Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Noen som har kreative tips å dele når det gjelder å ha med seg små barn ut på skitur? Har en toåring som jeg har lyst til å ta med ut i marka på ski, men jeg tviler på at han kommer til å orke å gå så langt. Pulk er uaktuelt pga prisen, og sånn til å ha på ryggen synes jeg virker skummelt når jeg kan falle med han på ryggen, i tillegg til at han er tung... Kanskje det går an å fikse en løsning med akebrettet tenkte jeg på? Så kan han hvile når han er lei av skigåinga og i oppoverbakker (PS jeg skal gå på ski selv) Noen tips til evt hvordan man kan løse dette? Anonym poster: 11fa875972d81deac842c981d2d932d0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Sjekk finn.no om det ligger noen pulk der evt hør med venner og kjente om de har en pulk de kan låne deg. Ellers så fungerer det sikkert med akebrett også, men tror ikke dere kommer dere langt på den måten. Anonym poster: 5e1fabb800ea4952667be38c4791f290
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Vi har minstemor på rattkjelke. Vi kommer oss et godt stykke på vei, men vi har 2 til på 3 og 5 år, så vi har ikke de store ambisjonene i utgangspunktet, da de går på ski selv... Anonym poster: 719e302c961a6192a440ebe52c92f04b
Superdolly Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Vi brukte ofte akebrett da ungene var i to-tre års alder. Vi pakket en sekk med kakao og noe godt å spise, og selvsagt sitteunderlag. Så fikk alle ski på bena, og vi ruslet av gårde. Akebrettet ble dratt av en av oss voksne, og når den yngste ble sliten var det bare å sette seg på. Vi gikk aldri lange turer da, det holder med noen få hundre meter og så en lang, god pause. Gjerne med en liten bakke i nærheten, slik at ungene kan ake litt på ski. Eller bruke akebrettet. Målet vårt var aldri å gå langt. Målet var å ha det hyggelig. Og da må turene være korte nok.
Rediken Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Vi bruker bæremeis. (begge har mye erfaring med ski og tung sekk) Mange sportsbutikker og skiutleier har pulk til utleie. (disse bør reserveres i påsken). Vi fikk leige pulk til 50 kr via ett skitrekk i fjor.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #6 Skrevet 17. mars 2013 Knøt dere akebrettet fast i sekken eller noe? Og hvordan løste dere det i nedoverbakker? Anonym poster: 11fa875972d81deac842c981d2d932d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå