Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Uken før vinterferien (uke7) tok jeg kontakt med læreren på mail og fortalte at jr. sliter med lekser, spesiellt i ett fag, og konsentrasjonen er så og si fraværende. Fikk til svar at dettemskulle hun ta tak i og at han skulle få egne lekser på ark. Frem til nå ha han ikke fått en eneste lekse på ark, hatt samme som de andre. For noen uker siden var det en tilstelning på skolen hvor jeg møtte henne. Spurte henne hvordan det var med konsentrasjonen hans på skolen, tok laaaaang tid og få svaret ut av henne. Han var ikke konsentrert der heller. Det ble sagt noe om mattekurs, men trodde dem var over. Ikke hørt noe mer fra henne. Vi har nå tatt han ut av leksehjelpen siden den ikke gir han noen verdens ting. Tenker det er bedre at han får lekt på SFO i stedet for å bare sitte der. Har tenkt litt på diagnosen ADD... Kunne forklart i det vide og bedre om hvordan gutten er men da blir dette langt. I den andre tråden om ADD kjenner jeg igjen mange av det det skrives om. Hvordan går jeg frem for å få sjekket han for dette og evt. annet? Hva kan jeg egentlig forlange/kreve av læreren og skolen? Dette er en baseskole og vet at mange barn faller utenfor på disse skolene. Er veldig bekymret og vet ikke hvordan vi skal få til dette. Ikke har jeg spesiellt god tålmodighet heller og frustrasjonen er stor hos både meg og barnet. Lekser har dessverre blitt til noe negativt. Hvordan snur vi det til å bli noe positivt? Anonym poster: 615f37e338c3d38f3eb6736afd46eaa6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Det er først og fremst leger som stiller diagnoser, og greier ikke fastlegen det selv, slik som ved add etc. så henviser de dere videre. Anonym poster: ded1d5680e7da8491464fc2497168845
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Hei. Vil du ta opp dette så ring læreren og avtal et møte. En tilstelning på skolen er feil arena for et så viktig tema. Læreren har taushetsplikt og det blir ikke bra å ta slike ting på sparket når man egentlig holder på med noe helt annet. Si at du ønsker å kontakte med PPT for utredning, om læreren også har registrert konsentrasjonsvansker kan jeg ikke tenke meg at det skal være et problem. Tvert i mot, det kan være til god hjelp for både store og små. Hilsen lærer Anonym poster: 7ca9daec332be6d0cd7a56be63dfc370
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Takker for svar. Er det skolen eller er det fastlegen som tar kontakt med PPT for å finne ut av om det er ADD? Anonym poster: 615f37e338c3d38f3eb6736afd46eaa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå