Gå til innhold

Kroppen min nekter å ta av seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå gir jeg opp snart! Jeg er 20 kg overvektig, og har holdt på i fire uker å slanke meg. Har lagt om kostholdet helt, spiser ca 1500 kcal om dagen. De siste 14 dagene har jeg i tillegg trillet tur i en time, og trent til 30 day shred. Og resultatet er at jeg har gått ned 2 kg! Det er jo ingenting.., er jo sulten døgnet rundt. Så idag har jeg tatt to økter med 30 day shred, trillet tur i en time og kun spist 1000 kcal.

Hva tror dere? Jeg kan jo ikke ha bygget muskler av 30 day shred?! (Slik at det er derfor vekta ikke rikker seg) men jeg ser at magen har blitt mindre da, men ærlig talt da.. Er måte på hvor lenge jeg klarer å slite meg ut uten resultater. :( noen med forslag til hva jeg gjør galt? Spiser tre-fire ganger om dagen..

Anonym poster: 3e385bf60ff38764526a4169922ece8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får litt muskler av 30 day shred, det gjør du med alt trening det! :) Må si at du er flink! Jeg har ikke styrken til det der, skulle ønske jeg kunne, men er ikke flink nok til å motivere meg selv.

Kan ikke komme med andre tips enn hold ut, resultater kjem etterhvert.

Anonym poster: f01be64516bb9cddf93cad8c750f5eb7

Skrevet

Du har gått ned 0,5 kg pr uke noe som er en fornuftig vektreduksjon! Syns du har vært flink. Du må ikke ha for store forhåpninger, det tar tid å gå ned i vekt. Fortsett slik :)

Anonym poster: e8507c41463118471f328345969f30f6

Skrevet

fortsett sånn du gjør, så vil du nok se det på vekta etterhvert. men du bør også ta frem målebånd. mål deg jevnlig rundt midje, bryst, armer, hofter og lår, så har du helt sikkert blitt smalere selv om vekten ikke alltid rikker seg like mye.

Anonym poster: 93505c331b2d601e6a48da4ef046e3fe

Skrevet

Det normale er å gå ned en halv kilo i uka - altså mindre enn hva du har gjort. 1000 kalorier er alt for lite. 1500 er ok, men husk det skal være 1500 etter at du har trukket fra kalorier du forbrenner i løpet av dagen. Med andre ord så skal du spise mer enn 1500.

Går du rundt og er sulten i løpet a vektreduksjonen så øker du sjansene for å sprekke.

Skrevet

Lan jo være du faktisk spiser litt for lite og kroppen går på "sparemodus" så lenge du er i aktivitet så trenger også kroppen mat. Regn ut hvor mye kalorier din kropp trenger, og ikke gå så mye under det, og så klart ikke over.

Anonym poster: 9a3a55181200999f262535b1caa95ff7

Skrevet

Joda, jeg vet det, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at om jeg ikke får resultater snart, kommer jeg til å sprikke. Alt føles jo så meningsløst når jeg såvidt går ned! :/

Hi

Skrevet

1500 er antagelig for mye. 1200 holder antagelig. Velg grove brødsorter og andre matvarer med langsomme karbohydrater som holder deg mett lenge!

Anonym poster: 040073aaf12d99ac8737325ba5728dff

Skrevet

Jeg hadde også prøvd alt, men jeg blir så fort lei og sprekker når jeg ikke ser resultater. Hater å trene for å gå ned i vekt, for det går så utrolig sent hos meg. Som en siste utvei, og litt på ren trass, prøvde jeg Dukan. Og gjett hva, jeg har rast ned i vekt. Spiser meg god og mett hver dag, og spiser masse god mat. Likevel går jeg ned mellom 1 og 2 kg i uka.

Trener ikke noe heller, annet enn en halvtimes gåtur hver dag.

Har aldri vært så fornøyd!

Anonym poster: ad078704feddf0c82328ec55ff10b1be

Skrevet

Lan jo være du faktisk spiser litt for lite og kroppen går på "sparemodus" så lenge du er i aktivitet så trenger også kroppen mat. Regn ut hvor mye kalorier din kropp trenger, og ikke gå så mye under det, og så klart ikke over.

Anonym poster: 9a3a55181200999f262535b1caa95ff7

Den sparemodusen er bare tull. Det finnes ingen forskning som støtter opp under den teorien, tror det er bare unnskyldning som folk som ikke klarer å styre seg og telle kalorier, lager for å lette på samvittigheten.

Anonym poster: 8ddfe46341bf7215a8fddcb92a9b371c

Skrevet

Mange tullete svar her. Du bygger ikke muskler som veier mange kilo uansett. Sparemodus trenger du heller ikke tenke på. Trekk for all del ikke av de kcal du trener bort. De er bare et pluss!

1500kcal er egentlig for mye. 1300kcal er mer enn nok. Da tar du av ca 0,5kg i uka.

Anonym poster: b75bd4513913fa48fc9f79987642fd99

Skrevet

Gulp.. Må jeg virkelig holde meg på 1300 for å gå ned? Det er jo grusomt.. Enda så mye i aktivitet jeg er? en kalkulator på nettet mente at for å holde vekta, skulle jeg spise 2500 kcal.. er dette feil? Venner man seg til å være sulten konstant etterhvert da? Hi

Skrevet

Ta frem målebåndet i tillegg til vekta! Du skriver jo at du ser at magen har blitt mindre og det i seg selv bør jo være en oppmuntring!

