Jojo x3 Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Har hatt et nabobarn på besøk siden halv 10 idag og forelder har ikke vært og spurt etter barnet en eneste gang fordi de skal spise. De andre naboene henter ungene når de skal spise og så kommer de tilbake, det gjør vi også. Ungen har selvfølgelig fått mat her, men er det vanlig å ikke hente? Er jo snakk om mange timer og de er under skolealder...Bare lurer litt.
humlesurr Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Nei, det er ikke normalt i mine øyne. Jeg hadde hentet de hjem til lunsj, om ikke annet var avtalt.
Edelweis Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 kommer ann på hvilket forhold jeg har til naboene. ungene er stadig til en nabo her og de kommer hjem om de blir sultne, ellers bruker de få mat der og omvendt. jeg sender ikke hjem gutten fordi vi skal spise. det blir hver sin gang :-D men vi er veldig gode venner.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Ikke normalt. Antagelig hadde jeg ikke sendt barnet hjem heller, rett og slett for å se når de tenkte komme å hente. Anonym poster: 9ea9ab5e20660eb410b840b9dfee977b
Sølvpanter Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Ikke normalt i den alderen. Med større barn er det derimot vanlig å ikke hente. Da har de enten en tid de skal være hjemme til, eller har med mobil som foreldrene ringer til dem på når de skal hjem.
Jojo x3 Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2013 Hm, det var det jeg også trodde. Sender ungen hjem til kveldsmat da.
hysterika Skrevet 17. mars 2013 #7 Skrevet 17. mars 2013 Her pleier ungene å spise der de er, vi sender ingen hjem med mindre det er avtalt på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #8 Skrevet 17. mars 2013 Her pleier ungene å spise der de er, vi sender ingen hjem med mindre det er avtalt på forhånd. Nå var vel ikke besøket avtalt i det hele tatt slik jeg forsto det. Helt i orden at barna mine er hos andre hele dagen, men jeg hadde kontaktet foreldrene og spurt om det var ok. Selv om det var nærmeste naboer altså!! Mange barn i bhgalder trenger hjelp til en del, og jeg syns det høres ut som veldig sløve foreldre. Anonym poster: 9ea9ab5e20660eb410b840b9dfee977b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #9 Skrevet 17. mars 2013 Hadde tatt meg en tur til naboen etter et par timer, slått av en pra og invitert ungene hjem med meg. Anonym poster: 2e9c465b37c8b975921764024562fa66
Iiiiik Skrevet 17. mars 2013 #10 Skrevet 17. mars 2013 Jeg henter ikke mine unger hjem til måltider. Enkelte ganger sier jeg at de må komme hjem til middag, andre ganger sender jeg en melding til foreldrene der barnet er og sier at vi skal spise om en halvtime. Hovedregelen her i nabolaget er imidlertid at man serverer mat til den som er der. Hvis vi har "gjest" sjekker jeg alltid med de andre foreldrene om det er greit at jeg gir barnet mat.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Her spiser alltid nabobarna hos oss i helgene. Alt fra mellommåltid til lunsj og middag. Også de som bor i etg rett over oss. Hvis foreldrene vil ha ungene hjem til måltider må de enten hente de selv eller si ifra når jeg skal sende de hjem. Jeg sitter ikke å ser på at sultne unger sikler etter maten vår. Her blir alle tilbudt. Har aldri hørt noe negativt fra noen foreldre heller. Hirker som om de syns det er greit at barna spiser borte når de er på besøk. Anonym poster: 867e33edc7fe2293812f595cefddd066
3 er nok! Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Hmmm... Ikke tenkt på dette før... Hadde jeg hatt nabobarn på besøk ville jeg bare antatt at de skulle spise her istedenfor å spise hjemme og så komme tilbake hit. Det høres bare tungvint ut. På samme måte ville jeg kanskje antatt at mine barn spiste hos dere. Gitt at forholdet og balansen i dette var gjensidig. Kanskje jeg ville tatt en telefon og hørt, men dersom ingenting var avtalt om hvor lenge barna skulle bli hos dere ville jeg absolutt ha ringt.
humlesurr Skrevet 17. mars 2013 #13 Skrevet 17. mars 2013 Her spiser alltid nabobarna hos oss i helgene. Alt fra mellommåltid til lunsj og middag. Også de som bor i etg rett over oss. Hvis foreldrene vil ha ungene hjem til måltider må de enten hente de selv eller si ifra når jeg skal sende de hjem. Jeg sitter ikke å ser på at sultne unger sikler etter maten vår. Her blir alle tilbudt. Har aldri hørt noe negativt fra noen foreldre heller. Hirker som om de syns det er greit at barna spiser borte når de er på besøk. Anonym poster: 867e33edc7fe2293812f595cefddd066 Jo, mat er da en selvfølge at de skal få. Men hadde du ikke reagert om de hadde vært der i syv timer uten en lyd fra foreldrene? Jeg hadde aldri latt mine være borte så lenge uten at det var avtalt på forhånd.
optimist77 Skrevet 17. mars 2013 #14 Skrevet 17. mars 2013 Hadde ikke vært aktuelt med et syvtimers besøk hjemme hos meg i den alderen tror jeg...Hadde jo tilbudt mat, men, greit å avtale med foreldrene i forkant om mat og tid for hjem.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #15 Skrevet 17. mars 2013 Her vi bor er det ingen som bor nærme nok til at besøk går an uten avtale og følging fra foreldre. (største begynner på skole til høsten.) Derfor er det ikke noe problem barn blir levert og hentet etter avtale oss foreldre i mellom og spiser da selvsagt de måltider som dukker opp imellom. Men hadde det vært slik at et nabobarn og i tillegg under skolealder kom hit uten avtale og jeg ikke ble kontaktet av foreldrene om det var greit at det var her når det kom, eller hørt noe fra de på 7 timer hadde jeg reagert ganske mye på dette. Ikke så mye i henhold til maten men det at de faktisk ikke forsikrer seg om at barnet er her og har det bra og at det er greit for meg at det er her. Hva om barnet etter en time hadde funnet ut at det skulle gå til noen andre og vandret videre og det nå faktisk kunne vært savnet i 6 timer uten at foreldrene en gang har tenkt tanken. Jeg er ikke barnepasser om jeg ikke har sagt ja til å være dette, så om et barn hadde kommer vært en stund og sa det ville gå, eller jeg måtte sende det hjem for vi skulle ha gjester, bort eller rett og slett hadde ting å gjøre som gjorde at det ikke passet med besøk, så hadde jeg ikke ringt foreldrene til dette barnet for å si at nå går barnet herfra, de har jo ikke sikret at jeg kunne se etter det til å begynne med. Men det er jo fint at noen her er så runde med å gi mat men tenk også på at ikke alle har råd og mulighet til å være like runde med akkurat dette helt uten at det gjelder å være gjerrig. Enten det gjelder at man ikke har ingredienser til å lage nok til flere av en spesiell middag, man ikke har mye penger å bruke på mat til å begynne med eller man har planlagt mat dette barnet ikke kan spise. Eller rett og slett at man ønsker å spise middag sammen som en familie tid og det er planen. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne sende hjem naboer for at man skal spise. Når jeg vokste opp så var det normalt at man fikk gå hjem for nå var det middagstid, så gikk den som hadde vært på besøk hjem spiste der og fikk besøk av det andre barnet på ettermiddagen og kunne leke videre. På den måten ble det også en god deling av hvor barna var slik at det ikke bare ble et foreldrepar som alltid hadde huset fullt men alle fikk litt "fri" fra bråkete barn Anonym poster: cc30d0ef63f87c6009d15d3bfdc120f7
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #16 Skrevet 17. mars 2013 Her kryr det av unger og alle får mat osv når de er her. Jeg nyter roen de få gangene jeg er heldig og alle ungene er ute samtidig. Gidder ikke å sende barn hjem om det er mattid og mine vet at det er lunsj kl 11 middag 1530 og kvelds tidspunktene sine.... Anonym poster: b4be1136724c5e88d9a837a820413c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå