Gå til innhold

tips til hva som øker verdi ved å pusse opp hus,.

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt hus som har mye jobb. men lurer litt på hva som øker verdi,.

Anonym poster: 5ba914ba703a75eeac28af849305bb3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bad og kjøkken.

maling, tapet, og lister har ikke noe å si på en takst.

Anonym poster: c92438b3b4cc30c67b9b44e9f733842d

Skrevet

Bad og kjøkkrn, naturlig nok ettersom det er det som koster mest. Om det er rom som ikke er medregnet i arealet fordi de ikke er mulig å bo i så vil jo areal være med å øke verdien.

Anonym poster: aad05cbb9a2fb4efe4199949d93be2e9

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Kjøkken og bad er vel blant de mest kostbare tingene. Så hvis man fikser dette, hjelper nok det veldig på husets verdi.

Hvis man vil øke ytterligere eller ha evnt ha et raskt salg, så er det greit med ny drenering, nytt tak og et elektrisk anlegg som ikke er for gammelt.

Skrevet

Bad, kjøkken, utvendig maling. Elektro.. Tak, garasje..

Skrevet

Helhets inntrykket er det som øker mest.kan ofte være maling det hvis det ser jævlig ut nå.og kjøkken trenger ikke være så dyrt

Skrevet

Det som stort sett ikke synes så godt. Nye vinduer/dører, nytt tak, ny bordkledning(evt etterisolering), oppgradere det elektriske gir verdiøkning.

Nytt bad kan evt også gi verdiøkning, men generell innvendig oppussing har lite betydning da de aller fleste som kjøper hus vil pusse opp for å få det slik de vil ha det.

Dette er hvertfall hva vi har fått høre av megler og takstmann.

Anonym poster: e84fa7c7d3786d98203cd9f2998bd5d5

Skrevet

Vel, ikke bruk mer penger enn nødvendig om tanken er å selge raskt - pene flater og brukbare løsninger er det som teller. Beliggenheten og planløsningen er det som teller - og så hvordan salgsobjektet ser ut i prospektet.

Nå tenker jeg på salgspris som verdi, ikke selve taksten. Mange vil jo uansett gjerne selv bestemme hvordan de vil ha det hjemme, så da byttes gjerne kjøkken og bad selvom det er relativt nytt. Ikea fungerer derfor aldeles utmerket :-) Du får ikke høyere takst av å bygge svinedyre design bad, kjøkken og ved å kjøpe den dyreste parketten du kan oppdrive.

Anonym poster: d75fd12fefc24d33885c8a0504f6cecd

Skrevet

Ville ikke kjøpt hus med nytt bad og kjøkken jeg ikke liker. Tak, elektrisk og rør hadde vært viktig.

Skrevet

Spørs hvordan du ser på det. Jeg har pusset opp to leiligheter på quick-fixes, og tjente MYE på det. Fikk sparket og malt alle overflater, nye gulv og byttet skapdørene på badet. Leiligheten så veldig mye finere ut, selv om jeg hadde lagt ut veldig lite penger. Det gir ikke like mye utslag i taksten som nytt kjøkken og bad gjør, men hvis folk liker leiligheten og ser muligheter, så byr de over takst. Nå bor jeg i Bergen da, hvor det er lett å få solgt generelt. De meglerene jeg har pratet med sier at kostnaden for å pusse opp bad og kjøkken får man sjeldent igjen. Snakker fort et par hundretusen her, og man får sjeldent flere hundretusen mer i takst pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...