Anonym poster: cf9389b482ab0f1793c63760b148c15f

Skrevet

Du bør gå opp til 1800 kcal daglig og fortsette treningen som du gjør. 1500 blir for lite i lengden, kroppen trenger mat!!

Med litt mer normalt matinntak risikerer du ikke så lett å sprekke, og det blir lettere å holde vekttapet etter at du har nådd idealvekta.

Vekttap tar tid, og det virkelig vanskelige er å holde den nye vekta etterpå.

Anonym poster: 06091c31f4e911a01aa0f28c05ef7a4f

Skrevet

Tullete forslag av de over her. 1200 kalorier pr dag er altfor lite. Hold deg til 1500 og fortsett å vær aktiv :)

Anonym poster: 572d00dffab66bf5bdff06386283c3e0

Skrevet

Jeg er helt enig i de som sier at du bør supplere med målebånd. Det er mye mer motiverende.

Å gå ned 0,5 - 1 kg i uka er en sunn veknedgang som gjør at det er lettere å holde vekta etterpå.

Ikke mist motet, men stol på at det du gjør er riktig. 1500kalorier høres helt riktig ut. Prøv om du kan fordele de på flere måltider gjennom dagen, så ikke du blir så sulten. Er du fortsatt sulten etter måltidet, så spis deg mett på grønnsaker.

Du blir vant til å spise mindre etterhvert, og snart føler du at sulten slipper taket.

Hold ut, du gjør det helt riktig.

Et tips til slutt: få i deg litt kalorier innen 15min etter trening. F.eks. 1/2 glass skumma melk og en halv banan eller en liten skyr.

Da hjelper du kroppen i gang med restitusjonen etter treningen. kroppen forbrenner denne maten i stedet for musklene du akkurat brukte tid og krefter på å bygge.

Skrevet

Prøv ketolyse!

Fungerer kjempebra, og du slipper å være sulten.

www.ketolyse.no

Anonym poster: cbd9ceb91068efa06abe37e9efa68e25

Gjest sug lut
Skrevet

Du har tatt av nøyaktig så mye som anbefales, nemlig en halvkg i uka. Helt perfekt, bare fortsett!

Skrevet

Husk at kroppen trenger tid til å restituere seg ved tøff trening. Det hjelper kroppen din å nyttiggjøre seg fullt av treningsinnsatsen du allerede har lagt ned.

Gåturer er ikke så tungt belastende at man trenger restituasjon, men ved styrketrening er pausene like viktig som treningen.

Anonym poster: 022d81bef3be535e690715e0e1856282

Skrevet

Jeg skjønner at -2kg på de fire første ukene ikke gir den store motivasjonen. Det er ikke nok til å holde motivasjonen oppe om du legger om så mye i forhold til fysisk aktivitet og i tillegg går rundt å føler deg sulten, men er det vekttapet ditt framover 0,5-1kg i uka så er et perfekt.

Hvilket kosthold har du da? Det skal ikke være noen grunn til å gå sulten på 1200-1500 kal. om dagen.

Skrevet

Takk for mange gode svar. Og spesielt takk til deg humlesurr, som forstår hva jeg mener:) Er akkurat det, føler ikke at innsatsen står til resultatet.

Tja, idag spiste jeg to tynne brødskiver (ingers rugbrød) med to kokte egg til frokost, til lunsj en vaffelplate av grovt mel og havregryn, til middag 100 gram fullkornspasta og ca 60-70 gram karbonadedeig med hjemmelaget tomatsaus. Tomatsausen er veldig kalorifattig.

Hva tenker du om matinntaket? HI

Skrevet

Bruk målebånd fremfor å gå på vekten! Muskler veier mer enn fett, og antall cm ned forskjellige steder på kroppen gir et mer realistisk bilde av hvordan kroppen forandrer seg.. :)

Skrevet

Ketolysekuren, prøv den.

Gått ned 5,6 kg på 3 uker:)

Anonym poster: 9a122fe31841bcd3bbc39482c3502e37

Skrevet

Jeg spiser 1500 kalorier om dagen og har som mål å gå ned 0,5 kilo i uka. På 6 mnd har jeg gått ned 15 kilo, det går sakt men sikkert ned... Fortsett med maten og treningen og vær fornøyd med 0,5 i uka, det er faktisk en hel pakke med smør

Skrevet

Takk for mange gode svar. Og spesielt takk til deg humlesurr, som forstår hva jeg mener:) Er akkurat det, føler ikke at innsatsen står til resultatet.

Tja, idag spiste jeg to tynne brødskiver (ingers rugbrød) med to kokte egg til frokost, til lunsj en vaffelplate av grovt mel og havregryn, til middag 100 gram fullkornspasta og ca 60-70 gram karbonadedeig med hjemmelaget tomatsaus. Tomatsausen er veldig kalorifattig.

Hva tenker du om matinntaket? HI

Jeg ville lagt inn et par mellom måltider også. En frukt mellom frokost og lunsj og en neve bær til kvelds. Kanskje en skyr også. Kutt ned mer på karbene og fyll på med proteiner og grønnsaker. Frots i deilige salater og magert kjøtt. Lag dressing av mager kesam f.eks. Godt både til kald og varm mat.

Jeg spiser lavkarbo, men med lite fett. Har ingen problemer med overskuddet på den kosten og trener mye, både styrke og kardio. vekten går nedover og jeg føler meg i veldig god form.

Stå på, ikke gi opp. Veien er lang når du går på den, men målet er gull verdt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...