Gå til innhold

Er jeg kjip som ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vil reise i konfirmasjonen til søskenbarnet til mannen min?

Konfirmasjonen er et godt stykke unna - 3,5 times biltur èn vei. Vi har en pjokk på 3 mnd som, så og si uten unntak, begynner å hylgrine etter 30 minutter i bil. Han kan holde det gående i nesten 1 time før han sovner av utmattelse. Har forsøkt å kjøre både i og utenfor "sovetider", med og uten selskap i baksetet.. Han overlever jo, og man kan overnatte på hotell, men det blir jo ingen god opplevelse for ham uansett; hyl og skrik, timevis i bilsete, i kirka og på utstilling/fanget i selskap... Puuuh. Kanskje jeg er kjip som tenker sånn på det og kvier meg? Svigers forventer nok at vi stiller. Den delen av familien har heller ikke hilst på gutten vår ennå. Og ikke alt kan foregå på babyens premisser heller...

Men... hva ville du gjort?

Anonym poster: f5a927db29a87fc8c9f9d83434f0ed08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dratt. Det er 3,5 timer unna, da reiser man i god tid, overnatter og reiser hjem igjen.

Anonym poster: ac1d1c7e95f5dc6a803c518a3c719a64

Skrevet

Hadde for barnets og mitt eget beste blitt hjemme!

Anonym poster: f64d27ac1cc964aae70f836f3a0de4b2

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg hadde sendt mannen alene.

Skrevet

Ut i fra hvordan du skriver innlegget har du allerede bestemt deg for at dette ikke kommer til å bli bra og at du ikke vil reise.

Anonym poster: ac1d1c7e95f5dc6a803c518a3c719a64

Skrevet

Jeg antar at konfirmasjonen ikke finner sted før i mai/juni? Mye kan ha forandret seg med babyen innen den tid. Ikke mal fanden på veggen, forbered deg på å dra og så får du heller trekke deg og la mannen dra alene hvis dere ser en ukes tid i forkant at den lille fortsatt ikke er noe særlig å ha med seg på slikt.

Skrevet

Jeg hadde droppet det. Mye styr for en konfirmasjon som ikke er i nærmeste familie.

Skrevet

Jeg antar at konfirmasjonen ikke finner sted før i mai/juni? Mye kan ha forandret seg med babyen innen den tid. Ikke mal fanden på veggen, forbered deg på å dra og så får du heller trekke deg og la mannen dra alene hvis dere ser en ukes tid i forkant at den lille fortsatt ikke er noe særlig å ha med seg på slikt.

Godt poeng! Alt kan være annerledes om det er en stund til.

Skrevet

Takk for innspill! Det høres ut som det er delte meninger her... tar gjerne imot fler! :)

Ja, jeg er nok litt forutinntatt på at dette ikke er noen god idè - basert på de siste ukers bilturer som virkelig skjærer i hjertet... Konfirmasjonen er første helgen i mai. Fly er dessverre ikke et alternativ...

HI

Skrevet

Hadde ikke kjørt i 7 timer med hylende baby, men kan jo være det endrer seg. Tog? Er det en mulighet?

Gjest sug lut
Skrevet

Ungen skal uansett ikke sitte i bilsetet lenge av gangen, så du kan glemme at det tar tre og en halv time - antakelig heller fem. Jeg hadde def ikke dratt.

Skrevet

Ville sagt at situasjonen måtte sjåast an når det nærma seg. Om biltur fortsatt ikkje er greit når konfirmasjonen er ville eg meldt avbud. Det er ingen grunn for å utsetje ein baby for ei ubehageleg reise.

Skrevet

Om det ikke endrer seg ville jeg ikke dratt.

Skrevet

Hadde ikke kjørt i 7 timer med hylende baby, men kan jo være det endrer seg. Tog? Er det en mulighet?

Takk. Er egentlig enig - særlig iom det ikke er en helt nødvendig biltur. Tog tar 4,5 time med ett togbytte - og er forsåvidt en mulighet..

Gjest Antarctica
Skrevet

Bli hjemme. Babyen vantrives i bil, må kanskje bæres ut av kirka, ammes i selskapet, blir muligens urolig av å skifte soveplass (at men bor på hotell og omrykker rutiner), selv mister du roen og får ikke ut melka - alt i alt er det duket for en riktig utrivelig helg for deg. Send mannen, med gave og hilsener.

Skrevet

Jeg hadde ikke reist, mannen kan vel dra alene?

Gjest yrild
Skrevet

Jeg ville sendt mannen og kost meg hjemme med babyen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...