Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #1 Skrevet 17. mars 2013 Så snart noen er stemor er de jammen hellige. Hadde en skrevet et innlegg her om at noen snakker stygt til barna, at noen overkontrollerer barna sine, eller at en vet om et nabobarn som sliter pga foreldrenes skilsmisse hadde svaret vært at en skulle blande seg. At en ser barn som sliter pga de voksnes valg må en absolutt gjøre noe med, tross alt: It takes a village... Dette begrepet er hyppig brukt her. Så leser jeg altså her at ei tante er bekymret for tantebarna sine. Jeg, som sikkert denne tanten, er kjempeglad i tantebarna mine og hadde virkelig slitt med å se at noen ikke behandlet dem fint. Å snakke nedsettende om moren, styre og være så kontrollerende kan være utrolig slitsomt for barn. Greit at hun er ny stemor, men rollen og respekten må komme over tid. Den må ikke dyttes på barna. Syns det er utrolig synd at med en gang det er en stemor inni bildet er alt lov, og barna må bare godta det. Hadde det vært mine tantebarn hadde jeg jammen sagt min mening. På samme måte som jeg hadde gitt beskjed til en venninne som hadde blitt stemor og oppført seg slik som jeg hadde sett. Gutten min sin bestekompis fikk stemor ifjor, og hun er super. Men hadde gutten slitt og gitt utrykk for det, hadde jeg selvføgelig sagt fra til faren! Guttene er mye hos hverandre og vi har for vane å si fra om det er noe spesielt. Og ja, jeg hadde selvfølgelig snakket med min bror også!! Men å sitte å se på dette hadde ikke vært et alternativ. Anonym poster: 84e9b5a561df12d4eb5b564de1da2d73
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #2 Skrevet 17. mars 2013 Takk, Hi i den tråden du sikter til. Anonym poster: 06921f609600bee2612b1cb11bb2e954
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 17. mars 2013 #3 Skrevet 17. mars 2013 Jeg leser ikke at hun er så bekymret for barna, men mer bekymret over å ha mistet "makten" (som hun egentlig ikke hadde i utgangspunktet eller er berettighet til). Alt er ikke lov når man er stemor, stefar, mamma, pappa, tanter eller besteforeldre, men man må ta høyde for at mennesker er ulike og man gå gi det å bygge en relasjon tid og i den perioden så hjelper det lite for barna at andre ønsker, eller vil, overkjøre. Har man et problem så tar man det opp voksne imellom. Ikke foran barna eller med barna tilstede.
nagini Skrevet 17. mars 2013 #4 Skrevet 17. mars 2013 Enig med Lykke Fryd, jeg synes det virker mer som hun er sur over å miste makt enn at hun faktisk er bekymret for barna.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2013 #5 Skrevet 17. mars 2013 Da leser vi to forskjellige ting. Jeg leser at hun er bekymret for barna: stemor er kontrollerende og utviser maktmisbruk for å få det som hun vil. Ja, hun virker bitter også, men er det virkelig kun det en skal vektlegge? Om jeg som tante bruker få legge barna når jeg er på besøk, hadde jeg selvfølgelig reagert om en ny stemor rev barna ut av armene mine og nektet meg. OG jeg hadde blitt bekymret, det viser nemlig ikke god omsorgsevne og ikke la barnas familie få følge opp slik de bruker. Vil tro disse barna, med alt det nye rundt dem, trenger den tryggheten de kan få. Anonym poster: 84e9b5a561df12d4eb5b564de1da2d73
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2013 #6 Skrevet 18. mars 2013 Takk, Hi i den tråden du sikter til. Anonym poster: 06921f609600bee2612b1cb11bb2e954 Værsågod du;) Anonym poster: 84e9b5a561df12d4eb5b564de1da2d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå