Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Jeg er så mett! Mett fortsatt etter gårsdagens restaurantbesøk. Endelig en barnefri lørdag og vi valgte å spise oss helt ned til bunn. Sakte kryper jeg opp til overflaten og spør meg selv om det var verdt det. Jeg tror det for hele besøket var en opplevelse i seg selv, men de burde advart oss mot at en femretters inkluderte to forforretter og en fordessert. Da ble det jo åtte retter!?!? Dette er virkelig et luksusproblem, men må bare sukkestønne litt her. Mett!
Gjest sug lut Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Ååå, deilig! Det hørtes veldig koselig ut. Har hatt sånn opplevelse to ganger i mitt liv, sånne evigmangeretters, og det er stønnelekkert! Her er jeg bare normalmett og litt godtefysen. Men spist godt - lenge leve min Römertopf (leirgryte), med en hel kylling, poteter, paprikaer og gulrøtter, og saft og kjøtt av en appelsin, hvitløkbåter, spisskummen (masse, siden lokket datt av.. men det funka!) og salt og pepper... Liker mat som lager seg selv. Ellers er jeg bare gretten. Type "hvorfor i helvete skal jeg være slave i dette huset og ingen andre bry seg"-gretten, forårsaket av tenåring. Blæ.
ms.Pond Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Åh.. det hørtes fantastisk ut Godt å kunne stønne litt over gårsdagens middag sånn i tide til dagens, da vet man det var et grepa måltid Jeg har hatt junior alene i helga, og har gått banans i godteskålen sammen med han. Kvikklunsj på tur, snop på kvelden, alskens fy-mat til middag, brødskiver og grøt til frokost. Jøje meg for et luksusliv. Men i morra er det striskjorte og havrelefse igjen, eller rettere sagt røkelaks og roastbeef. Guri, hadde aldri trodd jeg skulle bli lei de to tingene...
ms.Pond Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Ååå, deilig! Det hørtes veldig koselig ut. Har hatt sånn opplevelse to ganger i mitt liv, sånne evigmangeretters, og det er stønnelekkert! Her er jeg bare normalmett og litt godtefysen. Men spist godt - lenge leve min Römertopf (leirgryte), med en hel kylling, poteter, paprikaer og gulrøtter, og saft og kjøtt av en appelsin, hvitløkbåter, spisskummen (masse, siden lokket datt av.. men det funka!) og salt og pepper... Liker mat som lager seg selv. Ellers er jeg bare gretten. Type "hvorfor i helvete skal jeg være slave i dette huset og ingen andre bry seg"-gretten, forårsaket av tenåring. Blæ. Det blir aldri for mye spisskummen! Tenåringer derimot...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 18. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2013 Åh, litt bedre i dag, men jaggu henger det i gitt. Skal selvfølgelig ikke se bort i fra at det også skyldes vinpakken. Vel, Römertopf er virkelig en av de bedre oppfinnelsene til kjøkkenet. Mistenker at det var en av de første "kjøkkenmaskiner" til å bli funnet opp sånn i Cro Magnon tiden. Veldig god mat i en sånn. Dessuten er den helt knakelibrakeli til å lage eltefritt brød i. Nam! Ellers ser jeg det er flere som har gitt seg over i dekandente helgesyssler som å tømme godteskåler og det som verre er. ER det ikke digg med en sånn helg? Nå er det mandag og bare noen dager til helga og saaaakte nærmer våren seg
Gjest Nerdens'mus Skrevet 18. mars 2013 #7 Skrevet 18. mars 2013 Har spist noen mangerettere i mitt liv, men aldri vært ubehagelig mett etter en. Var dette en restaurant som holder på med mangerettere til vanlig? Kjenner jeg er litt misunnelig på at du spiste en mangeretter med vin. Jeg syns det er så artig med sånne. Kanskje svigermor må få låne junior ei helg så kan jeg lage mangeretter og ha gjester.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2013 Har spist noen mangerettere i mitt liv, men aldri vært ubehagelig mett etter en. Var dette en restaurant som holder på med mangerettere til vanlig? Kjenner jeg er litt misunnelig på at du spiste en mangeretter med vin. Jeg syns det er så artig med sånne. Kanskje svigermor må få låne junior ei helg så kan jeg lage mangeretter og ha gjester. De skifter meny hver uke og det er det de driver med til vanlig. De har altså en treretters som kan utvides til en femretters. Her er eksemplet på en ukesmeny: EKSEMPEL PÅ MENY En typisk meny fra restauranten er basert på tre retter, men kan enkelt utvides til en fem retters meny ved å velge begge hovedrettene og ost i tillegg. Forrett Minuttrøkt laks, ferskost, agurkgéle, rugbrødchips, spirer Hovedrett Entrecôte av urfe, benmarg, rotselleri, morkler ... eller Posjert piggvar, løjrom beurre blanc, mandelpotet, pepperrot Dessert Pasjonsfruktsorbet, yoghurtespuma, lakrisgéle Ost Et utvalg av modne oster servert med marmelade og nøtt-og fruktbrød fra eget bakeri ******************************************************************** Må si jeg ble veldig inspirert til å lage mangeretters med venner og vin selv etter dette. Det at jeg ble så mett kan like godt være at jeg ikke er så godt vant med vin om dagen og ble av den grunn litt i overkant fornøyd en stund. Det var ihvertfall kjempegodt og vi satt til bords i tre timer. Porsjonene var ikke store og det er ikke noe problem å få det i seg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå