Tinamor84 Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Mannen bestilte sydentur før graviditeten ble oppdaget. Vi har en toåring fra før som ble født 8 dager før termin. Jeg hadde, da som nå, veldige bekkenplager. Syns dere risikoen er for stor til at det skjer noe til at far bør dra? Tenker på at bekkenplagene blir for mye for meg når jeg skal ta vare på toåringen vår, og at det kan bli vanskelig for far å få plass på et tidligere fly hjem hvis ting skjer når vi er i august. Jeg har ikke lyst til å sende barnet vårt vekk og ligge på sykehuset alene med nyfødt baby i en uke (i verste fall da). Hadde jeg følt veldig sterkt for det hadde jeg bedt ham avlyse, men jeg er litt usikker. Har jo folk til å hjelpe meg med toåringen den uka han er vekk, så sånn sett skulle jeg vel klart det. Men selvfølgelig kjipt hvis jeg skulle føde når han er borte. Hva ville dere gjort? (Han har lyst til å dra, men ganske sikker på at han avlyser om jeg ber ham om det altså. Dette går kun på meg.)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Høygravid, bekkenplager og en 2-åring i hus. Klart at far bør bli hjemme. Det burde han skjønne av seg selv
trintra Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Høygravid, bekkenplager og en 2-åring i hus. Klart at far bør bli hjemme. Det burde han skjønne av seg selv Har vært i nøyaktig samme posisjon selv, dvs vært gravid, bekkenplaget og med vilter 2-åring. Hadde ALDRI godtatt at mannen min dro på ferie til syden en uke da. Hvordan kan han ha lyst til det?
Nirgal Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Ville ikke falt mannen inn å reise på ferie alene pga den var bestilit før barnet ble oppdaget og latt meg vært alene hjemme med bekkenplager og barn. Hadde avbestilt ferein så fort vi hadde funnet ut om graviditeten, for oss er det å reise på ferie noe familien gjør sammen. Tror og han hadde hatt en smule dårlig samvittighet og skuffelse om han hadde gått glipp av fødselen og at jeg måtte takle alt rundt det alene. ? at jeg hadde nektet han å reise, enkelt og greit.
Gjest sug lut Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Hva sier han selv, da? Den eneste løsningen på dette ville vært at han selv og på eget initiativ fant ut at det var en dårlig ide. Hadde han reist hadde han blitt aleine, hadde jeg måttet jobbe med å overbevise ham om at det var en dårlig ide hadde han også blitt aleine. Jeg vil ikke ha en mann som må gjetes som en femtenåring gjennom de viktige prioriteringene i livet.
Tinamor84 Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2013 Han sier selv at det sannsynligvis ikke skjer noe så tidlig, og at jeg kan få hjelp av mora hans til å ta meg av barnet vi har fra før mens han er vekk. Det er ganske uaktuelt for meg å være aleine om natta i huset vårt, så jeg ville i tilfelle tatt med meg toåringen og flytta inn til min mor den uka. Men han ser ikke at det blir stress for meg så tett oppi fødsel. Tror vel det du siste som svarte sier, er der skoen trykker mest for min del. Praktisk sett er det jo gjennomførbart, om enn ubeleilig. Men jeg kjenner jo veldig på følelsen av å komme i andre rekke, og det er vondt. Så er spørsmålet hvordan jeg kan få han til å se det uten at jeg blir heksa som stikker kjepper i hjulene for turen hans.
Gjest AnneS Skrevet 18. mars 2013 #8 Skrevet 18. mars 2013 Hadde det vært mannen min som reiste så nærme termin hadde han faktisk gått glipp av fødselen... Tre uker før termin er det jo faktisk en god sjanse for at du kan føde. Og med bekkenplager i tillegg hadde jeg nok bedt mannen om å revurdere...
Tinamor84 Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2013 Jeg syns også det er hardt å svelge at han bruker penger på det når han i utgangspunktet har dårlig råd, og vi har mye å gjøre på huset. Vi har heller aldri vært på ferie sammen. Men av en eller annen grunn er det alltid jeg som sitter igjen med svarteper, og er kjip som "ikke lar han få lov" (det er vel ikke første gangen denne problemstillingen dukker opp.) Alle kameratene hans har jo barn, og de drar jo. Han har jo aldri nektet meg noe som han sier, men forskjellen er selvfølgelig at jeg ikke ville prioritert en slik tur. Kjenner faktisk at jeg hisser meg opp jo mer jeg tenker på det, og aner ikke på hvilken måte jeg skal løse dette.
Gjest FinogFjong Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 ...virker som at du kan belage deg på å bli alene-mor før du aner ordet av det... -at han ikke evner å ta ansvar for barnet han allerede har, så tett opp i fødsel, legger opp til at det er DU som må "bestemme" om han "får lov" eller ikke, og prøver å presse igjennom egoistisk (og ikke minst barnslig og umodent behov) sier desverre sitt til at du ikke akkurat har skutt gullfuglen på kjæreste-markedet...
Madolyn Skrevet 21. mars 2013 #12 Skrevet 21. mars 2013 (endret) Han har dårlig råd, men velger å ta seg en ukes Sydenferie mens hans høygravide kone er hjemme med kraftig bekkenløsning og krevende to-åring. Vel vitende om at fødselen kan skje mens han er borte. Og som FinogFjong skriver; han lar det være opp til deg å "bestemme" om han "får lov" til å reise på ferie eller ikke. Han oppfører seg som en 15-åring og ikke som en kommende tobarnsfar. Enig i at han gjør deg til "den store stygge ulven", fullstendig ufortjent og en særs umoden måte å kommunisere på for å få gjennom sine egoistiske ønsker. Skjønner godt at du er sint og frustrert. Kan du ikke alliere deg med moren hans, eller mener også hun at stakkars mannen må få kose seg på utenlandsferie mens hans høygravide, slitne kone og lille barn sitter hjemme i et uferdig hus? Den ferieuka burde han ta ut ETTER at du har født, for å kunne være mer sammen med deg og barna den første tiden etter fødsel... Endret 21. mars 2013 av Madolyn&Muffin
itb Skrevet 22. mars 2013 #13 Skrevet 22. mars 2013 jeg forstår ikke at mannen din fremdeles vil dra jeg da... hvis han virkelig setter pris på deg, og ønsker seg dette barnet så hadde han avbestilt for lenge siden.... det tenker jeg da..men når han ikke tenker slik selv hadde jeg nektet han å dra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå