter meg å bære varer hjem fra butikken, krever at han og guttene bærer. (Jenter skal visstnok ikke bære jmf. ham)

Skrevet

Utover gaver til jul og bursdag, ingenting - hverken for meg eller fellesskapet. Derfor er han heller ikke lenger min mann.

Anonym poster: 004a0e9c3706e07ffc1c73ca53b2749b

Skrevet

Småting som å si vi elsker hverandre, viser det med å hjelpe hverandre i hverdagen. Kysser hver dag. Ler sammen.

Skrevet

Blir lett klissete når en skal svare relativt kort på dette, men:

Vi er et team, og har klare definerte oppgaver/roller som begge trives med. Så vi samarbeider godt om slik at hele familien skal trives. Men det han gjør spesielt for å ta hensyn til meg og glede er at han står opp med barna i helger og ferier. Så setter han meg og barna før seg selv og andre. Hensynet til oss er viktigere enn å være snill og grei med alle andre. Det setter jeg veldig pris på, og føler meg godt ivaretatt.

Det jeg prøver å gjøre for han er å være omsorgsfull og en være det han ser på som en god kone.

I tillegg avviser jeg han ikke om han ønsker sex ;)

Skrevet

Alltid før han skal slappe av eller jobbe, spørr han om han kan hjelpe meg med noe først. Det er veldig godt:)

Skrevet

Vi driver AS Familien sammen - deler på oppgavene etter overskudd og hvem som har lyst/minst lyst til å gjøre de forskjellige tingene.

Jeg vasker bil og skifter dekk, lager mat og vasker bad, handler inn og passer på økonomien mtp regninger, lån og slikt. Han vasker klær, holder huset ryddig og vasker stue/kjøkken/soverom.

Å følge barne til/fra ulike aktiviteter, stå opp med dem i helgene, få dem til skole/barnehage om morgenen og hjelpe til med lekser, legge dem om kvelden og slikt deler vi relativt likt på (det er jo mye koseligere enn å gjøre husarbeid :-)

Og så prøver vi å huske å være kjærester også, ikke bare bestevenner. Vi har sikkert litt å gå på, men av og til så husker vi å gjøre småting som at jeg lager romantisk middag for to etter at ungene har lagt seg, eller han gjemmer et koselig kort til meg mellom suppeposene i kjøkkenskuffen.

Er ikke hver uke vi er like flinke til slikt altså, men det blir definitivt veldig god stemning i huset når det blir gjort!

Anonym poster: 067857f2bab7046838e1f1d29f04cb76

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Lager mat, masse deilig mat ! I det hele tatt er han flittig på kjøkkenet, også mht opprydding og oppvask.

Serverer kaffe på senga, ofte frokost også.

Går ut og koster av og starter opp bilen så den skal være varm før jeg skal ut og kjøre - selv går han til jobb...

Pleier meg som om jeg var et persilleblad når jeg er syk.

Er lojal.

Holder oversikt over innholdet i kjøleskapet, handler inn og planlegger middager.

Arrangerer bursdager, morsdager og andre merkedager, med blomster og det hele.

Passer unger.

Sørger for at dagen begynner og avslutter i verdige former, holder på rutinene.

Vasker dass, men bare når det begynner å bli ekkelt der eller han blir bedt om det...

Passer tiden, og hjelper meg å passe min.

Baker brød.

Lista er milelang.

Hva gjør jeg?

Vasker og bretter klær.

Har oversikt over økonomien, og er alltid hans reddende engel når han tuller det til.

Gjør reint i huset.

Vasker dass før det er disaster area!

Holder tråden i hverdagen på alles vegne, har oversikten i de store og generelle tingene, med hans hjelp når det gjelder maten, da.

Er kjærlig.

Vasker bilen!

Retter alt han skriver så det ikke blir dansk-norsk fra før reformasjonen.

Endret av Pashla
Skrevet

Ikke en dritt...

Anonym poster: 51fe6b163e238be2a902c4a0afb748c4

Skrevet

Han: det siste han gjorde for meg var knulle meg forfra og bakfra før vi sovnet i går kveld. Toppen!

Ellers er han en tålmodig person med stor fleksibilitet, som gir meg rom til å være den jeg er, reise dit jeg vil, gå ut når jeg vil, bruke tid som jeg ønsker. Han forventer det samme av meg - selvsagt innenfor grenser som at man også prioriterer hverandre og familien.

Han er ikke spesielt god på å gjøre husarbeid av eget initiativ, men han kommer seg. Derimot er han en strålende pappa med masse empati, omsorg og tid til barnet vårt.

Jeg: Lager mat (oftest), gjør mye husarbeid (mer enn han, noe jeg jobber med å få ned andelen på!), gjør mye for familien (lager gode helgefrokoster, inviterer venner på middag + +). Bruker tid og tanker på å kjøpe gaver til ham når han har bursdag feks.

Vi diskuterer karriere og jobb med hverandre, gir hverandre nye perspektiver og pep-talks når det trengs.

Vi har vært gjennom ganske mye sammen, og det aller viktigste vi gir hverandre er nok til syvende og sist lojalitet, samhørighet, familiebånd og trygghet!

Anonym poster: 959892a7fa84cd1d419f4be73c63e439

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...