Gå til innhold

inspirert av hun med den trege mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskusjon mellom samboer og meg:

Han mener jeg alltid er sen. Jeg er uenig fordi jeg avtaler ikke et tidspunkt.

Jeg sier feks: møtes i 9tiden. Da har man litt å gå på.

Så det store spørsmålet er: Hva definerer dere som "9-tiden"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ti på til fem over.

Anonym poster: 2972b24f9d18d778badbaae2eec646cf

Skrevet

Maks fra ti på til ti over.

Anonym poster: 10f6f2d16e94826ec973f24be46a154e

Skrevet

Enig med de over her, + - ti minutter.

Skrevet

+/- ti minutter.

Hilsen hun med den trege mannen

Anonym poster: e779accf251877debe3541cf07edab88

Skrevet

Bare et spørsmål litt på siden:

Hvorfor avtaler du ikke nøyaktige klokkeslett? Jeg pleier alltid å komme ca fem minutter før avtaler. Litt kjedelig da å måtte vente i 15 - 20 minutter på andre som deg.

Anonym poster: 88d85bc5ea318f8b1786c19140c4baba

Gjest Antarctica
Skrevet

Men kommer du ti på ni etter å ha avtalt "i ni-tiden" har du ikke rett til å bli sur for de 20 minuttene. Det du kan gjøre er å komme presist, og ringe folk fem over for å høre om de er i løypa.

Skrevet

Hvis du avtaler i 9-tiden og alltid kommer ti over synes jeg du er treig, men de som kjenner deg vet vel etterhvert at du altid er treig og tilpasser seg det.

Hvorfor avtaler du ikke heller et tidspunkt? Veldig kjipt for de som kommer før og må vente 20 minutter på deg gang etter gang...

Anonym poster: 9c2d41409028274de31990a182adc6ff

Skrevet

Bare et spørsmål litt på siden:

Hvorfor avtaler du ikke nøyaktige klokkeslett? Jeg pleier alltid å komme ca fem minutter før avtaler. Litt kjedelig da å måtte vente i 15 - 20 minutter på andre som deg.

Anonym poster: 88d85bc5ea318f8b1786c19140c4baba

Hvem sier du må vente på meg i 15-20 minutter? Hvis man avtaler å møtes presis 9 møter jeg opp 9. Men jeg hater å skulle ha en bestemt tid å forholde meg til. Avtaler vi at vi møtes et sted i 9 tiden så kan du etter min mening komme når du vil mellom halv 9 og halv 10.

Skrevet

9 tiden for meg er alt fra kvart på ni til nesten halv ti. Avtaler aldri på det viset hvis vi skal noe spesielt.

Skrevet

Hvis du avtaler i 9-tiden og alltid kommer ti over synes jeg du er treig, men de som kjenner deg vet vel etterhvert at du altid er treig og tilpasser seg det.

Hvorfor avtaler du ikke heller et tidspunkt? Veldig kjipt for de som kommer før og må vente 20 minutter på deg gang etter gang...

Anonym poster: 9c2d41409028274de31990a182adc6ff

Jeg liker ikke å avtale et tidspunkt. Og hvorfor tar dere der som en selvfølge at andre står klare ti på 9?

I min vennegjeng avtaler vi et ca tidspunkt, så dukker folk opp etterhvert som de vil. Aldri vært noe problem.

Men så har vi samboeren min som er helt hysterisk på klokkeslett og kan ikke komme ett minutt over avtalt tid engang. Syns det bare blir slitsomt jeg, derfor vil jeg ikke avtale en tid.

Skrevet

9-tiden vil jeg si er fra ca kvart på til kvart over. Selv ville jeg aldri dukket opp kvart på, men mest sannsynlig kommet løpende kvart over.

Det mest irriterende jeg vet om, er når du inviterer folk feks. til kl.19, så kommer de allerede 18.30. Det er en grunn til at man velger et klokkeslett når man inviterer og kommer man en halvtime før, så må man regne med at den som inviterer ikke nødvendigvis er klar til å ta i mot besøk.

Anonym poster: b27c7f014b66589792356ce715994c7b

Skrevet

Enig i definisjonen deres. Det er derimot ikke min manns tante. Da hans bestemor ble seksti skulle maten serveres i tretiden. Alle møtte opp og var sultne, alle bortsett fra denne tanten med familie var kommet innen 1515. 1555 dukket de opp - fortsatt i tretiden etter hennes syn, hun måtte nemlig vaske litt hjemme før hun kom.... ;)

Anonym poster: e8dd0b1124245982c13cd63d071d6ce5

Skrevet

Fra 10 på ni til kvart over. Avtaler kun eks 9 tiden hvis vi kommer eller skal på besøk til nære venner/familie. Litt greit å ha noe å gå på hvis vi skal legge unger før vi skal på besøk og vi ikke trenger være der på minuttet.

Avtaler fast kl slett om vi skal ut å spise, gå tur, kino osv. Da er vi alltid på tiden og liker at andre også er det.

Skrevet

Kvart på til kvart over.

8.40 er i 8.30-tiden. 9.20 er i 9.30-tiden.

Gjest Antarctica
Skrevet

9-tiden vil jeg si er fra ca kvart på til kvart over. Selv ville jeg aldri dukket opp kvart på, men mest sannsynlig kommet løpende kvart over.

Det mest irriterende jeg vet om, er når du inviterer folk feks. til kl.19, så kommer de allerede 18.30. Det er en grunn til at man velger et klokkeslett når man inviterer og kommer man en halvtime før, så må man regne med at den som inviterer ikke nødvendigvis er klar til å ta i mot besøk.

Anonym poster: b27c7f014b66589792356ce715994c7b

Å være for tidlig kan jo være katastrofe... Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre, men akkurat dette kan de finne på å gjøre, og ikke en halv time for tidlig, men indtil to timer for tidlig! Da kan det hende de får oppleve pinlige scener (sønnen er i butikken, svigerdatteren er naken og på vei inn i dusjen... Sønnen og svigerdatteren har sex i stua... Sønnen sover, svigerdatteren ligger på kne foran dass og skrubber skåla - hva som helst.)

De har slutta med det nå. Selvom vi pleier å få på oss tøyet før vi lukker opp døra!

Skrevet

Jeg er en av den som blir skuffet og lei meg hvis jeg må vente for lenge. Jeg vet at mange ikke er sånn og jeg jobber med meg selv, og det går nok litt framover. Selv kan jeg avtale ca-tider hvis andre ikke trenger å vente, altså f.eks. at de bare er hjemme og ikke trenger å gjøre noe klart før vi kommer og ting blir greiere for oss hvis vi kan ta ting litt som de kommer, eller andre veien. Da kan jeg godt si at vi kommer i 11-12-tiden. Er det mat som skal være klar eller man skal møtes et sted der man ikke får gjort noe nyttig i ventetiden bør man ha nøyaktig tid, og i disse mobiltider er det lov å si ifra om man er sent ute...

For å svare på spørsmålet ditt. Hvis en jeg ikke kjenner hadde sagt de kom i 9-tiden hadde jeg ventet meg fra fem på til kvart over. Hadde det vært min svigerinne hadde jeg ventet meg fra kvart over 9 til kvart på 10.

Anonym poster: 0b5113a6740d10171a900f5d2fc086d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...