Gå til innhold

Bruke eggløsningstest som graviditetstest?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Går dette? Er i tilfelle langt på vei... Rare kriblinger og bevegelser i magen som minner om tidligere graviditeter... Har ikke graviditetstest.

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk utslag på eggløsningstest når jeg var gravid.

 

Ville uansett ha tatt en ordinær test i morgen om jeg var deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ha ventet med å teste med en ordentlig test.

Jeg hadde fantomspark og følelser i alle årene mellom svangerskapene så hadde tatt en test for å være sikker ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjenne bevegelser med hånda når jeg tar på magen... Merkelige greier, men er kanskje bare "innbildning".... Har ikke noe ønske om å være gravid nå, så sånn sett er det greit om det bare er fantomspark. Sprøe greier! Får vel kjøpe en skikkelig test ;) Eggløsningstesten slo ihvertfall ikke ut.

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De måler to ulike hormoner. Eggløsningstest måler fh og graviditetstest måler hcg.

Eggløsnngstest måler Lh. Men Lh og Hcg er like i oppbygning, så eggløsningstester kan lese av en del av Hcg hormonet og slå positivt ut ved graviditet.

 

Anonym poster: bee04ea06214a20b0f0636e3b2f40731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det KAN slå ut, men ikke sikkert????????

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det KAN slå ut, men ikke sikkert????????

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

 

Den kan slå ut ja, men noen sikker indikasjon er det ikke.

 

Eggløsningstester som graviditetstester

 

På grunn av likheten med hCG og LH på molekylært nivå, kan eggløsningstester oppdage graviditet også. Forskjellen mellom hCG og LH er en beta subenhet festet til hCG. Nettstedet peeonastick. com illustrerer forskjellen ved å beskrive LH og hCG som identiske tvillinger. Forskjellen mellom dem er at hCG har på seg en lue og LH er ikke. Så eggløsningen testen vil bli positiv når den oppdager det ene av de eneggede tvillinger. Men fordi graviditetstester er også på jakt etter hatten på twin, vil en graviditetstest ikke slå positivt under eggløsning. Så hvis du er gravid, vil en eggløsning test slå positivt.

Hensyn

 

Den sensitivitet nivåer av eggløsningstester er generelt lavere enn følsomheten nivåer av hjemme graviditet tester. Fordi eggløsning testene er å registrere bølge av LH, er de laget til å ha lavere følsomhet. Hvis de er for sensitive, vil de slå positivt ved tilstedeværelse av LH. Fordi LH er til stede i flere dager før eggløsning, skal eggløsningstester gjøres å forutsi høyt nivå, eller surge, av LH. Eggløsningstester har en gjennomsnittlig sensitivitet på 30 mIU. Og tidlig hjem graviditet testene kan oppdage graviditeten på et nivå så lavt som 12,5 mIE, ifølge peeonastick. com. Så en graviditetstest vil ofte slå positivt før en eggløsning test vil slå positivt.

 

http://helsenet.info/5/2010/01/hvordan-kan-graviditet-pavirke-egglosningstester.html

 

Anonym poster: bee04ea06214a20b0f0636e3b2f40731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det KAN slå ut, men ikke sikkert????????

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

 

Den kan slå ut ja, men noen sikker indikasjon er det ikke.

 

Eggløsningstester som graviditetstester

 

På grunn av likheten med hCG og LH på molekylært nivå, kan eggløsningstester oppdage graviditet også. Forskjellen mellom hCG og LH er en beta subenhet festet til hCG. Nettstedet peeonastick. com illustrerer forskjellen ved å beskrive LH og hCG som identiske tvillinger. Forskjellen mellom dem er at hCG har på seg en lue og LH er ikke. Så eggløsningen testen vil bli positiv når den oppdager det ene av de eneggede tvillinger. Men fordi graviditetstester er også på jakt etter hatten på twin, vil en graviditetstest ikke slå positivt under eggløsning. Så hvis du er gravid, vil en eggløsning test slå positivt.

Hensyn

 

 

Den sensitivitet nivåer av eggløsningstester er generelt lavere enn følsomheten nivåer av hjemme graviditet tester. Fordi eggløsning testene er å registrere bølge av LH, er de laget til å ha lavere følsomhet. Hvis de er for sensitive, vil de slå positivt ved tilstedeværelse av LH. Fordi LH er til stede i flere dager før eggløsning, skal eggløsningstester gjøres å forutsi høyt nivå, eller surge, av LH. Eggløsningstester har en gjennomsnittlig sensitivitet på 30 mIU. Og tidlig hjem graviditet testene kan oppdage graviditeten på et nivå så lavt som 12,5 mIE, ifølge peeonastick. com. Så en graviditetstest vil ofte slå positivt før en eggløsning test vil slå positivt.

 

http://helsenet.info...ingstester.html

 

Anonym poster: bee04ea06214a20b0f0636e3b2f40731

 

 

Interessant :)

 

Anonym poster: 435f9a3d35a2f4a66011f684629726a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv eggløsningstest betyr enten at du er gravid eller at du har eggløsning.

 

Ved negativ el-test er du mest sannsynlig ikke gravid.

 

Anonym poster: ce14ef4764945ba441e87df6f3b56c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

Positiv eggløsningstest betyr enten at du er gravid eller at du har eggløsning.

 

Ved negativ el-test er du mest sannsynlig ikke gravid.

 

Anonym poster: ce14ef4764945ba441e87df6f3b56c84

 

Jeg fikk negativ el-test dagen før jeg fikk positiv graviditetstest. Så det fungerte ikke sånn med meg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv eggløsningstest betyr enten at du er gravid eller at du har eggløsning.

 

Ved negativ el-test er du mest sannsynlig ikke gravid.

 

Anonym poster: ce14ef4764945ba441e87df6f3b56c84

 

Jeg fikk negativ el-test dagen før jeg fikk positiv graviditetstest. Så det fungerte ikke sånn med meg nei.

 

Derav "mest sannsynlig."

 

Anonym poster: ce14ef4764945ba441e87df6f3b56c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...