Gå til innhold

Konfirmasjon :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sonen min skal konfirmerast i mai og i det høvet lurer eg på kva som er normalt å gi i gåve... Eg er ikkje rik, ikkje saman med bf, men gift med ein annan kjekk kar. Kva vil vere "naturleg" å gi? Eg berre undrar.

Mvh, bondejenta :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg ble konfirmert. Siden jeg arvet bunad fikk jeg steroanlegg og ny sykkel, tenker det ble ca 5000. Mine søsken fikk bunader.

Jeg tenker du må gi etter evne. Du kan jo høre med han hva han ønsker aeg i ulike prisklasser :)

Skrevet

Vi ga 42' TV og 5000 kr. Tror faren ga 2-3000 kr

Anonym poster: 1bed4195ffbea5eda74e9834bf6d7c36

Skrevet

Selv fikk jeg bunad av mine foreldre, og selskap selvsagt.

Jeg tenker at dette med gaver må henge litt sammen med foreldrenes økonomi også, ikke bare en fastsatt standard på hva som er vanlig.

Skrevet

jeg fikk ny shorte til bunad, smykkene til bunad. kostet totalt 6000.

bunaden arvet jeg av oldemor, men shorten var for liten, smykkene fikk jeg ikke.

barna mine er enda små, men tipper de får rundt 5000 kr. + tilbud om bunad da kan de velge selv.

Anonym poster: 4ea4c1498eab02ac4203248128a179a9

Skrevet

Datteren min skal få en veske hun ønsker seg til ca 11000,- som hun ønsker seg veldig;-) i tillegg får hun 25000,-.

Anonym poster: 1d662ed1c82e41eb1f323699aa7dca92

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Av foreldre er det normalt å få et flott selskap, et antrekk den unge kan bruke en stund, og evt at de spleiser på en gave, f eks sammen med besteforeldrene. Det er ikke normalt å både få selskapet og så f eks ti tusen kroners penger eller ting på toppen av det.

Endret av Pashla
Skrevet

Jeg fikk en bærbar pc av pappa, av mamma fikk jeg 3000 (hun er uføretrygdet) og arvesmykker.

Skrevet

Jeg fikk 5000, men dette var i 94... Bunad fikk jeg av bestemor.

Foreldrene mine betalte selvsagt for selskapet også, aldri hørt om at en konfirmant må betale det selv? Er jo ikke akkurat sånn at konfirmanten inviterer vennene sine...

Anonym poster: 67564872cd6c239a043be2399d5b257a

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er vel en del av gaven likevel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...